וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול נוסף: "שלושה פעילי חמאס נהרגו בעזה"

ניר יהב

15.11.2012 / 6:47

מקורות פלסטינים דיווחו כי שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו בתקיפת צה"ל בזמן שרכבו על אופנוע בחאן יונס שבדרום הרצועה. מאתמול: "11 הרוגים ו-100 פצועים בעזה"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו הבוקר (חמישי) בתקיפת צה"ל מזרחית לחאן יונס שבדרום רצועת עזה, כך דיווחו מקורות פלסטינים. על פי הדיווחים, השלושה נהרגו בעת שצה"ל הפציץ אופנוע שנסע במקום. השלושה, כך דווח, הם חאבס מסמח, הישאם רלבאן וואאל רלבאן. עוד דווח, כי בסך הכל נהרגו ביממה האחרונה 11 פלסטינים ולמעלה ממאה נוספים נפצעו מהפצצות צה"ל בעזה. בין הנפגעים, על פי הדיווחים, עשר נשים ו-15 ילדים.

ג'יהאד משראווי מחזיק את גופת בנו אחמד, בן 11 חודשים, שנהרג בתקיפת צה"ל בעזה, נובמבר 2012. AP
פלסטינים מתאבלים על מותו של תינוק בעזה, הלילה/AP

אתמול חוסל כאמור מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, אחמד ג'עברי, בעת שהיה במכוניתו, סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ועמו נהרג אדם נוסף, ככל הנראה אחד ממאבטחיו. חיסולו של ג'עברי סימן את תחילתו של המבצע המכונה "עמוד ענן", שמטרתו חיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה.

בנוסף לחיסול פגע צה"ל בכ-20 מאגרי הרקטות ארוכות-הטווח של חמאס והג'יהאד האיסלמי. אלה רקטות "פאג'ר" שהוברחו מאירן. הן בעלות טווח של כ-70 קילומטר, ומסוגלות להגיע גם למרכז הארץ. הן נמצאות בידיהם של חמאס והג'יהאד האיסלמי, ולא מן הנמנע שהג'יהאד האיסלמי היה עושה בהן שימוש במקרה של מתקפה ישראלית אפשרית על אירן. עם זאת, למרות הפגיעה באותן רקטות, ייתכן כי בידי חמאס והג'יהאד מאגרים נוספים שבהם נשמרות רקטות "פאג'ר" נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
צה"ל פגע בכ-20 מאגרי הרקטות ארוכות-הטווח/רויטרס

הלילה אישרו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני פה-אחד את המשך פעילות צה"ל ברצועה, וכן את המשך היערכות העורף ב"מצב מיוחד" בעקבות האירועים. השרים החליטו להנחות את צה"ל והשב"כ "להמשיך ולפעול בנחישות נגד תשתיות הטרור הפועלות מרצועת עזה, נגד האוכלוסייה האזרחית בישראל", ולאפשר לצה"ל לגייס כוחות מילואים, בהתאם לצורך ובכפוף לאישור שר הביטחון ברק.

בהודעה שפרסם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, בתום הדיון, הודגש שוב כי מטרת המבצע היא "להביא לשיפור המציאות הביטחונית, ולאפשר חיים תקינים לתושבי מדינת ישראל, וכי הפעילות אינה מכוונת נגד האוכלוסייה האזרחית של רצועת עזה". לצד המאמץ המלחמתי, נמסר בהודעה, "ישראל תפעל כמיטב היכולת כדי למנוע פגיעה באזרחים תוך כיבוד הצרכים ההומניטריים של האוכלוסייה, והכול בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully