וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות על איומי ישראל: "הם מבוהלים מהצעד שלנו"

ניר יהב, יהושע בריינר וקובי דוד

14.11.2012 / 12:17

בכיר הרשות סאיב עריקאת הבהיר כי הפלסטינים נחושים בדעתם לפנות לאו"ם להכרה, למרות האיומים מצד ישראל. ליברמן: "אבו מאזן נכשל כיו"ר הרשות בכל דבר. הרשות פשוט לא קיימת"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

"איננו מופתעים מהאיום הישראלי להפיל את הרשות הפלסטינית, כי ידענו שהיא תאיים עלינו ברגע שנחליט לפנות לאו"ם במטרה לשדרג את מעמדנו למדינה משקיפה" – כך אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות בכיר הרשות וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת. זאת, בתגובה לפרסום פרטי טיוטת נייר העמדה המגובשת במשרד החוץ, לקראת הפנייה הפלסטינית לעצרת הכללית של האו"ם לקבלת מעמד של מדינה משקיפה. "המטרה של ישראל היא לשמר את הסטטוס קוו ולכן היא כל כך מבוהלת מהצעד שלנו", אמר עריקאת.

עריקאת טען עוד כי ישראל יכולה אמנם לאיים לבטל את הסכמי אוסלו, אולם בפועל לא קיים מהסכם זה דבר וחצי דבר בשטח. "אני חושב שישראל לא השאירה דבר מהסכם אוסלו מלבד השם שלו. הסכם אוסלו היה אמור להסתיים בשנת 99'. היא הייתה אמורה לפנות את ההתנחלויות, אולם היא הקימה יותר ויותר. יש לישראל שיטה חדשה, שנקראת 'כיבוש ללא מחיר, רשות פלסטינית ללא רשות'".

לדברי עריקאת, למרות האיומים והלחצים המופעלים על הרשות הפלסטינית, ההנהגה הפלסטינית נחושה ללכת לאו"ם ב-29 בנובמבר: "אנו הולכים לאו"ם כדי לשמור על תהליך השלום ולא כדי להרוס אותו. אנו לא מעוניינים להרוס את התהליך המדיני ולא מעוניינים לבודד את ישראל. אנו רוצים לקדם את פתרון שתי המדינות, שיחיו בשלום זו לצד זו".

אביגדור ליברמן בביקור באונ' אריאל, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"אבו מאזן מבין שהוא יועמד לדין על שחיתות". ליברמן באריאל/נמרוד סונדרס

במקביל, המשיך שר החוץ אביגדור ליברמן, לתקוף את יו"ר הרשות. "ביוזמת אבו מאזן אין שום דאגה לפלסטינים אלא רק מוטיב של איך הוא מציל את עצמו", טען ליברמן בדברים שנשא במרכז האוניברסיטאי באריאל. "אבו מאזן נכשל כיו"ר הרשות בכל דבר. הרשות הפלסטינית פשוט לא קיימת. יש פתחלנד ביהודה ושומרון וחמאסטן בעזה ואין שום קשר בין השניים. מי שלא מסוגל לקיים בחירות, לא מסוגל לנהל מדינה. אין לו כסף לתת משכורת לפקידים, אבל יש לו כסף לקנות מטוס חדש. הוא איבד שליטה על הרחוב הפלסטיני, רואה מה גורלם של חבריו קרובים מהאביב הערבי, מה קרה לפטרונו מובראק, ראה מה גורלו במצרים, מה גורלו של קדאפי ולכן כל פעילותו היום זה טרור מדיני נטו. הוא מוביל זאת על מנת להציל את עצמו ואת משפחתו. רוב ההנהגה הפלסטינית מבינים את זה".

ליברמן טען כי גם בתוך הפתח, אבו מאזן נמצא במצוקה וכי "הוא מבין שהוא יועמד לדין על שחיתות ושימוש לרעה בכח השררה ולכן אסקלציה מדינית זה הפתרון שלו. לנו צריך להיות ברור שהליכה שלו לעצרת הכללית זה שבירה של כל הכללים וחצית קו אדום. הוא גם מנסה להתערב בבחירות בישראל בכדי לתת תחמושת למפלגות השמאל ולמפלגות הערביות. הבהרנו לכל הגורמים והמעורבים - אם ההצעה של אבו מאזן עוברת בעצרת הכללית יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הפנייה לאו"ם - שינוי כללי המשחק"

גם שר החינוך גדעון סער והשר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי סילבן שלום התייחסו לכוונת הפלסטינים בחניכת הפקולטה לרפואה בצפת. "ישראל צריכה לנקוט במהלכים חד צדדים משלה באותו מישור", אמר סער. "אחת האפשרויות שאני מציע לשקול היא החלת הריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, וזאת במענה נגד המהלך שמובילה הרשות באו"ם".

"אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שהרשות מפרה באופן חד צדדי את ההסכמים שנחתמו ביננו לבינם", הוסיף שלום. "הפנייה שלהם לאו"ם גורמת לשינוי כללי המשחק גם בארץ וגם בעולם. אנחנו לוקחים את העניין ברצינות רבה. שינוי הסטטוס של הרשות עלול ליצור בעיות בהמשך הדרך. אנחנו לוקחים את כל האפשרויות בחשבון. יש הרבה דברים שיכולים לבוא לידי ביטוי. הקיצונית ביניהן היא ביטול ההסכמים, אבל אנחנו עדיין לא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully