וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסממני החורף: עלייה במקרי שפעת ודלקת ריאות

לפי נתונים שפרסם היום משרד הבריאות, חלה עלייה מתונה בהידבקות במחלות הנשימתיות בכל הארץ, עוד לפני הגל החורפי האחרון. תפוסת המחלקות הפנימיות בבתי החולים עלתה ל-109%

החורף הגיע, ועמו גם השפעת העונתית: משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) נתונים לגבי היקף התחלואה בשפעת ובדלקת ריאות. מהמידע עולה כי על אף העלייה במדדים, לא מדובר בנתונים חריגים לתקופה.

המידע שפורסם היום, המעיד על עלייה מתונה במספר חולי השפעת בכל שכבות הגיל, נאסף טרם הירידה הניכרת בטמפרטורות והמערכת החורפית שפקדה את אזורנו בימים האחרונים. עם זאת, כבר בנתונים הללו ניכרת השפעת החורף, ובכל אזורי הארץ פרט למחוז הצפון היו יותר אנשים שחלו במחלות הקשורות בדרכי הנשימה מאשר הממוצע השנתי. משרד הבריאות דיווח על מספר מקרים בהם נשלחו חולים שנדבקו לבידוד במחלקות.

העלייה המשמעותית בשיעורי התחלואה חלה כצפוי בקרב השכבות הפגיעות יותר, ילדים וקשישים - שם אובחנו יותר מקרים של חולים.

רק 10% מהציבור התחסן

גם בבתי החולים דווח בשבוע האחרון על עלייה באחוז המקרים שהופנו למיון פנימי בשל דלקת ריאות ושפעת, אך עדיין אלו מספרים שבגבולות הממוצע לתקופה הזאת בשנה. תפוסת המחלקות הפנימיות עלתה בימים הללו מ-105 אחוז בממוצע ארצי ל-109 אחוז. לשם ההמחשה, במהלך השבוע האחרון, כ-13%מהדגימות שנאספו מהמאושפזים בבית החולים שיבא בתל השומר נמצאו חיוביות לשפעת, לעומת קצת יותר מאחוז בודד בשבוע הקודם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבהילות שאפיינה את השנים הקודמות מבחינת ההתייצבות לקבלת חיסון לשפעת אינה באה לידי ביטוי השנה. עד תחילת החודש התחסנו קרוב ל-750 אלף אזרחים, המהווים רק עשירית מכלל תושבי המדינה. עם זאת, בקרב שכבת הגיל 65 ומעלה, התחסנו קרוב ל-40%.

נתונים מעודדים יחסית מבחינת התחלואה נרשמים לא רק אצלנו. גם באירופה דווח עד כה על מספר מקרים בודדים של הידבקות בשפעת. פגיעת הסופה "סנדי" בחוף המזרחי של ארצות הברית לא הובילה לעלייה ניכרת במספר החולים שם, ורק 7 אחוז מהדגימות שנאספו נמצאו חיוביות לשפעת עונתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully