וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: "כיפת הברזל היא הישג לתעשייה הביטחונית"

18.11.2012 / 16:16

שר הביטחון התייחס להצלחת הסוללות בביקור במרכז הארץ: "מוסר תודה לממשל אובמה על התגייסותם לעזרתנו"

צילום: דרור פיקלני, שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל, חדשות 10; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הביטחון אהוד ברק ערך היום (ראשון) סיור בסוללת כיפת ברזל המוצבת באזור מרכז הארץ. ברק נשאל במקום שאלות על ידי כלי התקשורת הרבים והרעיף מחמאות על כיפת ברזל ועל הממשל האמריקאי בראשות ברק אובמה, שעזר לישראל להשיג את הסוללות הרבות. יצוין כי עד כה, מעל ל-90% מהשיגורים לעבר ישראל נפלו בשטחים פתוחים. שליש מהשיגורים יורטו על ידי כיפת ברזל. עד כה גויסו למעלה מ-30 אלף חיילי מילואים ואושר גיוס נוסף של 75 אלף. הרמטכ?ל ביקש להגביר את קצב התקיפות.

"זה הישג יוצא דופן של התעשיות", אמר ברק, "כל תעשיות הביטחון שותפות, בהובלה של רפא"ל והתעשייה האווירית. זה הישג יוצא דופן. עד עכשיו מתקרבים ל-300 שיגורים של מיירטים עם 90% הצלחה. אלה יכולות יוצאות דופן, לצד היכולות ההתקפיות של צה"ל שחווה החמאס והג'יהאד בעזה. יש יכולת בסיסית עם כיפת ברזל להגן על כל מדינת ישראל מפני רוב סוגי איומי הטילים. זה ייקח כמה שנים ומיליארדים של שקלים, אבל נגיע לשם. אני רוצה להעביר את תודתנו לנשיא ארה"ב ברק אובמה למזכיר ההגנה, ליאון פנטה, למזכיר ההגנה הקודם בוב גייטס ולקונגרס שתרמו לכך שממשל אובמה התגייס בצורה יוצאת דופן להגן על ישראל באמצעות כיפת ברזל".

ברק המשיך ואמר: "לאחרונה ליאון פנטה עם הנשיא מעבירים לנו עוד סכום כדי לפרוש את הסוללות השביעית והשמינית. אני רוצה דרכך דן שפירו (שגריר ארצות הברית בישראל) להעביר תודה. העימות עם החמאס לא נגמר ולא ברור שיסתיים. ייתכן מאד שנצטרך לראות פעולות עוד יותר אגרסיביות, כדי לחזק את ההרתעה וכדי להחזיר את השקט. כל מה שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully