וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בעולם נגד ישראל; אבטחה בבתי כנסת בניו יורק

המתחם מסביב לקונסוליה בניו יורק נחסם ותוגברה האבטחה סביב מוסדות רבים. גם בלונדון הפגינו מאות נגד המתקפה בעזה. נשיא ונצואלה: המבצע - תגובה לפניית הפלסטינים לאו"ם

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

משטרת ניו יורק חסמה לפנות בוקר (שישי) את המתחם שמסביב לקונסוליה הישראלית במנהטן, בשל הפגנות שהתקהלו במקום במחאה על מבצע "עמוד ענן" המתנהל ברצועת עזה. בנוסף, לפי רשת סי-בי-אס, תוגברה אבטחה סביב המוסדות הדיפלומטיים של ישראל בעיר וסביב בתי הכנסת. הפגנות נוספות, בעד ונגד המבצע, היו גם מול הקונסוליה הישראלית בסן פרנסיסקו.

בבריטניה, מאות בני אדם הפגינו מול השגרירות הישראלית בלונדון. המשטרה תחמה את המתחם סביב השגרירות. לפי התקשורת המקומית, מעל 200 שוטרים הפרידו בין המפגינים שהתנגדו למבצע, לקומץ קטן של מפגינים שתמכו בישראל. היום (שישי) מתוכננות הפגנות נוספות בעוד כמה מוקדים ברחבי העולם, שרובן יקראו להפסיק את המבצע הצבאי.

לפנות בוקר: צה"ל תקף כ-80 מטרות ברצועה

מפגינים בניו יורק נגד תקיפות ישראל ברצועת עזה, נובמבר 2012. רויטרס
מתחם הקונסוליה/רויטרס

בעוד שארה"ב, קנדה ובריטניה הביעו תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, כמה מדינות בעולם גינו את המבצע הצבאי ברצועת עזה. נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, אמר כי המתקפה ברצועה היא "מעשה ברברי" נגד הפלסטינים. "עוד תוקפנות ברברית נגד רצועת עזה התחילה", אמר צ'אווס בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית. "שוב מדינת ישראל מפגיזה את רצועת עזה". צ'אווס נימק את הסיבה למבצע הצבאי: "אבו מאזן התעקש לפנות שוב לעצרת הכללית של האו"ם כדי לקבל מעמד של מדינה משקיפה - חזון ריאליסטי, וזו התגובה".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
יום לחימה נוסף: לימודים במכללות בשפלה בוטלו
"ירי בלתי פוסק": צה"ל תקף כ-80 מטרות ברצועה
המפקד הפצוע לא הניח לרופא: "איפה החיילים שלי?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה נגד תקיפות ישראל בעזה מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון, נובמבר 2012. AP
מאות בני אדם הפגינו בלונדון נגד התקיפות בעזה/AP

גם בטהרן גינו את המבצע בעזה. שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, קרא לאו"ם ולאיחוד האירופי לעצור את "המתקפה הברברית" שמבצעת ישראל, והבהיר כי "על הארגונים הבינלאומיים לפעול באופן מידי ורציני כדי לשים קץ למבצע הצבאי הישראלי בעזה".

ראש ממשלת מצרים יבקר בעזה

בצעד חסר-תקדים יגיע היום ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, לביקור ברצועת עזה. הביקור, שייערך בהוראת הנשיא מוחמד מורסי, נועד להביע את הזדהותה של מצרים עם תושבי עזה, וככל הנראה כדי לנסות לגבש הפסקת אש מול ישראל. קנדיל צפוי לבוא לעזה בלוויית כמה משרי ממשלתו והוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה. אתמול אמר מורסי כי המתקפה הישראלית על רצועת עזה היא "בלתי מקובלת", והזהיר כי המבצע הצבאי בה עלולה להוביל לאי-יציבות באזור.

מורסי נאם אמש בטלוויזיה המצרית וגינה את המתקפה הישראלית במלים קשות. לדבריו, "העם המצרי, ההנהגה, והממשלה פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע את המתקפה הישראלית ולעצור את שפיכות הדמים". הנשיא המצרי אמר כי "ישראל צריכה להבין שלא נסכים למתקפה שמשפיעה בצורה שלילית על הביטחון והיציבות באזור".

הפגנה נגד תקיפות ישראל בעזה מחוץ לקונסוליה הישראלית בסן פרנסיסקו, נובמבר 2012. רויטרס
הפגנה בסן פרנסיסקו, סמוך לקונסוליה הישראלית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully