וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על יחימוביץ': "משמיעה סיסמאות כמו של לנין"

יהושע בריינר וטל שלו

14.11.2012 / 12:38

שר החוץ תקף בחריפות גם את המחאה החברתית: "נמאס לי לשמוע את הקיטורים בישראל, תשאלו מה אתם עשיתם עבור המדינה". הוא ציין גם כי "לא נשארו פה טייקונים, רק פושטי רגל"

שר החוץ אביגדור ליברמן יצא היום (רביעי) בחריפות כנגד יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', כשהשווה אותה למייסד ברית המועצות, ולדימיר לנין. "אני שומע את התעמולה הבולשביקית ואני שומע את הסיסמאות של שלי יחימוביץ' ואני חושב שאני שומע את הסיסמאות של לנין", אמר ליברמן בביקור במכללת אריאל. את דבריו כנגד יריבתו הפוליטית שילב יו"ר ישראל ביתנו במתיחת ביקורת קשה כנגד המחאה החברתית, כשהוא תולה את הבעיות הכלכליות במדינה במצב הביטחוני ותוקף את השיח הציבורי כנגד "הטייקונים".

"תרשה לי להישמע לא פופולרי", אמר ליברמן לאחד הסטודנטים ששאל את דעתו בנושא, "אבל נמאס לי לשמוע את הקיטורים והבכי במדינת ישראל. אני לא רוצה להיות פאתטי, אבל תשאלו מה אתם עשיתם עבור המדינה - זו חייבת להיות הגישה. חייבים להבין איפה אנחנו חיים. ההוצאה לביטחון לאומי היא פי עשר בממוצע ממדינות ה-OECD. משה רבנו לא הביא אותנו לגבול שוויץ-איטליה". הוא הוסיף כי "לא נשארו פה טייקונים, אלא רק פושטי רגל".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! חדשות 2013

"העובדה שליברמן מקפיד לתקוף את מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' שוב ושוב מעידה כי האיחוד בין נתניהו וליברמן לא חיזק את ביטחונם העצמי של השניים וליברמן מזהה ובצדק את העבודה בראשות יחימוביץ' כאלטרנטיבה שלטונית המאיימת על החיבור המשותף", נמסר בתגובה ממפלגת העבודה. "ליברמן זנח זה מכבר את העולים מחבר העמים והוא מנסה להלעיט אותם בסיסמאות דמגוגיות במקום לדאוג להם לקורת גג, פנסיה, פרנסה בכבוד, בריאות וחינוך".

גם המועמד לרשימת העבודה ומי שהיה ממובילי המחאה החברתית, איציק שמולי, הגיב לדברי שר החוץ ואמר כי זו התבטאות "הזויה ומשקפת את אטימותו וניתוקו מכולנו". הוא הוסיף כי "אנחנו מאוד מצטערים, אדוני שר החוץ, שענייני הפנים של ישראל לא באמת מעניינים אותך, ושהבעיות הקשות איתן כולנו מתמודדים כאן ביום יום, ובראשן משבר הדיור ויוקר המחיה, לא יעסיקו אותך בקרוב - לאחר שנכשלתם כישלון חרוץ בממשלת 'ביברמן' הקודמת להתמודד עם הבעיות החברתיות - אבל עבור אזרחי ישראל זהו הדבר החשוב ביותר".

אביגדור ליברמן בביקור באונ' אריאל, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"משה רבנו לא הביא אותנו לגבול שוויץ-איטליה, חייבים להבין איפה אנחנו חיים". ליברמן, היום/נמרוד סונדרס

סתו שפיר, המתמודדת אף היא על מקום ברשימת מפלגת העבודה, אמרה בתגובה, כי ?סוף סוף חושף ליברמן את התוכנית הכלכלית של הליכוד ביתנו: לזלזל, למחוק ולבוז לצרכים ולמצוקות שהוציאו מאות אלפי אזרחים עובדים לרחובות בקיץ שעבר. לא אתפלא אם בקרוב הממשלה האטומה בתולדות ישראל גם תטיל עלינו, הצעירים, גזירה כלכלית חדשה: מס על הבכי, כי זה באמת לא נעים לו לשמוע את התלונות?.

ראש המטה של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', עופר קורנפלד, המתמודד בפריימריז במפלגה, מסר, כי ?ליברמן והימין, בשיתוף הטייקונים למיניהם, חיסלו את שרידי מדינת הרווחה שהקימה תנועת העבודה והפכו את מדינת ישראל למדינה שמשרתת קבוצה מצומצמת של בעלי הון ודורסת את כל השאר?. לדבריו, ?יחימוביץ' היא המנהיגה הראשונה שמעזה להפוך את המפה הפוליטית על ראשה; הראשונה שמצליחה להסביר לציבור הישראלי ששמאל וימין זה לא רק להחזיר שטחים או לא להחזיר, אלא זו סוציאל דמוקרטיה מול קפיטליזם דורסני של ליברמן ונתניהו".

בביקורו התייחס ליברמן גם ליוזמת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגיש בקשה לעצרת הכללית של האו"ם לשדרוג מעמד הרשות במוסדות הארגון. הוא קישר בין צעדו של אבו מאזן לבין הבחירות בישראל: "לנו צריך להיות ברור שההליכה שלו לעצרת הכללית היא שבירה של כל הכללים וחצית קו אדום. הוא מנסה להתערב בבחירות בישראל בכדי לתת תחמושת למפלגות השמאל ולמפלגות הערביות".

הוא המשיך לתקוף את יו"ר הרשות וטען כי "ביוזמת אבו מאזן אין שום דאגה לפלסטינים אלא רק מוטיב של איך הוא מציל את עצמו. אבו מאזן נכשל כיו"ר הרשות בכל דבר. הרשות הפלסטינית פשוט לא קיימת. יש פתחלנד ביהודה ושומרון וחמאסטן בעזה ואין שום קשר בין השניים. מי שלא מסוגל לקיים בחירות, לא מסוגל לנהל מדינה. אין לו כסף לתת משכורת לפקידים, אבל יש לו כסף לקנות מטוס חדש. הוא איבד שליטה על הרחוב הפלסטיני, רואה מה גורלם של חבריו קרובים מהאביב הערבי, מה קרה לפטרונו מובראק, ראה מה גורלו במצרים, מה גורלו של קדאפי ולכן כל פעילותו היום זה טרור מדיני נטו. הוא מוביל זאת על מנת להציל את עצמו ואת משפחתו. רוב ההנהגה הפלסטינית מבינים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully