וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לבני מרסקת את לפיד - מקבל ארבעה מנדטים בלבד

על פי סקר מכון "מאגר מוחות" שפורסם בערוץ 2, מפלגה בראשות שרת החוץ לשעבר זוכה לתשעה מנדטים בכנסת הבאה, בעוד יש עתיד מתקרבת בצורה מסוכנת לאחוז החסימה. העבודה עם 19

מפלגה חדשה בראשותה של ציפי לבני תרסק את יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד, וכנראה תמשוך קולות גם ממפלגת העבודה – כך על פי סקר של מכון "מאגר מוחות" בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, שפורסם היום (חמישי) בתכנית "משעל חם". על פי הסקר, לבני זוכה לתשעה מנדטים בכנסת הבאה, בעוד לפיד עומד על ארבעה בלבד – ירידה חדה מסקרים קודמים אשר הבטיחו לו בין 13-17 מנדטים. נפגעת נוספת היא מפלגת העבודה, אשר לראשונה מזה מספר שבועות יורדת מקו העשרים מנדטים, ועומדת על 19 בלבד.

הצמד נתניהו-ליברמן מקבל יחדיו 38 מנדטים, וכוחם אינו נפגע בצורה משמעותית מנפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי – האיחוד הלאומי, אשר זוכה לתשעה מנדטים. בגזרת המפלגות הקטנות: חיים אמסלם ממשיך לעבור את אחוז החסימה, כמו בסקרים האחרונים, וזוכה לארבעה מנדטים. גם מפלגת העצמאות נכנסת לכנסת ה-19 עם שלושה מנדטים.

מרצ מקבלת בסקר הנוכחי תוצאה דומה לזו בכנסת היוצאת – שלושה נציגים, אולם זו תוצאה נמוכה מהמצופה במטה מפלגת השמאל. קדימה לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה, ונראה כי היא קרובה בצעד נוסף להשלים את אחת הנפילות הגדולות בפוליטיקה הישראלית.

על פי ההערכות במערכת הפוליטית, לבני תחליט לבסוף להתמודד בבחירות וצפויה להודיע על כך בשבוע הבא. החלטתה התחזקה לאחר שהתחוור כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אינו מתכנן לחזור לזירה הפוליטית, ועל רקע הביקורת הציבורית המופנית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למבצע "עמוד ענן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully