וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי בושה: סוריה גינתה התקיפות ה"ברבריות" בעזה

ניר יהב וטל שלו

14.11.2012 / 23:17

לדברי גורמים במשטר, על הקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק את התקיפה ברצועה, שלדבריהם מפרה את החוק הבינלאומי. גם משרד החוץ הטורקי הוציא הצהרת גינוי חריפה

קריאות הגינוי בעולם הערבי בעקבות חיסול מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, לא פסחו על סוריה, מוכת העימותים הפנימיים. הערב (רביעי) גינתה ממשלת סוריה את "הפשעים הברברים" שמבצעת, לטענתה, ישראל ברצועת עזה, וקראה לקהילה הבינלאומית ללחוץ עליה להפסיק את התקיפה.

אש ועשן בעזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
תקיפות חיל האוויר בעיר עזה, היום/AP

"הממשלה מגנה את הפשעים הנוראים והמחפירים שמבצע צבא האויב הישראלי נגד עמנו הערבי-הפלסטיני ברצועה, ואשר גרמו למותם ופציעתם של בני אדם", נמסר בהודעה מטעם ממשלת סוריה. "כל בני החורין ברחבי העולם צריכים לפעול ברצינות כדי לעצור את העוולה הזו ולהרתיע את ישראל, אשר מתעלמת כהרגלה מהחלטות האו"ם ומפרה ברגל גסה את כל יסודות החוק הבינלאומי".

נמשכת האש בסוריה: הפגזות אוויריות ברחבי דמשק. רויטרס
הפגזות אוויריות בדמשק בתחילת החודש/רויטרס

גורמים במשטר הסורי התייחסו גם ללחימה המתנהלת בארצם, וטענו כי ימשיכו לעמוד לצד הפלסטינים: "למרות המזימה שנקשרה נגד ארצנו, נישאר תמיד נאמנים להתחייבויותינו הלאומיות ולעקרונותינו הלאומיים כלפי עמנו הפלסטיני - וזאת כדי שיתפוס את השטחים שנגזלו ממנו ויקים עליהם מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

שלשום הגיבה ישראל לירי פצצת מרגמה משטח סוריה סמוך למוצב תל חזקה שבמזרח רמת הגולן. טנק צה"ל השיב בירי פגזים לעבר שתי פלוגות של מרגמות בצד הסורי, וזיהה פגיעה. זוהתה פגיעה ישירה בעמדות הסוריות, והאש פסקה לאחר תגובת צה"ל. מדובר בזליגה נוספת של הלחימה הפנים-סורית לשטח ישראל, יממה בלבד לאחר שצה"ל השיב בירי ארטילרי - לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים - לשטח סוריה, בעקבות פצצת מרגמה שנפלה באותו מוצב, הסמוך לגבול.

גם הטורקים מגנים

בתוך כך גם משרד החוץ הטורקי פרסם הערב הצהרת גינוי חריפה למבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. "טורקיה מגנה בתוקף את המתקפה של ישראל בעזה ודורשת הפסקה מיידית של כל הפעולות", נמסר בהצהרה. עוד נכתב כי "שום מדינה, כולל ישראל, אינה מעל החוק הבינלאומי. על הקהילה הבינלאומית מוטלת החובה להגיב ולעצור את המתקפה?.

מאז מבצע עופרת יצוקה בדצמבר 2009 שורר משבר עמוק בין ישראל וטורקיה, שהחריף לאחר מבצע ההשתלטות של צה"ל על משט המרמרה במאי 2010. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שב ומדגיש בכל הזדמנות כי טורקיה לא תחדש את היחסים עם ישראל עד שלא תביע התנצלות פומבית על הרג תשעת האזרחים הטורקים במרמרה, ותסיר את המצור על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully