וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: הרוג ו-9 פצועים מאש צה"ל בדרום הרצועה

לטענת הפלסטינים, ההרוג הוא חקלאי שניסה להגיע לאדמות באזור גדר הגבול, כפי שמתיר הסכם הפסקת האש. גורם צבאי: "צה"ל פתח בירי באוויר על מנת להרתיע מפגינים"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן")

האש חוזרת לדרום? מקורות פלסטיניים דיווחו הבוקר (שישי) כי פלסטיני נהרג ותשעה בני אדם נוספים נפצעו מירי כוחות צה"ל ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. המקורות מסרו כי ההרוג הוא אנואר קדיח, בן 20. לדברי עדי ראייה, כמה פלסטינים נוספים נפצעו בעת שנורו כשהיו בסמוך לגדר הגבול בין רצועת עזה לישראל. דובר משרד הפנים בממשלת חמאס בעזה אמר כי הפצועים הועברו להמשך טיפול. לטענת הפלסטינים, קדיח הלך לכיוון אדמות באזור הגבול ("אזור חיץ") שבשנים האחרונות אסרה ישראל להתקרב אליהן, גם לחקלאים. עם זאת, במסגרת הסכם הפסקת האש, טוענים הפלסטינים כי הותר להם להגיע לאדמות האמורות.

צה"ל מפציץ את רצועת עזה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
שוב אש בעזה?/רויטרס

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי מאז שעות הבוקר הגיעו עשרות אזרחים פלסטינים לאזור שנמצא ממזרח לעיירה חזאעה בדרום הרצועה "כדי לבקר באדמותיהם", אולם חיילי צה"ל ירו "ללא שום סיבה" כדי לסלקם מהאזור. כתוצאה מכך נהרג, כאמור, קדיח ונפצעו תשעה אחרים. "אנו לא מורשים להגיע לשם, אך החלטנו לבחון את הפסקת האש ולראות האם נותרה לנו זכות על האדמות שלנו", הוסיפו.

גורם בצה"ל מסר בעקבות הדיווח כי "כוח של צה"ל זיהה התקרבות לגדר בשטח שאסור לתנועת פלסטינים. הוא פתח בירי באוויר על מנת להרתיע את המפגינים".

בפיקוד דרום אישרו כי בשעות הבוקר הגיעו לאזור גדר המערכת בדרום הרצועה, במספר מוקדים, כ-300 מפגינים פלסטינים. לדבריהם, עשרות מפגינים הסבו נזק לגדר ולאחר שחיילי צה"ל פתחו בירי הרתעתי לאוויר ולא הצליחו להרחיק את המפגינים שניסו לחצות את הגבול, בוצע ירי לעבר הרגליים. במקרה נוסף הצליח פלסטיני לחדור לשטח ישראל ולאחר בידוק ביטחוני ותשאול שנעשה בשטח הוא הוחזר לשטח הפלסטיני.

בכיר הג'יהאד האיסלמי, נאפז עזאם, אמר בעקבות האירוע כי ישראל הפרה הבוקר את הפסקת האש. "ההסכם כולל את כל אזור הגבול. כעת מתנהלים מגעים בקהיר כדי ליצור מכניזם לביצוע ההסכם. אין כל סעיפים חשאיים להסכם זה. המצרים מעודכנים בפרטים של מה שקרה", אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

עזה לאחר התקפת חיל האוויר , נובמבר 2012. רויטרס
"צה"ל ירה ללא שום סיבה". עזה/רויטרס

אם הדיווח הפלסטיני נכון, מדובר בתקיפה הראשונה של כוחות צה"ל ברצועת עזה מאז ההכרזה על הפסקת אש בין ישראל לחמאס ביום רביעי. לדברי הפלסטינים, עם זאת, מדובר בהפרה ישראלית שנייה של הפסקת האש מאז שנחתם הסכם הפסקת האש ביום רביעי בלילה. הפעם הראשונה הייתה לטענתם אתמול כשישראל ירתה לעבר פלסטינים באותו אזור וכתוצאה מכך נפצעו כמה מהם.

בתוך כך, פלסטיני נוסף שנפצע במהלך המבצע הישראלי ברצועת עזה מת מפצעיו. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי ההרוג ה-167 במבצע הישראלי הוא זכי קדאדה, בן 42.

אתמול בבוקר נשמעו אזעקות בדרום הארץ, סמוך לשעה 10:00, בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון ובשדרות. ככל הנראה, היה מדובר בשתי רקטות שהתפוצצו בשטח הרשות הפלסטינית. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתפוצצות הרקטות.

  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully