וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 אלף חיילים יגוייסו, גנץ הורה להיערך לכניסה קרקעית

16.11.2012 / 8:56

אלפי אזרחים קיבלו הודעות קוליות ונקראו להתייצב במחסני החירום. איציק, אב לשלושה: כבר שנים שאנחנו מתאמנים למבצע כזה. אתמול ירדו חטיבות חיל רגלים ושריון לאזור הרצועה

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק

מבצע "עמוד ענן" נכנס הבוקר (שישי) ליומו השלישי, וצה"ל מתכונן לכניסה קרקעית לרצועת עזה, עם שליחת הודעות קוליות לאלפי חיילי מילואים. בשלב הראשון, מגייסים בצבא 16 אלף חיילי מילואים, שיצטרפו לכוחות הסדירים שכבר אתמול החלו לזרום לאזור הרצועה, אחרי שהרמטכ"ל, בני גנץ, הורה להאיץ את ההכנות לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועה. אמש ביקש שר הביטחון אהוד ברק מהממשלה לאשר גיוס של 30 אלף חיילי מילואים, ומשעות הלילה החלו מאות חיילי מילואים לקבל הודעות קוליות במכשירי הטלפון הניידים ונקראו להתייצב במחסני החירום (ימ"ח) ובבסיסי האימונים עם ציוד למבצע קרקעי רחב ברצועת עזה.


מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה - כותרות אחרונות
הבוקר: בית נפגע מרקטה בשער הנגב, רקטות נורו לבאר שבע
צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות אתרים בעזה לשיגור טילים
ישראל תנצור את האש במהלך ביקורו של ראש ממשלת מצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים נערכים באזור הרצועה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק, תושב תל אביב, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות לפני דקות אחדות: "אני חייל בחטיבת הצנחנים הדרומית במילואים. במהלך הלילה חבריי ואני קיבלנו שיחות מחייגן אוטומטי שקראו לנו להתייצב בנקודת איסוף שנקבעה מראש". איציק נשוי ואב לשלושה, הבהיר כי למרות שהוא וחבריו בפלוגה בעלי משפחות, הם ערוכים כבר תקופה ארוכה למבצע מסוג זה. "אנחנו מוכנים לקרב ולכל תרחיש. האימונים שלנו בשנים האחרונות הכינו אותנו לזה. ערוכים לגמור עם זה אחת ולתמיד. המצב הופך להיות בלתי נסבל וכשדיברנו בין החברה מי יאסוף את מי בדרך, ברור לכולנו שאנחנו חלק מהפתרון של לעצור את הרקטות".

במקביל, נשלמות ההכנות בחטיבות גבעתי, הצנחנים והנח"ל, ובחטיבות השריון הסדירות, לקראת אפשרות של כניסה לרצועה. קצין מילואים מחטיבת הצנחנים אמר הבוקר כי "רמת ההכנות של חטיבת הצנחנים לכניסה קרקעית היא יוצאת דופן. כל פלוגה יודעת מה מצפה ממנה, כל מפקד קיבל תצלום אווירי עם מחברת עזרים מסודרת והחיילים במצב רוח מרומם. כשנופלות עליך רקטות והחברים שלך נמצאים בהתקפה, המטרה ברורה לכולנו. אין לנו חשש כי תחושת המסוגלות נבנתה באופן חזק על ידי מפקד החטיבה אלוף-משנה אמיר ברעם מרגע שנכנס לתפקיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. רויטרס
תושב רצועת עזה מביט בעשן בשכונת מגוריו, הבוקר/רויטרס

במהלך הלילה תגבר צה"ל את כוחות השריון לאורך הרצועה בטנקים מסוג מרכבה 4 על מנת להיערך לאפשרות של פעילות שריון ענפה לאורך הרצועה. במקביל, המשיך חיל האוויר להפציץ יעדים רבים ברצועת עזה, והותקפו כשבעים אתרי שיגור.

לאורך הבוקר הפלסטינים המשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל, אך מסתמן שירי התגובה של צה"ל ייפסק לזמן קצר במהלך ביקורו הצפוי של ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, ברצועת עזה. "ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר כי ייענה בחיוב לבקשה המצרית לעצור כל פעילות צבאית בעזה במהלך הביקור, שאמור להימשך כשלוש שעות", מסר גורם ישראלי רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס.

לעדכונים שוטפים על מבצע "עמוד ענן"

יורדים דרומה: תמונות נוספות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 15 בנובמבר 2012. Ilia Yefimovich, GettyImages
כלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 15 בנובמבר 2012/GettyImages, Ilia Yefimovich
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 15 בנובמבר 2012. Ilia Yefimovich, GettyImages
כלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 15 בנובמבר 2012/GettyImages, Ilia Yefimovich

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully