וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גוש הימין-חרדים מתחזק ל-69 מנדטים

לפי סקר שנערך על ידי "דיאלוג" ופורסם ב"הארץ", 55% מהנשאלים מרוצים מתפקודו של נתניהו, ו-52% שבעי רצון מתפקוד ברק. למרות זאת, מפלגת עצמאות עדיין על סף אחוז החסימה

הלחימה והמנדטים: אילו הבחירות לכנסת ה-19 התקיימו היום, גוש הימין-חרדים היה זוכה ב-69 מנדטים - עלייה של ארבעה מנדטים לעומת הכנסת היוצאת. כך עולה מסקר שפורסם היום (שני) ב"הארץ" ונערך על ידי חברת "דיאלוג", בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת-תל אביב. הסקר נערך אתמול, בעיצומו של מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, בקרב 520 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית הבוגרת. טעות הדגימה היא 4.4%.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

לפי הסקר, הליכוד ביתנו מקבל 41 מנדטים - לעומת 42 בכנסת היוצאת. המפלגה השנייה בגודלה היא מפלגת העבודה, שזוכה ב-21 מנדטים, בהשוואה לשמונה בכנסת היוצאת. ש"ס מתחזקת מ-11 ל-12 מנדטים, מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת תשעה מנדטים, ורשימה משותפת של האיחוד הלאומי והבית היהודי זוכה בשמונה מנדטים - לעומת שבעה בכנסת היוצאת.

יהדות התורה שומרת על כוחה ומקבלת חמישה מנדטים, רשימת רע"ם-תע"ל מתחזקת מארבעה לחמישה מנדטים, וגם בל"ד עולה משלושה לארבעה מנדטים. מפלגה נוספת שמתחזקת במנדט היא מרצ, שלפי הסקר מקבלת ארבעה מנדטים. קדימה יורדת מ-28 מנדטים בכנסת היוצאת לשלושה, ושתי מפלגות שמקבלות מספר מנדטים זהה הן חד"ש ועם שלם בראשות חבר הכנסת חיים אמסלם. מפלגת עצמאות בראשות אהוד ברק על סף אחוז החסימה, ואילו מפלגת עוצמה לישראל בהנהגת חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בו-ארי אינה עוברת את אחוז החסימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר גם בחן את מידת שביעות הרצון מתפקודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן - הצמרת המדינית שמובילה את מבצע "עמוד ענן". 55% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מתפקודו של נתניהו, לעומת 37% שאמרו כי הם אינם מרוצים ו-8% שאינם יודעים. אף שלפי הסקר מפלגת עצמאות על סף אחוז החסימה, 52% מהנשאלים שבעי רצון מהתפקוד של ברק. 37% אינם מרוצים מתפקודו, ו13% הצהירו שאינם יודעים. מידת שביעות הרצון מהתפקוד של נתניהו וברק בסקר הנוכחי מהווה זינוק חד של כ-20% בממוצע, לעומת הסקרים האחרונים. יתר על כן, 42% מהנשאלים בסקר הנוכחי הצהירו כי הם מעוניינים לראות את ברק ממשיך בתפקידו כשר הביטחון גם אחרי הבחירות לכנסת. 41% אמרו שהם אינם מעוניינים, ו-13% אינם יודעים. באשר לתפקודו של שר החוץ ליברמן - 43% מהנשאלים בסקר הנוכחי הביעו שביעות רצון, לעומת 44% שאמרו כי הם אינם מרוצים, ו-13% שאינם יודעים.

עוד העלה הסקר, כי 84% מהנשאלים תומכים בהחלטה לצאת למבצע "עמוד ענן" בעזה, לעומת 12% מתנגדים ו-4% שאינם יודעים. 39% מהנשאלים תומכים בהמשך התקיפות האוויריות, 30% תומכים בפתיחת פעולה קרקעית, 19% בעד חתירה להפסקת אש מהירה, 9% אינם תומכים באחת משלוש האפשרויות, ו-3% אינם ידועים. נוסף על כך, 63% מהנשאלים בסקר אינם מסכימים לטענה, לפיה "המניע העיקרי של נתניהו וברק ליציאה למבצע היה פוליטי, בהקשר לבחירות הקרובות". 28% מסכימים לטענה, ו-9% אינם יודעים.

לקריאה נוספת:
יציאה לקרב לאו דווקא מבטיחה ניצחון בקלפי
בגלל הלחימה: הפריימריז בליכוד עלולים להידחות
הנשיא פרס: לא למהר לדחות את הבחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully