וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "בכיר ישראלי נחת בקהיר לגיבוש הפסקת אש"

ניר יהב

18.11.2012 / 16:31

מקורות ביטחוניים במצרים אישרו כי ראו את הגורם הישראלי נוחת בשדה התעופה בבירה המצרית ומשם מובהל לשיחות המשא ומתן. הם לא זיהו את הבכיר. בירושלים סירבו להגיב לדיווח

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

גורם ישראלי בכיר הגיע היום לקהיר כדי לנסות ולגבש הסכם הפסקת אש, כך דיווחה אחר הצהריים (ראשון) סוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, מקורות ביטחוניים מצרים אמרו כי הבכיר הישראלי נחת בשדה התעופה בקהיר ומיד הובהל לשיחות המשא ומתן. המקורות הוסיפו כי לא זיהו את הגורם הישראלי. גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב לדיווח.

נביל שעת', בכיר פתח ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אישר את הגעת הגורם הישראלי לקהיר. "נעשים ניסיונות רציניים להגיע להפסקת אש", הוסיף שעת', השוהה בקהיר.

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 0012.. משרד הביטחון
גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב לדיווח. ברק ונתניהו/משרד הביטחון

מוקדם יותר היום אמר מוסטפא סוואף, מבכירי חמאס ועורך העיתון היומי הרשמי של הארגון, כי הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה "על סף סיכום". בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" אמר סוואף: "למיטב ידיעתי, 90% מפרטי ההסכם להפסקת האש כבר סוכמו. כעת ממתינים לשמוע מהן הביטחונות שתעניק ישראל במסגרת הסכם זה". סוואף לא מסר פרטים על ההסכם.

אמש אמרו גורמים ערבים לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין" כי מתגבש הסכם הפסקת אש. לפי הדיווח, שמהימנותו אינה ברורה, המגעים מתנהלים מול ישראל, חמאס וארצות הברית תחת פיקוח של מצרים, קטאר וטורקיה. גורם ערבי המוגדר "מהימן" אמר לערוץ כי ישראל תשגר לקהיר "אישיות בכירה" על מנת לחתום על ההסכם הסופי, אם אכן יגובש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מורסי מרגיע: "אין סיבה לדאגה מנוכחותנו בסיני". רויטרס
"על כולם להבין שהמלחמה לא תביא ליציבות ולשלום אמיתי". מורסי/רויטרס

גורמים מדיניים בירושלים שללו בתוקף את הדיווח אודות ביקור אישיות בכירה במצרים, אך גורם ביטחוני בכיר הודה אמש כי "מתנהלים גישושים ושיחות בתיווך גורמים בינלאומיים לאפשרות של הפסקת אש". הגורם הוסיף כי "לא נכון יהיה לדבר על זה בשלב זה. המסר שלנו הוא ברור. שקט ייענה בשקט. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט בעזה".

גם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר אמש כי "יש סימנים לכך שחמאס וישראל יגבשו הפסקת אש חדשה בקרוב". במסיבת עיתונאים שכינס בתום פגישתו עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן אמר: "אנו משקיעים את כל המאמצים כדי לעצור את המתקפה הישראלית. אני קורא לכולם ליישם את מה שסוכם". לדבריו, "על כולם להבין שהמלחמה לא תביא ליציבות ולשלום אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully