וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמת עזה: מה הפוליטיקאים ממליצים לעשות?

השר אדלשטיין קורא להמשיך המבצע ברצועה, עופר שלח מדגיש את הפן המדיני, ומיכאל בן-ארי חושב שצריך "להפוך את עזה לחניה". זה מה שאמרו הפוליטיקאים במשדר מיוחד של וואלה!

עריכה: יאיר דניאל

מערכת בחירות בצל לחימה: חמישה פוליטיקאים שהתראיינו למשדר מיוחד של וואלה! הביעו את דעתם לגבי מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. חלקם גם סיפקו המלצות לגבי מהלכי ההמשך של ישראל.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

עופר שלח (יש עתיד), שהתארח באולפן וואלה!, אמר: "אני חושב שהמהלכים שהתבצעו עד עכשיו היו נכונים, היו מתבקשים. הם כמובן גם במסגרת ארסנל האמצעים שישראל יכולה וצריכה להשתמש בהם מעת לעת. כל הפעולה הזו היא בסופו של דבר תלוית המשך והקשר. צה"ל יכול לעשות ברצועת עזה כמעט כרצונו. השאלה איננה מה יעשה צה"ל, השאלה היא ההקשר שייתן לזה הדרג המדיני במדינת ישראל".

שלח ציין, כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ב-2009 ממשלתו של אהוד אולמרט "נתפסה כמי שהולכת להסדר ברצינות. העולם נתן לנו לגיטימציה מאוד גדולה למבצע ארוך, אולי ארוך ממה שהיה צריך לעשות. בהקשר הזה ההימנעות מנזק מדיני במציאות שגם מצרים היא אחרת ממה שהיא הייתה אז – זה הדבר החשוב שצריך לקרות עכשיו".

שר ההסברה יולי אדלשטיין (ליכוד) הביע תמיכה בהמשך המבצע. לדבריו, "אנחנו לא מדברים כרגע על עוד הפסקת אש שתחזיק יומיים-שלושה, ואז החמאס עוד פעם יחליט מתי להפר אותה. אנחנו מדברים על מטרות שונות לחלוטין, כולל החזרת שקט לדרום המדינה לטווח ארוך".

"לא יכולה להיות פה אופוזיציה"

דני דנון, חבר מפלגתו של אדלשטיין, קרא להחריף את פעולות צה"ל. לדבריו, "כולנו מחזקים את ראש הממשלה נתניהו ואומרים לו: תמשיך, יש לך גיבוי מלא לכתוש את החמאס, להוריד את ראשי הנחש בעזה. הפעולה שנעשתה אתמול היא פעולה חכמה ומתוכננת, אבל היא לא מספיקה. צריך להגיב בחריפות, שיזכרו שאנחנו נמצאים פה, ולא נשתוק על הפעולות האלה. אני מקווה ש... זה לא ייקח יום או יומיים, אבל אחרי שירגישו את זרועו הארוכה של צה"ל – יבינו ראשי החמאס שלא כדאי להם להתעסק איתנו".

חבר הכנסת מיכאל בן-ארי, שהקים עם אריה אלדד את מפלגת "עוצמה לישראל", היה תקיף עוד יותר. "אני מבקש מנתניהו: ישנת ארבע שנים. הבאת עלינו סבב ועוד סבב, כאילו מדובר בטורניר. גם טורניר נגמר בתוך שנה אחת. זו ההזדמנות שלך. יש לך מלוא הגיבוי. חסל את עזה, תהפוך אותה לחניה", הוא אמר.

בן-ארי הוסיף: "אנחנו לא רוצים לא תהדייא, ולא הודנא. אנחנו כולנו מאחורי חיילי צה"ל. הם יודעים את העבודה. תן להם לעשות. את הראש של הניה אנחנו רוצים. אנחנו רוצים שכל עזה יעופו למורסי, שהוא ידאג להם בקהיר. שם באלכסנדריה. עזה צריכה לחזור לידיים שלנו. זאת מורסה. את המורסה הזו צריך להעביר למורסי. לא יהיה שם לעולם הסכם איתם, שום הסכם. עוד הסכם זה עוד סבב ועוד הרוגים. צריך להפסיק את זה אחת ולתמיד".

לעומתו, חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה), אמר: "אנחנו נמצאים בשלב רגיש של המבצע. מר ג'עברי היה אדם שלא נתן לישראל לישון קרוב לעשור. משהוא חוסל אנחנו נמצאים בשלב מאוד עדין, והשאלה היא כיצד נצא מהשלב הזה – האם זה יידרדר, או שמא תיווצר פה משוואת הרתעה שתוכל להוביל לסיום המהלך. את זה נדע רק בתוך כמה ימים. ברגע הזה בעצם אין ולא יכולה להיות פה אופוזיציה, אלא אנחנו צריכים לגבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully