וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל לפני מותו: "או שתיכנסו או שתחזירו אותנו"

20.11.2012 / 21:10

יממה לפני שנהרג מפגיעת רקטה, פירסם רב"ט יוסף פרטוק סטטוס אחרון בפייסבוק משטחי ההתכנסות מחוץ לעזה. "הוא ממש התלהב שיוכל לשמור ולהגן - ועכשיו הוא איננו", סיפרו חבריו

צילום: רויטרס, דו"צ, עריכה: אמיר קוטיגרו

משפחתו של רב טוראי יוסף פרטוק, בן 18 מעמנואל, שנהרג היום (שלישי) בשעות הצהריים מירי תלול מסלול במועצה האזורית אשכול, קיבלה את ההודעה בתדהמה וחברים וקרובים החלו להתאסף בבית המשפחה ביישוב.

קרוביו מתארים אותו כאדם טוב, שתמיד היה קשוב לאחרים וסייע לכל אדם בכל שיכל. "הוא נתן תמיד את הנשמה בהכל, במיוחד לחברים", אמר נריה, אחד מחבריו שלמד איתו מכיתה א', "תמיד שהיה צריך משהו הוא התנדב". פרטוק הגיע לאזור הדרום לפני ימים מספר, וחיכה להוראה לצאת לפעולה. "או שתיכנסו, או שתחזירו אותנו הביתה. נמאס לחכות כמו מפגרים", כתב בסטטוס בפייסבוק יממה לפני מותו. "מאז תחילת המבצע הוא פרסם בפייסבוק שהוא יורד לדרום, ואמרנו לו שישמור על עצמו. אבל הוא ממש התלהב שהוא יוכל לשמור ולהגן - ועכשיו הוא איננו", אמר נריה.

מבצע עמוד ענן - כל העדכונים
צפו בתיעוד הפגיעה בבניין בראשון לציון
מוחמד דף מאיים: אם ישראל תפלוש, נחטוף חיילים
פרשנות: איפה העוקץ בהסכם הפסקת האש עם חמאס?
היום השביעי למבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

"יוסף כל הזמן דיבר על הגיוס ורצה לתרום כמה שיותר למדינה", הוסיף, "הוא רצה מאוד להתקבל לפלס"ר שריון ולמרות שאמרתי לו שזה מאוד קשה הוא מאוד רצה לתרום כמה שיותר למדינה". גם חברים אחרים מספרים על המאמץ הרב שהשקיע בשירות הצבאי. "הוא סיפר לי שהקצין שלו אמר לו שהגדוד שלו הוא הגדוד הטוב ביותר ושהוא החייל הטוב ביותר בגדוד וזה מאוד שימח אותו", אמר נתנאל, חבר אחר.

"בחור זהב שכולם אהבו"

הרב מאיר הרוש, שלימד את החייל בשנתיים האחרונות בעיר, מספר כי פרטוק היה "בחור זהב שכולם אהבו והעריכו. הוא היה ממש דמות להערצה. הוא השתתף בשיעורי התורה מטעם העירייה פה והתעניין ולמד ואפילו דאג שאחרים יגיעו לשיעורים וילמדו כמו שצריך. הוא היה בחור שידע לארגן דברים ותמיד היה אפשר לסמוך עליו, זו אבידה מאוד קשה קשה לי לעכל את הבשורה המרה הזו".

משפחת פרטוק שייכת לקהילת ברסלב בעמנואל. ליוסף שבעה אחים ואחיות והוא השלישי בין הילדים. אביו אברך במקום ואמו עובדת בארגון חסד. לדברי הרוש, אופייה של המשפחה השפיעה על יוסף רבות. "מדובר במשפחה של נתינה וחסד מאוד גדולים וזה השפיע עליו", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כלי שריון של צה"ל בגבול רצועת עזה. 19 בנובמבר 2012. רויטרס
חייל ואזרח הרוגים ועוד 22 חיילים פצועים מנפילות רקטות שונות במהלך היום. כוחות צה"ל בדרום/רויטרס

שעה לפני התקרית בה נהרג פרטוק, נפגע ונהרג אזרח בדואי מנפילת רקטה בשטחי המועצה האזורית אשכול. במהלך היום נפצעו 22 חיילים בדרגות פציעה שונות ממטחי רקטות, גם כן באזור המועצה. במקרה אחד נפגע קצין מילואים מרסיס בגבו ופונה במצב קשה לבית החולים תל השומר. לאחר סדרת בדיקות וניתוח מצבו הוגדר בינוני.

בשעות אחר הצהריים נפצעו מנפילה חמישה חיילים באורח קל עד קשה ועוד עשרה חיילים לקו בחרדה. החייל שנפצע קשה פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא מונשם ומורדם וסובל מפגיעה חמורה בראשו. כעבור חצי שעה אירעה נפילה נוספת, שפצעה חמישה חיילים, בהם שניים באורח בינוני עד קשה. אחד החיילים פונה לבית החולים באמצעות מסוק צבאי כשהוא מונשם ומורדם עם פגיעות בחזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully