וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' לוואלה!: המבצע בעזה לא פגע במפלגת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה שבה ובירכה על הסכם הפסקת האש ואמרה שהוא ייבחן ב"מבחן התוצאה". על ההשלכות הפוליטיות: "אם בתקופה ביטחונית אנחנו שומרים על כוחנו, אני בטוחה שנצליח"

מתוך משדר וואלה! חדשות

בין שלי יחימוביץ למיכאל בן-ארי: שלושה פוליטיקאים משלוש מפלגות שונות הביעו היום (חמישי) במשדר מיוחד של וואלה! את דעתם לגבי הסכם הפסקת האש שהושג בין ישראל לחמאס. חלקם גם התייחסו להשלכות הפוליטיות האפשריות של הפסקת האש. השלושה הם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', נציג מפלגת קדימה יוחנן פלסנר ונציג מפלגת עוצמה לישראל מיכאל בן-ארי.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

יחימוביץ', שהתארחה במשדר וואלה!, שבה ובירכה על ההסכם להפסקת האש. לדבריה, "צריך לתת סיכוי להפסקת האש ולא לצלוב אותה עוד לפני שנבחנה. המבחן יהיה מבחן התוצאה. הבעתי תמיכה במבצע. מדינה ריבונית לא יכולה להרשות הפיכה של חיי האזרחים לבלתי-אפשריים. המטרות של המבצע היו ריאליות, ברורות ואף רציונליות: הגנה על תושבי הדרום, החזרת כושר ההרתעה של צה"ל, פגיעה במערך הרקטות ומכה לחמאס ולארגוני הטרור. האם המטרות הושגו לטווח הרחוק? אני לא משוכנעת".

באשר להשפעה האפשרית של מבצע "עמוד ענן" על מפלגת העבודה אמרה יחימוביץ': "הנה מתברר שחלף שבוע של מבצע, ולמרות שלכאורה - רק לכאורה - התעסקו רק בביטחון, מפלגת העבודה לא נפגעה כלל. שני סקרים במהלך המבצע הראו שמפלגת העבודה יציבה. ואם בתקופה ביטחונית פרופר אנחנו שומרים על כוחנו, אני בטוחה שנצליח".

יחימוביץ' גם התייחסה להיעדר "ביטחוניסט" בולט כעת במפלגת העבודה. לדבריה, "הדיבורים הבלתי פוסקים על ביטחוניסט... תראו את שאול מופז ואהוד ברק, שני רמטכ"לים, שלא עוברים את אחוז החסימה. ואילו אני, סגן בחיל האוויר... יש לנו תמיכה מסיבית שחוצה את עשרים המנדטים. כל השקיקה הזאת לביטחוניסט ספציפי לא מתאימה היום למערכת הפוליטית. יש אנשים אצלנו שבהחלט מבינים בביטחון".

הלחימה והסכם הפסקת האש - הכותרות האחרונות:
ברק לוואלה!: גם בלבנון הבנו שלפעמים יש ירי ולא הגבנו
היעד הבא של נתניהו: אקורד סיום מנצח לקראת הבחירות
שוב אזעקות בדרום, הערכה: רקטות שנפלו בעזה

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
ההכרזה על סיום המבצע בעזה. נתניהו, ליברמן וברק, אמש/עומר מירון

חבר הכנסת יוחנן פלסנר הביע ספקנות בנוגע למשך הפסקת האש. לדבריו, "כאזרח ישראלי אני מאוד מקווה שהפסקת האש תהיה ארוכת טווח, יציבה, אך כמובן יש לי סימני שאלה מאוד גדולים. התחושה היא שיצאנו מסבב יותר מאשר ממבצע. כשמייצרים הרתעה, פירושה שהצד השני צריך לשלם מחיר בתשתיות, אבל במציאות של היום שאחרי... פתיחת המעברים וכו' – המצב של חמאס רק השתפר. גם תשתיות מדינתיות לא מאוד נפגעו. יש סימני שאלה מאוד משמעותיים האם תהיה הרתעה ויורחק הסבב הבא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פלסנר הוסיף כי "נכון לשאול למה הגענו למצב שבמקום פעולה קצרה וכואבת הסתפקנו בפעולה קצרה ולא נעימה. זה קשור בשינויים האזוריים – במצרים. וגם נושא נוסף שלגמרי תלוי בנו: מי שלא עושה עבודה מדינית בערב שבת, לא יכול לצפות לגיבוי ביום הדין. הגיבוי היה מאוד מוגבל ובעירבון מוגבל. הגיבוי היה בדיוק לפעולה הזאת. צה"ל פעל בהתאם לזה. ישראל בבידוד מדיני, ולכן הגענו למצב של שיירה של בכירים שהגיעו מחו"ל. אחרי עופרת יצוקה, היה כוח מאוד מסיבי, באו מנהיגים מהעולם המערבי ואמרו לנו: 'כל הכבוד'". עוד אמר פלסנר, כי "נתניהו דיבר כל הזמן נגד חמסטאן, ועכשיו הוא מקים אותה בעצמו".

חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (עוצמה לישראל) מתח אף הוא ביקורת על הממשלה. לדבריו, "הבעיה העיקרית שלנו היא שהפכנו להיות פילוסופים, ויש לנו פילוסופים נהדרים במנהיגות שלנו. אני בא מהעם ולומד, וברור פה מי ניצח. האזרח אומר לעצמו: מדינת ישראל גרמה לכך ששני מיליון אזרחים היו צריכים להיות במרחב מוגן. מה ההישג? שהם ימשיכו לירות מתי שהם רוצים".

בן-ארי הצהיר כי " יש תחושה של השפלה, של בושה... עכשיו היה צריך למוטט את שלטון החמאס. היה צריך לכבוש את רצועת עזה. אנחנו נכבוש את עזה. זה או אנחנו או הם. צריך לדבר איתם ערבית, לא עברית. הם יחדשו את מאגר הטילים. 75% מהאזרחים ציפו שביום המבחן ייתנו להם את התשובה ואת המוצר הבסיסי שנקרא ביטחון".

"אומרים שאני חותר למלחמה כוללת?", תהה בן-ארי. "בוא נעשה את החשבון של עשרים השנה האחרונות. אוסלו – הביאו לנו שלום או הרוגים?". הוא הוסיף, כי "ביבי מגמגם, וליברמן לא יודע ערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully