וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: "חמאס מסית את ישראל לפלישה"

במאמר מערכת בעיתון המוערך נכתב כי חאלד משעל "מתגרה בישראל" תוך סיכון חיי אזרחיו. מאמר אורח ב"וושינגטון פוסט" קבע: "לישראל אכפת מחיי הפלסטינים יותר מאשר לחמאס"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

(צפו בנאומו של חאלד משעל במסיבת עיתונאים בקהיר, אתמול)

בעוד מתרבים הדיווחים על כך שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לוחץ על ראש המשלה, בנימין נתניהו, שלא לפלוש קרקעית לרצועת עזה, מאמר המערכת של ה"ניו יורק טיימס" מפנה אצבע מאשימה דווקא כלפי הנהגת חמאס – בטענה שהיא זו מתגרה בישראל ומסיתה אותה לפלישה. במאמר שפורסם אתמול (שני) בעיתון המוערך, צוטט קטע מנאומו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בקהיר, בו הכריז כי "לו ישראל הייתה רוצה לפלוש קרקעית לעזה, היא כבר הייתה עושה זאת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פלסטינים ליד הריסות בבית להיא לאחר תקיפת צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
"חמאס כה רווי בשנאה כלפי ישראל, עד שהוא בוחר לשחזר שוב ושוב את האלימות". הריסות בעזה, אתמול/רויטרס

מערכת העיתון האשימה את בכירי הארגון באחריות לפתיחת ה"סבבים" נגד ישראל בשנים האחרונות, בעקבות שיגור רקטות והתגרות מיותרת בישראל, תוך הצבת חיי אזרחי רצועת עזה בסכנה. בין היתר, נכתב במאמר כי חמאס, המגובה על ידי אירן, "כה רווי בשנאה כלפי ישראל, עד שהוא בוחר לשחזר שוב ושוב את האלימות ללא התחשבות בחיי אזרחיו", וכן כי "גישה זו לעולם לא תשיג לפלסטינים את העצמאות לה הם כמהים, אך היא כל מה שחמאס מוכן להציע".

"אם לגיהינום יש חוף, הוא נמצא ברצועת עזה"

המאמר מאשים גם מדינות מקורבות יחסית למערב, כגון טורקיה ומצרים, בתמיכתן הבלתי מסוייגת בחמאס, והתייחסותן אך ורק לאלימות מהצד הישראלי. עוד קורא המאמר לנשיא אובמה לקחת חלק גדול יותר בפתרון הסכסוך, מאחר שפעולה צבאית "אינה פתרון לטווח ארוך". כמו כן, המאמר לא מסיר אחריות גם מראש הממשלה נתניהו ומיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן – אשר לו היו מקדמים פתרון מדיני, הדבר היה עשוי להניא את חמאס מדרך הטרור.

מאמר זה מצטרף להתייחסות מעמיקה יחסית בתקשורת האמריקאית לאחריות חמאס להסלמה הנוכחית. לצד סיקור נרחב של המתרחש בעזה וביקורת על פעולות ישראל, ניתן היה לראות כתבות רבות המתארות את המתרחש בערי הדרום, הסבר על פעולת "כיפת ברזל" וההיסטוריה של ארגון חמאס. בין היתר, פרסמה רשת CNN מאמר מקיף תחת הכותרת "מהו חמאס?" בו מוצגת רשימת שאלות ותשובות המתארות את ההיסטוריה הבעייתית של הארגון כגוף טרור והצהרותיו נגד דו-שיח עם ישראל.

כמו כן, מאמר שפרסם אתמול העיתונאי ריצ'רד כהן בעיתון ה"וושינגטון פוסט", הטיל אף הוא אחריות רבה על חמאס. בפתח המאמר, כותב כהן: "מכל המחלוקות בין חמאס לישראל, הבולטת ביותר היא זו – לישראל אכפת מחיי אדם, גם פלסטיניים, הרבה יותר מאשר לחמאס". הכותב מסביר כי על אף התנהגותה ה"בריונית לעתים" של ישראל, ועיכוב המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית, חמאס הוא שהחל פעם נוספת מלחמה - שלבטח המפסידים העיקריים בה יהיו אזרחיו. "אם לגיהינום יש חוף, הוא נמצא ברצועת עזה", כתב.

פגיעת רקטה בבניין בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
פגיעת רקטה בבאר שבע, היום/יותם רונן
הריסות הבנק הלאומי האיסלמי בעזה שהופצץ על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
הריסות הבנק הלאומי האיסלמי בעזה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully