וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החוץ מאמינים: העולם ייתן לישראל מרווח נשימה

טל שלו

15.11.2012 / 9:04

גורם במשרד החוץ ששוחח עם וואלה! חדשות אמר כי מהתגובות האחרונות מסתמן שהקהילה הבינלאומית מעניקה תמיכה לפעולות צה"ל. הוא הזהיר שהמצב עלול להשתנות תוך רגע

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

במשרד החוץ הביעו הבוקר (חמישי) שביעות רצון מהתגובות הבינלאומיות הראשונות למבצע "עמוד ענן", ובפרט מהגיבוי האמריקני החד-משמעי לפעולת צה"ל ברצועת עזה. גורם במשרד החוץ ששוחח הבוקר עם וואלה! חדשות אמר כי "מהתגובות שהתקבלו עד עתה עולה שהעולם נותן לישראל מרחב נשימה לכמה ימים". עם זאת, אותו גורם אמר כי המצב הזה עלול להשתנות בכל רגע. "כל אירוע משמעותי בלחימה עלול לפגוע בתמיכה הבינלאומית", אמר.

לפנות בוקר נערך דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם שעסק במבצע בעזה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הוזמן לדיון, ואמר בסיומו כי לתחושתו, מדינות רבות את המסר שמעבירה ישראל, לפיו חמאס הוא האחראי הראשי לירי הרקטות. "באופן מפתיע, בקרב חלק מחברי המועצה הייתה הבנה ותמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ירי הטילים מרצועת עזה", אמר פרושאור.

בית הרוס בעזה בעקבות הפצצות של חיל האוויר. רויטרס
העולם מגבה, בינתיים. תושב עזה ליד בית שהופצץ, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימשיך היום בשיחות עם מנהיגי העולם, לאחר שאתמול שוחח עם הנשיא אובמה, עם סגן הנשיא ג?ו ביידן, עם מזכ"ל האום באן קי-מון ועם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. ארה"ב וקנדה פרסמו הודעות תמיכה חד-משמעיות בפעולת ישראל, אך קראו להימנע מפגיעה בחפים מפשע. במקביל, נמשכים המגעים בין ירושלים לוושינגטון בניסיון להרגיע את המתיחות מול מצרים. כשעה קלה לאחר ששוחחו עם נתניהו, התקשרו אובמה ובאן קי מון לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, והדגישו בפניו את הצורך לשמור על איפוק ועל ערוצי הידברות.

משרד החוץ עבר כבר אתמול למתכונת חירום חלקית, ושגרירי ישראל במדינות העולם נשלחו היום למשרדי החוץ השונים כדי להסביר את עמדת ישראל. השגרירים הונחו להדגיש כי מטרות המבצע הן צבאיות, וכי ישראל עושה מאמץ גדול לנהוג באיפוק ולמנוע נזק מהאוכלוסייה האזרחית בעזה, מתוך רצון להימנע מהסלמה.

במקביל, פנה משרד החוץ לאזרחים המתגוררים בדרום הארץ בקריאה לשלוח חומרים, וידיאו ותמונות, במטרה לאסוף חומרי הסברה שיציגו לעולם את החיים תחת איום הרקטות. במשרד הסבירו כי המטרה היא לעשות שימוש בחומרים המתאימים בפלטפורמות החברתיות באינטרנט ולהעבירם לנציגויות ישראל בעולם כחלק ממאמצי ההסברה של ישראל. הכתובת למשלוח חומרים: israelunderfire@israel.org

שיגור כיפת ברזל בבאר שבע. רויטרס
העולם מגבה, בינתיים. כיפת ברזל/רויטרס

לפנייה לכתבת: tal_sh walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully