וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית מלאכי אחרי האסון: נחישות בין אזעקה לתפילה

17.11.2012 / 2:51

בעיר הדרומית מעכלים את מות השלושה מפגיעת גראד, מחזקים את ידי צה"ל והממשלה ודורשים סוף לחיים תחת איום הרקטות. "נשאר בור גדול, אך אויבינו צריכים לדעת שאנו נשארים פה"

צילום: דניאל בוק, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בווידאו: כתבה מיום חמישי על הפגיעה בקריית מלאכי)

שכונת נחלת חב"ד בקריית מלאכי נמצאת באבל כבד, לאחר האסון שפקד שלוש משפחות מהשכונה. יום שישי, לפני כניסת שבת, והרחובות כמעט ריקים. אנשים ממעטים לצאת, אלא אם אין ברירה. מנוף של פיקוד העורף פורק מיגונית ברחוב לטובת התושבים שנמצאים מחוץ לבתים. פה ושם רואים חסידים שהולכים למקווה או חוזרים ממנו, כחלק מההכנות לכניסת השבת.

משפחת אמסלם, שזמן קצר לפני כן חזרה ממסע הלוויה בו נפרדה מאיציק, שנהרג מהרקטה שפגעה בבית המשפחה ביום חמישי, מתארגנת לקראת השבת. בני המשפחה מתכנסים במועדון לקשיש, שהוקצה עבורם, מול ביתם ההרוס. תושבי השכונה מחזקים את ידי צה"ל והממשלה, אך דורשים שהפעם ישימו לזה סוף. "אי אפשר כל הזמן לתת מכה וללכת, ואז לחטוף שוב ושוב. צריך פעם אחת ולתמיד לחסל את העניין ולעשות לזה סוף", אומר אחד השכנים.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
סיפוריהם של ההרוגים בקריית מלאכי
פיקוד העורף לאזרחים: כך תתגוננו מפני טילים
גיוס מילואים עצום בישראל; חמאס: לא צופים הפסקת אש בקרוב

הלוויתו של איציק אמסלם שנהרג מפגיעת רקטה בקריית מלאכי, נובמבר 2012. שלומי גבאי
"היינו ארבעה חברים עוד מבית הספר, ועכשיו אחד חסר". הלווייתו של איציק אמסלם/שלומי גבאי

לשלום דורון סמג'ה, ששכל את אחיו אהרון עקב פגיעת הרקטה בדירה, חשוב להעביר מסר לחמאס - למרות האובדן הקשה, הוא לא ינצח. "זה כואב מאוד, זה משאיר בור מאוד גדול. אחי היה איש טהור וזה קשה, אבל האויבים שלנו צריכים לדעת שלא יעזור, אנחנו נשארים פה. זו המדינה שלנו. הם צריכים כבר להבין את זה".

"האמא צעקה: 'איפה איציק, הוא נשאר בבית"

חברו של איציק, המתגורר בבניין הסמוך, מספר על חברות נפלאה ביניהם. "היינו ארבעה חברים עוד מבית הספר וכל הזמן היינו ביחד, ועכשיו אחד חסר". בזמן הפגיעה הוא היה בביתו וראה כמעט את הכל. "באזעקה הראשונה לא רציתי לקום ולא קרה שוב דבר באמת. באזעקה השנייה כבר קמתי ואמרתי לאמא שלי לבוא לראות את היירוט. הסתכלנו החוצה ופתאום שמענו רעש ובום חזק והכל היה מלא אבק. מיד רצתי לבניין השני וניסיתי לעזור. כשהגעתי לקראת הקומה הרביעית ראיתי את אמא של איציק. והיא צעקה איפה איציק, איציק נשאר בבית".

תוך כדי השיחה יש לפחות שלוש אזעקות צבע אדום. החבר מיד מטלפן לאחיו, ומורה לו להוריד את אמם. מתברר שאמו של החבר חרשת-אילמת והיא לא מודעת לאזעקות. "אמא שלי לא שומעת ולא מדברת, ואי אפשר להשאיר אותה לבד אפילו רגע אחד במצב כזה. תמיד אחי או אני איתה, כדי שיהיה מישהו שיוריד אותה למטה כשיש אזעקה".

הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
הדירה בקריית מלאכי שנפגעה מפגיעה ישירה/דרור עינב

חסידי חב"ד שגרים בשכונה משרים אווירת ביטחון, ואומרים שהם ימשיכו הלאה, אבל הממשלה צריכה לשנות כיוון. אחד השכנים מחזק את דבריהם. "אי אפשר לוותר על חלקים של הארץ שקיבלנו מאלוקים, הממשלה צריכה לא לוותר ולהילחם באויבים שלנו, ואז יהיה שקט".

השבת נכנסת תוך כדי התפילה בסוכת האבלים של משפחת אמסלם, שנמצאת ברחוב. במקביל, נשמעות עוד אזעקות ומספר התפוצצויות קרובות של יירוטי הרקטות. לאחר שהאזעקה מסתיימת הנוכחים יוצאים מהמרחב המוגן וחוזרים לתפילה, עד לאזעקה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully