וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומת מגן" בעזה עכשיו

מאיר אינדור

19.11.2012 / 12:29

ככל שזמן ההמתנה ייארך והמבצע היבשתי ברצועת עזה יידחה - המחיר שייגבה מישראל יעלה. לדעת סא"ל במילואים מאיר אינדור, על ישראל להשיב לידיה את השליטה הביטחונית ברצועה

הליהוק של קצינים בכירים המתנגדים למבצע קרקעי ברצועת עזה לראיונות באמצעי התקשורת מעיד על כך שלתושבי הדרום יש בעיה רצינית לא רק עם הצד העזתי, אלא גם עם רוב כלי התקשורת הישראליים.

לא רק איש השמאל הקיצוני גרשון בסקין הובא לערוץ 2 לקונן על חיסול רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי . לידו, באותה מהדורה, כיכב תא"ל צ'יקו תמיר, שהוזעק לאולפן בצפון כדי לומר שקשה יהיה להוציא לפועל מבצע רגלי, ולכן כדאי לסיימו בהסדרה מדינית.

כותב שורות אלו העביר לכל כלי התקשורת רשימת קצינים שחושבים אחרת, אבל חוץ מראיון עם אחד מהם - הם לא רואיינו.

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
הירי נמשך: רקטה פגעה בבית ספר באשקלון, אין נפגעים
21 הרוגים מהלילה בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
"הלחימה בעזה תימשך כל זמן שחמאס ממשיך לירות"

למה קרוב לוודאי שלא יהיה מבצע?

כי אין אפשרות לצאת לקרב רציני נגד חמאס כשהתקשורת מנהלת קרב הפוך, נושפת בעורפה של הממשלה ומפיקה דיון במעגל סגור ומוכר של אותם מרואיינים. חלקם זכורים לנו מלפני ההינתקות, כשהבטיחו שישראל תגיב במלוא העוצמה אם אך יעזו לתקוף - ועתה הם מסבירים אחרת.

העם אולי חזק. לא הפוליטיקאים! הם לא ייצאו נגד התקשורת.

בהיעדר דיון כזה, הנה ניסיון להתמודד עם טענות אותם קצינים. יש מהם שאומרים שאין צורך בשליטה קרקעית כדי לחסל את הטרור ברצועה. מספיקה פעילות אווירית בתנאי שתהיה מדודה ולמטרות נקודה, כפי שהיה השבוע עם חיסולו של מפקד חמאס - פעולה שעליה בירכו הקצינים.

הם חושבים שהכל ניתן היום לעשות בפינצטה וגם מהאוויר, ולכן לא חייבים היום לשלוט בשטח. הנה: המוסד הצליח לחסל מטרות נקודה אפילו במדינות רחוקות, קל וחומר שבחצרות האחוריות שלנו.

אמרתי לאחד מחסידי השיטה - מפקד בכיר במילואים: "הרי פעולות פינצטה הן פעולות ייחודיות הדורשות הכנות ואמצעים, והן לא פתרון צבאי מערכתי לפגיעה בגדודי וחטיבות מחבלים". הוא השיב: "לא צריך לפגוע בהם, אלא בראשיהם. את ראשי הטרור אפשר לחסל מהאוויר, את פקודיהם – מהשטח".

המנהיגים דממו, הארץ דיממה

הצד של אלה שנעדרו מהדיון:

• רבים מראשי המחבלים מסוגלים גם לשהות במקלטים זמן רב. למשל, נסראללה המבוקש כמעט אינו יוצא ממחבואו. כך גם מוחמד דף ברצועה. שניהם מנהלים בפיקחות את המערכה בישראל - מהמקלטים.

• כבר היו בעבר פגיעות בראשי טרור ברצועה - שייח' אחמד יאסין ועוד. בכל פעם שחוסל מנהיג בכיר, התואר עבר לטרוריסט אחר. חיסול הוא חשוב בתנאי שנעשה "רוחבית" וכולל עוד מחבלים - ולא "נקודתית".

• חיסול המפקדים אינו מספיק. גופי הנחשים ממשיכים לנוע, ופגיעתם רעה. הם יכולים להתנועע עצמאית ולהציב משגרים, ובטרור לא תמיד הפיקוד הרצוף הוא הכרחי אם הפקודות ניתנו בשיטת "בזמנכם החופשי - אש"!

איך גורמים לכך שכל חוליה שיוצאת היום לרתק מיליון תושבים בדרום לחדרים ממגונים, תתגלה? ואיך מגלים את כל המשגרים הקטנים והאפקטיביים שלהם (לא הגראדים ארוכי הטווח שחוסלו בחלקם השבוע), אם לא בסריקה יבשתית?!

בהיעדר שליטה ביטחונית כפי שקיימת היום ביהודה ושומרון, אין גם מודיעין מקיף על הדרגים הזוטרים בשרשרת הרצח והטרור.

• מי שרוצה להסתפק בשיטה האחרת של "הכלה" ו"עצימות נמוכה" עד יבוא שלום ומשא ומתן עם הארגונים - בד-בבד עם פעולות נקודתיות, צריך לזכור שכבר היינו בסרט הזה. בימים שלפני מבצע חומת מגן ביו"ש . גם אז הבלגנו וחיכינו שנה שלמה. המנהיגים דממו, והארץ דיממה.

דרוש מהלך יבשתי ארוך טווח

חייבים-חייבים להביא את "חומת מגן" לרצועה. אמנם זה יהיה יותר מסובך ממבצע חומת מגן ביהודה ושומרון. משך הזמן הארוך, ללא פעילות החלטית ברצועה וכן ההינתקות, אפשרו לפלשתינים לבנות בשני העשורים האחרונים כוחות גדולים ומצוידים, יותר ממה שצה"ל התמודד מולו בחומת מגן במרחבי יו"ש. גם בחומת מגן זה לא היה קל, והפירות לא היו מידיים. זה ארך שנתיים.

במהלך השנתיים האלה, צה"ל חיסל את הטרוריסטים ו/או עצר אותם ואסף את כלי הנשק שלהם. בשנתיים האלה צה"ל שיקם את המודיעין שנהרס כאשר העברנו לפלשתינים את האחריות הביטחונית בתהליך אוסלו.

יש לבצע מהלך יבשתי ארוך טווח ברצועה. הזמן אינו פועל לטובתנו. ככל שייארך זמן ההמתנה ונדחה מבצע יבשתי, יגדל המחיר שייגבה מאיתנו.

לכן צריך מבצע יבשתי - ועכשיו! כמו ביהודה ושומרון, צריך להחזיר את השליטה הביטחונית ברצועה לידינו - ולתמיד.

הכותב, מאיר אינדור, הוא סא"ל במילואים ויו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully