וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערב קוראים לישראל: הימנעו מהסלמה נוספת

טל שלו

16.11.2012 / 14:42

שר החוץ הבריטי קרא לישראל להימנע מפעולה קרקעית וקנצלרית גרמניה הפצירה במצרים להשפיע על חמאס להפסיק את הירי. בירושלים מדגישים: אין הפסקת אש בשלב זה

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד ההצהרות הפומביות של בכירי העולם מגבות את ישראל ואת זכותה להגן על עצמה, גובר החשש בקהילה הבינלאומית מהתארכות מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. במקביל ללחץ כבד על מצרים וטורקיה לגרום לחמאס לנצור את האש, גורם דיפלומטי מערבי אמר לוואלה! חדשות כי "הקהילה הבינלאומית חוששת מהחרפה משמעותית של פעולת צה"ל ברצועה, שעשויה לגרור לתוכה מדינות נוספות באזור". הגורם אישר כי בימים האחרונים הממשל האמריקאי ומדינות נוספות באירופה העבירו מסרים לישראל להימנע מהסלמה נוספת ברצועה.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
למעלה מ-450 רקטות נורו; דיכטר: "צפויות עוד מאות"
הפלסטינים: 2 הרוגים בג'בליה בזמן ביקור רה"מ המצרי
סוללה כיפת ברזל חמישית תועבר לצה”ל במוצ”ש

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. עזה, 16 בנובמבר 2012. רויטרס
ראש ממשלת חמאס איסמאיל הנייה יחד עם ראש ממשלת מצרים/רויטרס

היום קרא שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, להימנע מפעולה קרקעית בעזה."ישראל צריכה לזכור שבמקרים קודמים שהיא יצאה לפעולות קרקעיות היא איבדה תמיכה בינלאומית וחלק גדול מהסימפטיה בעולם", אמר הייג בראיון לרדיו הבי.בי.סי. לדבריו, בריטניה רואה בחמאס אחראית עיקרית לירי הטילים ולהסלמה אך הדגיש כי "לשני הצדדים יש אחריות להביא את המצב לפתרון". הייג סיפר כי אמר את הדברים לשר החוץ, אביגדור ליברמן, בשיחתם אתמול. "קראתי לישראלים לעשות כל שביכולתם לצמצם את המתיחות, לנצל כל הזדמנות להרגעת המצב, לשמור על החוק הבינלאומי ולהימנע מפגיעות באוכלוסייה אזרחית".

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, העביר מסר דומה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשיחה שקיים עמו אמש. דוברו של קמרון מסר לאחר השיחה כי ראש ממשלת בריטניה הדגיש בפני נתניהו כי הוא רואה בחמאס האחראי העיקרי להסלמה, אך אמר כי "העדיפות העליונה צריכה להיות הרגעה של המצב". הוא קרא לשני הצדדים להימנע מגל אלימות "שאינו באינטרס של אף אחד, במיוחד בתקופה של אי יציבות אזורית".

במקביל, מופעל לחץ כבד גם על נשיא מצרים, מוחמד מורסי, והיום הוא צפוי לקבל שיחת טלפון מקמרון, שמצטרף למאמץ האמריקאי לוודא שמצרים בהנהגת האחים המוסלמים תמשיך למלא תפקיד ממתן בהשגת רגיעה באזור. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה למצב וקראה למצרים להפעיל את השפעתה על חמאס כדי להגיע לרגיעה. "חמאס בעזה אחראי לסבב האלימות. אין הצדקה לירי רקטות לעבר ישראל, שגרם לסבל רב של האוכלוסייה האזרחית. הקנצלרית קוראת לאחראים ברצועת עזה לעצור מיד את הירי על ישראל", אמר דובר הממשלה.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ציינה כי היא "מוטרדת מאוד מהאלימות בישראל ובעזה", הפצירה בחמאס לעצור את ירי הרקטות וקראה לישראל להגיב לירי בצורה אחראית. עם זאת, בירושלים ממשיכים להדגיש היום כי פעולת צה"ל בעזה תלך ותתרחב, וכי ישראל אינה מעונינת בשלב זה בהפסקת אש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייפגש עם פרס. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ ממשיכים היום בקיום הערכות מצב ועדכונים שוטפים. בשעות הצהריים נפגש נתניהו עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ועדכן אותו על התקדמות המבצע. מאז החל המבצע מקיימים ראש הממשלה ושר החוץ שורה של שיחות מדיניות טלפוניות עם מקביליהם בעולם, ועד כה מביעים בירושלים שביעות רצון מגילויי התמיכה הברורים הנשמעים בהצהרות הפומביות מכיוון ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת ובריטניה.

היקף סיקור בינוני בתקשורת הבינלאומית

"הם מבינים שאין מדינה בעולם שהיתה מוכנה להסכים לכך שאזרחיה יחיו תחת טרור של טילים ורקטות", אמר אתמול נתניהו בהצהרה שמסר. גם בתקשורת הבינלאומית היקף הסיקור נותר בינוני ובמגמת ירידה, בין היתר כי ב-24 השעות האחרונות לא היתה התפתחות בינלאומית או ויזואלית דרמטית בלחימה.

עם זאת, במשרד החוץ מעריכים כי ההבנה הבינלאומית שמתקבלת לעת עתה למטרות הצבאיות של המבצע מוגבלת בזמן. "כל עוד העולם יאמין שאנחנו נוהגים באיפוק ונמנעים מהסלמה ופגיעה באוכלוסייה אזרחית - ישראל תהיה בסדר, אך כל התפתחות דרמטית על הקרקע יכולה לשנות לגמרי את התמונה", אמר גורם בכיר בירושלים לוואלה! חדשות. אתמול, כבר הפגינו מאות מחוץ לשגרירויות ישראל בלונדון ובניו יורק, אך במשרד החוץ לא ידוע על הפגנות גדולות נוספות המתוכננות להיום.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully