וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "קלינטון צריך לתווך בין ישראל לחמאס"

טל שלו

18.11.2012 / 22:00

ארצות הברית נוטלת חלק במגעים להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס ולעצירת המבצע בעזה והסנאטור ג'ון מקיין הציע את הנשיא לשעבר כמתווך הוגן. "הוא ישנא אותי על הצפת שמו"

האם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון יהיה המתווך שיושיע את העימות המסלים בין ישראל והחמאס? כך לפחות הציע הסנאטור הרפובליקני והמועמד לשעבר לנשיאות ג'ון מקיין, בראיון שנתן הבוקר (ראשון) לרשת CBS. "ארה"ב צריכה להיות מעורבת מאוד, ולא בטוח כמה השפעה יש לממשל אובמה על נתניהו", אמר מקיין, בתוכנית הראיונות "פגוש את האומה", שם הציע את קלינטון כדוגמה ל"אדם בעל מוניטין והשפעה עצומה שיגרום לשני הצדדים לשבת יחד וישמש כמתווך הוגן". מקיין הוסיף בשעשוע כי "קלינטון ישנא אותי על כך שהצפתי את שמו כמועמד למשימה הקשה הזו".

הממשל האמריקאי טרם הודיע על שיגור שליח מיוחד או בכיר רם דרג לאזור בעקבות האירועים, אך אובמה מעורב במגעים האינטנסיביים מול ישראל ומצרים בניסיון להביא לרגיעה והפסקת אש, ושוחח עם ראש הממשלה נתניהו פעמיים מאז החל המבצע במקביל לשיחות מול מורסי בקהיר. אובמה שב והדגיש היום כי הוא תומך לחלוטין בזכותה של ישראל להגנה עצמית, אך גם פועל במאמץ לשים סוף להסלמה. אובמה אף הביע בפני נתניהו את החשש מהתרחבות המבצע וכניסה ישראלית לפעולה קרקעית. היום העריך הנשיא האמריקאי כי "ב-36 עד 48 השעות הקרובות נדע אם יכולה להיות התקדמות בעצירת המשבר בעזה". הוא הדגיש כי ארה"ב סבורה ש"עדיף למנוע ירי רקטות מעזה ללא הסלמה. זה לא עדיף רק עבור התושבים בעזה, זה עדיף גם לישראלים כי אם יהיו חיילים ישראלים בעזה, הם בסיכון רב יותר לספוג אבדות או להיפצע".

נשיא ארה"ב ברק אובמה והנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעצרת בחירות בעיר בריסטו. וירג'יניה, 3 בנובמבר 2012. Pablo Martinez Monsivais, AP
"בעל מוניטין והשפעה עצומה". קלינטון עם הנשיא אובמה/AP, Pablo Martinez Monsivais

אם אכן אובמה יבחר לקבל את עצתו של מקיין, קלינטון יצטרף לשורה של ביקורים דיפלומטיים שיעסיקו השבוע את ירושלים וקהיר, שנפתחו היום בביקורו של שר החוץ הצרפתי לורן פביוס. מחר יגיעו שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, ושר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה, בשליחותה של הקנצלרת אנגלה מרקל, וביום שלישי בערב ינחת בנתב"ג גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. כולם יקיימו שורה של פגישות רמות דרג עם ראש הממשלה, הנשיא, שר החוץ ושר הביטחון, וינסו לתווך במגעים מול מצרים להשגת רגיעה והפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully