וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת בחירות בצל לחימה: שיירת פוליטיקאים בדרום

רוב המפלגות אמנם הקפיאו את קמפיין הבחירות שלהן, אבל נציגיהן מרבים לבקר בדרום הארץ. יחימוביץ': לדאוג גם לביטחון הכלכלי של התושבים. מופז: שיקום ההרתעה טרם הושג

קמפיין ללא קמפיין: מפלגות מימין ומשמאל מיהרו אמנם להודיע שהן מבטלות אירועי בחירות שתוכננו להתקיים בימים הקרובים, נוכח מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. עם זאת, ראשי המפלגות אינם מחמיצים בינתיים הזדמנויות לסייר בדרום הארץ - וכמובן ליהנות מתשומת לב התקשורתית המוקדשת להם. ביומו השלישי של מבצע צה"ל בעזה הגיעה ליישובי הדרום שיירה של פולטיקאים, כדי להביע תמיכה בתושבים ולשבח את פעולות צה"ל.

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה היום בעת סיור בבאר שבע, כי "עד הרגע הזה המבצע הזה מתנהל בצורה מאוד מדודה ומבוקרת, עם תקיפות מהאוויר וחיסולים ממוקדים, שהם מאוד במקומם להשקפת עולמי, מכיוון שהם חוסכים חיים של חפים מפשע". יחימוביץ' הביעה סיפוק מהתמיכה של הקהילה הבינלאומית, אשר לטענתה, "יכולה לכפות הסכם שיביא שקט לתקופה ארוכה לאזור הדרום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקהיליה הבינלאומית יכולה לכפות הסכם שיביא שקט לתקופה ארוכה לאזור הדרום". יחימוביץ' בסיור בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחימוביץ' הדגישה כי יש לדאוג גם לביטחון הכלכלי של התושבים בדרום. לדבריה, "לא ייתכן שבנוסף לסיכון הבטחוני ולשיבוש מוחלט של החיים יחושו אזרחים תחת אש גם חרדה, חוסר ביטחון והתמרמרות על כך שגם הבטחון הכלכלי שלהם נסדק לנגד עיניהם". היא ציינה כי לדברי האוצר, פיצויים יינתנו רק ליישובים בתחום של שבעה קילומטרים מקו הגבול. הדבר משאיר מאחור בלא כל פיצוי את תושבי אשקלון, אשדוד, באר שבע, אופקים ועוד יישובים רבים שעשרות אלפי אנשיהם מושבתים מעבודה".

יו"ר מפלגת העבודה גם קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את הצעת החוק שלה ושל ח"כים נוספים המבטיחה פיצוי מלא, הן למעסיקים והן לעובדיהם. "כפי שאיש אינו מטיל ספק בחובתה של המדינה להגן על אזרחיה מפני איום בטחוני מבחוץ, כך על נתניהו להבין שחובתו המוחלטת לספק לאותם תושבים ממש גם המשך פרנסה בכבוד", אמרה יחימוביץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מנהיגות ארגוני הטרור על הכוונת. מי שידו בטרור דמו בראשו". מופז בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר קדימה שאול מופז ערך סיור בעיר שדרות וקיים פגישה עם ראש העיר דוד בוסקילה. הוא קרא להחריף את הפעולות כגד ארגוני הטרור. לדבריו, "כל המנהיגות של החמאס, הג'יאהד האיסלמי וועדות ההתנגדות אינם חסינים וצריכים להיות על הכוונת. אין הבדל בין דרג מדיני ודרג צבאי. מי שידו בטרור דמו בראשו". הוא הוסיף, כי "יש להכות בהם באופן עוצמתי. צה"ל יודע לבצע ויש לו גיבוי מלא לכך".

"לפתוח במשא ומתן מיידי"

גם השר להגנת העורף אבי דיכטר (ליכוד) ביקר בשדרות והזהיר מהמשך הלחימה. "אני אומר לעצמנו כציבור, אנו צפויים להמשך ירי של מאות רקטות בימים הקרובים", הזהיר דיכטר. "חשוב להבין שכל פירמידת ההגנה שבונה מדינת ישראל בסופו של דבר עומדת על שפיץ אחד והוא האזרח הפשוט, הממלא אחר הוראות ההתגוננות. כל מה שנדרש זה לעשות את הדבר הכי פשוט והכי מציל חיים ולגשת למקום המוגן ביותר, בין אם זה מקלט, ממ"ד, חדר אחורי או פשוט לשכב על הרצפה - המדינה השקיעה מיליארדים כדי לספק התראה ממוקדת שלא כמו מלחמות אחרות ועל האזרחים להישמע להוראות".

לגבי מטרות המבצע אמר דיכטר, כי "המדינה והצבא צריכים לגרום לכך שכל אחד בעזה שירצה ללחוץ על המתג כדי לשחרר רקטה, ידו תרעד. וכך גם ידי משלחיו – בימים האחרונים ישראל מעצבת מחדש את יכולות ההרתעה בעזה".

לעומתם, קראה יו"ר מרצ זהבה גלאון לפתוח במשא ומתן עם חמאס כדי להפסיק את הלחימה. "שקט אמיתי וארוך טווח ליישובי הדרום יושג רק באמצעות משא ומתן עם חמאס להסדר שקט ארוך טווח בחסות מצרית או בחסות של מדינה אחרת", אמרה. "על נתניהו וברק החובה לסיים את המבצע ולהורות על פתיחה מיידית במשא ומתן להסדרה עם חאמס. רק כך תימנע מציאות בה בעוד כמה שבועות או חודשים תושבי הדרום יספגו שוב מתקפת טילים".

גלאון הציעה כי בתמורה להתחייבות מחמאס שינצור את הנשק והטילים ויתחייב שלא להוסיף ולהתחמש, ישראל תשקול להעניק לעזה הקלות כמו הסרה חלקית של המצור, פתיחת מעברים לסחורות ובחינת האופציה להעסקת עובדים פלסטינים בישראל. "לתושבי הדרום מגיעה הזכות הבסיסית לחיות בשקט ובביטחון", היא ציינה. "ההיסטוריה מוכיחה שוב ושוב שעוד מבצע צבאי ועוד חיסול רק מובילים לעוד ועוד סבבים של הרג וטילים והנצחת המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully