וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: לא למהר לדחות את הבחירות

נשיא המדינה ממליץ לא להיענות בינתיים לקריאות לדחות את הבחירות לכנסת. יחימוביץ' על האפשרות לדחיית הפריימריז בעבודה: "נראה לי לא לעניין להתעסק בפוליטיקה בימים האלה"

לדחות או לא לדחות את הבחירות? על רקע קריאות של גורמים בליכוד ובמפלגת העבודה לדחות את הבחירות המוקדמות לקביעת רשימותיהן ואולי אף את הבחירות לכנסת, נשיא המדינה שמעון פרס ממליץ לא למהר. בראיון לערוץ 2 אמר היום (ראשון) פרס: "לדחות תמיד יש זמן, ולא צריך למהר לדחות. נראה איך דברים יתפתחו. אם, למשל, הערב תהיה הפסקת אש – זה מצב אחד. אם זה יימשך עד הבחירות – זה מצב אחר. על כן, אני חושב שמוקדם להחליט".

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

גם יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', מעדיפה לא לדון בשלב זה באפשרות של הקדמת הבחירות ובמועד הפריימריז במפלגתה. "ממש נראה לי לא לעניין להתעסק בפוליטיקה בימים האלה. מדובר בפרט שהוא כמעט טכני", אמרה יחימוביץ' לגלי צה"ל. "אני הוריתי באופן כללי על הפסקת קמפיין הפריימריז כבר בשבוע שעבר וגם קמפיין הבחירות, וחדלנו מכל פעילות מהסוג הזה. ביקשתי גם ממי שמתמודדים בפריימריז שלא לקיים אירועי פריימריז, להזדהות עם המצב בדרום".

יו"ר מפלגת העבודה הוסיפה: "אני חייבת להודות שגם אם הייתי רוצה לנהל קמפיין, זה בלתי אפשרי, כי פשוט כל בעלי המפתח בקמפיין, כולל מנהל הקמפיין עצמו, איתי בן חורין, קיבלו אתמול צו 8, כך שממילא אנחנו לא עוסקים בזה. אבל לגבי מועד הפריימריז או מועד הבחירות, בא נקווה כולנו שהמבצע יסתיים בהצלחה רבה ובהבאת שקט לדרום כבר בימים הקרובים, ואז אפשר להמשיך ולצאת לדרך. חלק מהמטרה של המחבלים ושל חמאס היא לשבש את שגרת חיינו, לשבש את הנורמה ואנחנו לחלוטין לא צריכים להיכנע לאיום הזה, אלא לקיים את חיינו כרגיל".

"לא לסכן את ציבור המצביעים"

אמש דווח בוואלה! חדשות, כי אם מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה יימשך לפחות עד אמצע השבוע הבא, הבחירות המוקדמות לקביעת רשימת הליכוד לכנסת צפויות להידחות. נכון לעכשיו, הן אמורות להתקיים ביום ראשון הבא (25 בנובמבר), ואם הן יידחו - תידרש היערכות לוגיסטית במשך מספר ימים מצד מפלגת השלטון וחברת המחשבים המפעילה את מוקדי ההצבעה.

באזורים בארץ המטווחים ברקטות מרצועת עזה נמצאים כמחצית מבעלי זכות הבחירה בליכוד. באזור השפלה יש כ-22,000 חברי ליכוד, בדרום הארץ - כ-10,000, בגוש דן - כ-12,000, ובתל-אביב - כ-10,000 חברים.

השר להגנת הסביבה גלעדן ארדן וחבר הכנסת כרמל שאמה הכהן קראו אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע כבר בזמן הקרוב על דחיית הפריימריז. באירוע שבתרבות בנס ציונה אמר ארדן: "אם מבצע עמוד ענן יימשך, לא ניתן יהיה לקיים את ההליכים הדמוקרטיים במפלגות הגדולות לבחירת מועמדיהן. לכן יהיה צורך לדחות את הבחירות כדי לא לסכן את ציבור המצביעים ביציאתם לקלפיות?. הוא הוסיף, כי "צו השעה הוא שמירה על לכידות ואחדות העם סביב המערכה להשבת הביטחון. אחר כך יוכל כל אחד לבחור מי ראוי שינהיג".

חבר הכנסת שאמה הכהן אמר, כי "לא רצוי ולא ראוי שמפלגת השלטון תקיים בחירות פנימיות במקביל למבצע צבאי רחב היקף, כשעשרות אלפים מגויסים בצווי 8 וכשרבע מהעם תחת מטחי טילים". לדבריו, "יש להרחיק כל מחלוקת פנימית מסדר היום הציבורי והתנועתי כל עוד הלחימה נמשכת".

לקריאה נוספת:
בגלל הלחימה: הפריימריז בליכוד עלולים להידחות
צו 8 לאיציק שמולי ואנשי הקמפיין של יחימוביץ'
ההיסטוריה מוכיחה: יציאה לקרב לא מבטיחה ניצחון בקלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully