וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: יותר מ-40 אלף נהרגו בסוריה מתחילת המלחמה

רויטרס

22.11.2012 / 15:12

הארגון הסורי לזכויות אדם, שקבע את אומדן המתים העדכני, העריך כי המספר עלול להיות גבוה בהרבה. המורדים מסרו כי הצליחו להשתלט הבוקר על בסיס צבא מרכזי בגבול עם עירק

מלחמת האזרחים בסוריה גבתה את חייהם של מעל 40 אלף בני אדם - כך אמר ראש המרכז הסורי לזכויות אדם, רמי עבד א-רחמן. לפי המניין העדכני של הארגון, מספר המתים הכולל בסוריה נאמד הבוקר (חמישי) ב-40,129.

בהצהרה שמסר הארגון, שמושבו בלונדון, נאמר כי מאז תחילת המלחמה בחודש מרץ 2011, נהרגו לפחות 28,026 אזרחים ו-10,150 חיילים. כמו כן, נהרגו 1,379 חיילים שערקו משורות הצבא, ואותרו גופותיהם של 574 בני אדם נוספים שטרם זוהו לחלוטין. הארגון אינו מונה כמה אלפי סורים שעדיין נעדרים מביתם, וכמה אלפי ההרוגים שככל הנראה היו חברים בכנופיות "שביחה" הנאמנות לשלטון הסורי.

הריסות בתים בחרסתא, ליד דמשק. נובמבר 2012. רויטרס
אזרח חוצה רחוב בחרסתא, פרבר צפון-מזרחי של דמשק/רויטרס

אמש הפציץ מטוס קרב סורי בניין בעיר חלב, בו הסתתרו מורדים המתנגדים לשלטון. הפצצה פגעה גם בבניין הסמוך - בית החולים דאר א-שיפא, שניזוק לפחות שש פעמים בחודשים האחרונים מהפצצות הצבא הסורי ומטוסיו. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, במקום אותרו גופותיהם של 11 מורדים, וגופותיהם של רופא ושלושה ילדים שנהרגו בשוגג.

הבוקר הודיעו מקורות אופוזיציה בסוריה כי "הצבא הסורי החופשי" - הזרוע המזוינת של ארגוני המורדים - הצליח להשתלט על בסיס ארטילריה גדול במזרח המדינה. בסיס מידאן נמצא במחוז דיר-אזור וסמוך לגבול עם עירק, באזור הנשלט ברובו על ידי שבטים סוניים. לפי הודעת המורדים, 44 מאנשיהם נהרגו בקרב הארוך שהתנהל בשעריו. לא ברור כמה מהחיילים ששמרו על הבסיס נהרגו. עיתונאים זרים דיווחו כי מרבית החיילים נמלטו לבסיס סמוך.

בשבוע שעבר השתלטו המורדים על בסיס של חיל האוויר, אף הוא בגבול עם עירק. כוחם הצבאי באזור גובר מיום ליום, אך הצבא הסדיר של הנשיא, בשאר אסד, עדיין שולט בכל הערים הגדולות בסוריה - בהן חלב, אידליב, חמאת, דיר א-זור ובבירה דמשק, וגם בעיר החורבות חומס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיילי הצבא הסורי מביטים על מורדים שנהרגו בקרבות בשייח סעד בפאתי העיר חלב. סוריה, נובמבר 2102. רויטרס
חיילים של הצבא הסורי לצד שני מורדים שנהרג בחלב/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully