וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ניסה לחסל האב; 11 בני משפחת א-דלו נהרגו

ניר יהב

18.11.2012 / 20:07

האב, הקשור למערך הרקטות של חמאס, לא היה בבית. בין ההרוגים בתקיפה בצפון הרצועה שישה ילדים ושלוש נשים. חמאס הבטיח לנקום ושיגר רקטה לגוש דן: "הטבח לא יעבור ללא עונש"

צילום: רויטרס, דרור פיקלוני, עריכה: טל רזניק; קריינות: יעל חסיד

11 בני אדם, בהם שישה ילדים ושלוש נשים, נהרגו היום (ראשון) בתקיפת חיל האוויר על בית משפחה במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים. גורמים פלסטינים אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי היעד לתקיפה היה אבי המשפחה, ג'מאל א-דלו, ככל הנראה איש חמאס שקשור למערך הרקטות של הזרוע הצבאית.

פלסטינים בעזה נושאים ילדה שנהרגה בתקיפת צה"ל, במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
ילדה מחולצת מבין ההריסות בג'בליה, היום/AP

עם זאת, העריכו הגורמים כי א-דלו לא היה בשעת התקיפה בבית. חמאס איים לנקום את מותם של 11 הפלסטינים, ואכן שעות אחדות לאחר מכן שוגרה רקטה לאזור גוש דן. סוללת כיפת ברזל יירטה את הרקטה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. מהארגון נמסר כי "שיגור טיל פאג'ר 5" בוצע כנקמה על תקיפת בני המשפחה. "הטבח לא יעבור ללא עונש", מסר הארגון. ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, הוסיף כי מדובר ב"טבח נפשע".

מוקדם יותר היום חוסל ראש מערך הרקטות של חמאס, יחיא עביא, בהפצצה של חיל האוויר בביתו ברצועת עזה, דקות לאחר עוד מטח רקטות שנורה לעבר ישראל ולאחר הנחיית הרמטכ"ל, בני גנץ. בצה"ל הדגישו כי עביא היה אחראי על רוב הירי לעבר מדינת ישראל. במקביל, דיווחו מקורות פלסטינים כי שני בני אדם נוספים נהרגו וכמה נוספים נפצעו כשחיל האוויר תקף מכונית אזרחית במחנה הפליטים ג'בליה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מחלצים נושאים את גופתו של אחד מילדי משפחת א-דלו שנהרגו בתקיפת צה"ל בג'בליה, נובמבר 2012. רויטרס
מפנים ילד לאחר הפצצת בית המשפחה בג'בליה/רויטרס

כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי במהלך יומו החמישי של מבצע "עמוד ענן" נהרגו לפחות 24 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. בכך, על פי הדיווחים, עלה ל-70 מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז החל המבצע ו-680 פלסטינים נפצעו.

איסמעיל הנייה במעבר רפיח, ממתין לאסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
"טבח נפצע". איסמעיל הניה/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב כי הרשות פועלת בתיאום עם ארגון חמאס כדי לשים קץ לתקיפה הישראלית על רצועת עזה. הוא קרא למדינות ערב לנקוט צעדים בשטח כדי להפסיק את המתקפה הישראלית ואמר כי הוא מברך על כך שבכירים ערבים הגיעו לבקר ברצועת עזה. "כל הפלגים הפלסטינים, בתוכם חמאס, מברכים על פנייתנו לאו"ם ב-29 בנובמבר על מנת לשדרג את מעמדנו ל'מדינה משקיפה'", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully