וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החיסול: במרצ וחד"ש קוראים למנוע הסלמה

בשתי מפלגות השמאל הביעו חשש מהשלכות חיסולו של אחמד ג'עברי. גלאון: דרוש הסדר הפסקת אש ארוך טווח. ח"כ ברכה: נתניהו מייצר עוד סיבוב במעגל הדמים למען אינטרסים ציניים

יש גם אופוזיציה למבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה: פוליטיקאים ממפלגות שונות אמנם בירכו על חיסול אחמד ג'עברי, אולם לא כולם שותפים לברכות. נציגי מפלגות השמאל מרצ וחד"ש מתחו הערב (רביעי) ביקורת על החיסול וקראו להימנע מהסלמה נוספת.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמרה כי היא מקווה שהחיסול לא יוביל להסלמה שתגרום סבל מיותר לתושבי הדרום. לדבריה, "הדרך היחידה שתביא את השקט לו זכאים תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה היא באמצעות הסדר הפסקת אש ארוך טווח - ולא על-ידי חיסולי בכירים".

יו"ר מפלגת חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה, היה תקיף עוד יותר. לדבריו, "נתניהו מייצר עוד סיבוב במעגל הדמים למען אינטרסים פוליטיים ציניים. הוא מספסר בדמו של העם הפלסטיני ומביא להסלמה העלולה לגבות קורבנות ישראלים. נתניהו מתכוון לקבוע סדר יום מלחמתי לקראת סוף הקדנציה שלו כראש ממשלה, וגם לקראת ההצבעה על קבלת פלסטין לאו"ם. האיש הזה מסוכן מכדי להישאר ראש ממשלה".

"הבעיות החברתיות ירדו מסדר היום"

בהודעה רשמית מטעם חד"ש נאמר: "צה"ל הודיע הערב שזו רק ההתחלה. אנחנו אומרים לא לעוד מלחמת בחירות, לא להרג מיותר, ודי למעגל הדמים. לא לעוד מלחמה! חד"ש קוראת לכל כוחות השלום ולאזרחי ישראל להתייצב ברגע הזה נגד הניסיון להצית מלחמת בחירות צינית שתוביל להרג ולסבל מיותר של ישראלים ופלסטינים. תושבי הדרום ותושבי רצועת עזה זוכרים היטב את המשמעות של מלחמה יזומה לפני הבחירות. ברגע זה חייבים להציג עמדה ברורה וחדה, בלי גמגומים ובלי התחמקויות: לעצור את מעגל הדמים". פעילים במפלגה מתכננים להפגין מחר בתל-אביב ובחיפה נגד המבצע בעזה.

גם פעיל השמאל ויו"ר תנועת "גוש שלום" אורי אבנרי התייחס הערב לקשר בין המבצע בעזה לבחירות בישראל. לדבריו, "בנימין נתניהו ואהוד ברק קיבלו את ההחלטה – בפעם השניה ברציפות תנהל מדינת ישראל מערכת בחירות תחת צילה של מלחמה ברצועת עזה. הפסקת האש שכבר החלה להתייצב נשברה ונופצה לרסיסים, תושבי הדרום שהחלו לנשום לרווחה נשלחו חזרה ישר אל הצבע האדום והמרחבים המוגנים". אבנרי הוסיף: "במחיר סבל רב משני צידי הגבול הושגה המטרה – הבעיות החברתיות ירדו מסדר היום הציבורי ונדחקו לקרן זווית, ונשכח גם ניסיונו האמיץ של אבו מאזן לפנות אל דעת הקהל הישראלי. בשבועות הבאים ימלאו הכותרות במלחמה, הרס והרג ושפיכות דמים בלתי פוסקת – וכשזה יגמר סוף סוף נגלה שלא הושגה שום מטרה והבעיות נותרו בעינן ואולי גם הוחרפו".

לקריאה נוספת:
רמטכ"ל חמאס חוסל בעזה; חשש מירי רקטות למרכז הארץ
אולמרט דחה הכרזתו: "מברך על הפגיעה בראש הנחש"
שרים וח"כים בירכו על החיסול: "סגרנו חשבון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully