וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שכח להודות לשוטרים ותיקן: "עבודה מאומצת"

אתמול חילק ראש הממשלה שבחים לרשימה ארוכה של גורמים, על מעורבותם ב"עמוד ענן". את כחולי המדים שכח, והיום מיהר לתקן את העוול במטה הארצי: "אתם השדרה המרכזית של העורף"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בהצהרתו אמש על הפסקת הלחימה בעזה, חילק ראש הממשלה נתניהו מחמאות לשורה ארוכה של גורמים שלקחו חלק במבצע "עמוד ענן" ובמאמצים הבינלאומיים לסיומו. נתניהו שיבח את הנשיא אובמה, את מזכירת המדינה קלינטון, את שר החוץ ליברמן ואת שר הביטחון ברק, ואפילו את סיעות האופוזיציה שהתייצבו מאחוריו. אחר כך הודה לרמטכ"ל, לראש השב"כ, לראש המוסד, למפקדי צה"ל ולמפתחי כיפת ברזל, לחיילי המילואים שעזבו את משפחותיהם ולראשי הערים והמועצות שגילו מנהיגות בהובלת העורף. ברשימת הקרדיטים הארוכה שחילק נתניהו נפקד מקומם של כמה גופים חשובים, שעבדו בקדחתנות יתרה בימי הלחימה - ועם סיום הנאום החלו עשרות טלפונים זועמים בין קציני משטרה וכיבוי אש שגילו לתדהמתם שנתניהו שכח להודות להם. היום מיהר נתניהו לנסות ולתקן את העוול, כשביקר במטה הארצי של המשטרה בירושלים.

"אנו ערוכים לפעול אם השקט יופר. אני יודע שיש אזרחים שמצפים לפעולה חזקה יותר. אנחנו מוכנים, אך נותנים סיכוי להפסקת האש. יש לנו הישגים גדולים. צה"ל היכה בארגוני הטרור" , אמר נתניהו, פחות מיממה לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש. נתניהו הגיע לביקור יחד עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' והמפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו.

ראש הממשלה מודה למשטרת ישראל, נובמבר 2012. עומר מירון
נתניהו במטה המשטרה היום, לצד המפכ"ל והשר לביטחון פנים/עומר מירון

ראש הממשלה שיבח את המשטרה ואמר: "באתי לומר לכם ולכל שוטרי משטרת ישראל תודה. עבדתם בצורה מאומצת ובהצלחה יוצאת דופן. אתם השדרה המרכזית של העורף. אני רוצה להודות לכם בשם כל אזרחי ישראל". ראש הממשלה ציין כי העורף תפקד מצוין בזמן המבצע. "השקענו בו מיליארדים, עשינו הכנות, המערכת הזאת תיפקדה היטב, יישמה לקחים, בניגוד לציפיות של אויבינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"משטרת ישראל משמשת עמוד השדרה של העורף"

השר לביטחון הפנים נזעק להשיב את כבודם האבוד של אלפי השוטרים, הכבאים, והפרמדיקים של כוחות ההצלה שעבדו ימים כלילות במסגרת המבצע. "אתם הראשונים להגיע לכל זירה ולטפל במסירות באזרחים", ציין אהרונוביץ' בהודעה שפרסם מיד בתום נאומו של נתניהו. גם נתניהו עצמו הבין ששגה, וכמה דקות לאחר נאומו פרסמה לשכתו הודעה על שיחת טלפון לאהרונוביץ' ולמפכ"ל בניסיון לתקן את המצב. "ראש הממשלה ביקש לשלוח תודות בשמו ובשם אזרחי ישראל לשוטרי משטרת ישראל, שעבדו סביב השעון ועשו לילות כימים כדי להגן על המדינה", נמסר בהודעה. היום המשיך נתניהו במאמצי התיקון, כשקיים את הפגישה עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה במטה הארצי.

גורמים בסביבתו של נתניהו אישרו כי ראש הממשלה אכן שכח לציין את תרומתם של אנשי המשטרה בנאומו, אך הסבירו טרם הביקור כי "מטבע הדברים, אחרי שבוע ארוך של לחימה, יכולות לקרות טעויות בנאום שכזה. ראש הממשלה בעצמו הבין שנעשתה טעות וביקש לתקן אותה מיד אחרי הנאום בשיחה שקיים עם המפכ"ל והשר לביטחון הפנים, והוא ימשיך להדגיש את הערכתו העמוקה לפעילות המשטרה במפגש היום".

בביקור היום שיבח אהרונוביץ' את ראש הממשלה ואמר לו: "ניהלת את המבצע ביד רמה. השיקול היחיד לנגד עיניך הוא טובת אזרחי ישראל". השר הודה למפכ"ל ולשוטרים ולמפקד מחוז דרום שנכנס לתפקידו רק יומיים לפני תחילת המבצע. "הגענו ראשונים לכל זירה ופעלנו להשבת הסדר על כנו, לצד מלחמה בפשיעה ובתאונות הדרכים", אמר המפכ"ל בדבריו. "לכלל השוטרים היה ברור שמשטרת ישראל משמשת למעשה עמוד השדרה של העורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully