וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן לנישואים אזרחיים, לא לרבנים מסיתים: השאלון

חבר הכנסת מטעם העבודה, דניאל בן סימון, מבקש לפרוץ את המונופול האורתודוקסי על הנישואים, לשלש את תקציב תנועות הנוער ולהבין מי כתב את "כרמן". השאלון הזהה למועמד

חבר הכנסת בן סימון, 58, נולד בעיר מקנס שבמרוקו ועלה לישראל לבדו בגיל 15. במשך שנים היה עיתונאי ובעל טור בעיתון "הארץ", בו הרבה לעסוק בנושאים חברתיים, כמו גם פוליטיים. לקראת הבחירות לכנסת ה-18, פרש בן סימון מהעיתונות והחליט להתמודד בבחירות המקדימות למפלגת העבודה - בדומה לעיתונאים אחרים באותה מערכת בחירות, כמו אורי אורבך וניצן הורוביץ. הוא נבחר למקום ה-11 ברשימת העבודה וכיהן בתחילת כהונת הכנסת כיו"ר הסיעה.

1. מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

ביום ראשון האחרון, הלכתי בבוקר לסופר השכונתי לקנות חלב ולחמניות לילדים, גם שוקולד למריחה, ובשבילי קצת עוגיות לארוחת בוקר.

2. האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

בוודאי. במושב הכנסת האחרונה אף יזמתי את הצעת החוק "ברית הזוגיות" שהיתה אמורה לעלות להצבעה במושב הקרוב. הצעת החוק נועדה לאפשר לבני זוג חד מיניים, לקבל הכרה רשמית ממדינת ישראל בהחלטה להקים תא משפחתי בישראל, ולקבל את כלל ההטבות המוקנות לכל זוג נשוי במדינה. בכנסת הבאה אני מתכוון להמשיך ולהאבק על הצעת החוק, שמקורה בחוג הגאה של מפלגת העבודה, ולהביא לאישורה בהקדם האפשרי.

מעבר לכך, כמובן שאני תומך בנישואים אזרחיים גם לזוגות שאינם חד מיניים. בעיני, מאבק למען חברה ישראלית צודקת, שוויונית ופלורליסטית, מתחיל בראש ובראשונה בהגנה על זכויות בסיסיות כמו החופש להנשא ולהקים משפחה. אין זה יעלה על הדעת כי במדינה מתוקנת, תימנע זכות זו מרבים בציבור הישראלי, בשל מונופול אורתודוקסי חשוך על שירותי הדת בישראל.

אגב, לפני כחודשיים, הייתה לי הזכות לחתום על כתובתו של העוזר הפלמנטרי שלי, כשהתחתן עם בן זוגו. חבל היה לי, שהיו צריכים לטוס לקנדה על מנת לממש את זכותם הבסיסית להיות מוכרים כזוג נשוי בישראל. את זה עלינו לשנות.

3. האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

למרבה הצער והבושה, לא הספקתי, אבל אני בהחלט מברך על המפעל החשוב הזה, ואני מתכוון להירשם ברגע שיגמרו הפריימריז ויהיה לי רגע.

4. לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

הייתי אומר לו - כבוד האייתוללה, שנינו, גם הפרסים וגם היהודים, שני עמים מהעתיקים ביותר בעולם, נפגשנו בצמתים רבים בהיסטוריה - לא כולם משמחים. שני העמים שלנו, סוחבים איתם מטען אדיר של תרבות ושל יצירה. גם לגבי הסכסוך הקיים בינינו, אין לי שום ספק שנוכל להבנות בדרכי שלום. מאבק מזויין יחזיר אותנו ואתכם, לתקופות חשוכות בהסטוריה. אף שאני איני דובר פרסית, אני בטוח שאתה מבין את הרצון שלי להגיע איתך לשלום, בדרכי שלום.

5. מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

לפני מספר ימים התווכחתי עם העוזרת שלי לגבי מי כתב את היצירה "כרמן". אני התעקשתי שמי שכתב את הנובלה, עוד בטרם הולחנה לאופרה היה פרוספר מרימה. היא לא האמינה לי, ולכן גוגל התבקש להוכחה. ואכן, גוגל מצא שפרוספר מרימה - הוא ולא אחר - כתב את הסיפור המופלא הזה (בימים צפופים של פריימריז בהחלט מגיעים לשיחות מעניינות... ).

6. מנה שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

א. הצעת חוק המאבטחים, אותה העלתי בכנסת הקודמת ועברה קריאה טרומית והיתה אמורה לעלות בתחילת המושב, שמחייבת את מזמין השירות להציב עמדה מקורה לכל מאבטח.

ב. הצעת חוק תנועות הנוער שמגדילה את תקצוב תנועות הנוער פי 3. השקעה בחינוך לא פורמאלי ובמסגרות חינוכיות מעבר לשעות הלימודים, תאפשר להורים לצאת לעבוד ולילדים לקבל מסגרת איכותית לשעות היום.

ג. הצעת חוק להחמרת ענישה לרבנים מסיתים. אנו מוכרחים לעצור את מגמת הגזענות הקשה שפשתה בחברה הישראלית בעת האחרונה, ואותם רבנים מסיתים הם בעיני שורש הבעיה.

7. מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

באפריל האחרון נסעתי עם משפחתי לפוקט שבתאילנד. לצערי היתה התראת צונאמי באיזור, ובמשך שעות ארוכות התבקשנו להמתין לאותו אסון טבע על גג המלון. למזלנו, הוא חלף על פנינו מבלי להשאיר סימן.

8. באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

איני מתנגד לשימוש בקנביס רפואי. הוא משרת מטרות חשובות ועוזר לאנשים במצוקה רפואית. אני מאמין שיש להקל על אלו שמטופלים בקנאביס רפואי ולהסיר את החסמים הקיימים היום לקבלת התרופה כמו מספר תקנים לא מספיק וכו'. לכך גם פעלתי בכנסת האחרונה.

לגבי אי הפללת צרכנים ולגליזציה של הקנאביס, אני חייב לומר שטרם החלטתי מה יחסי. אין ספק שבמצב הקיים יש קשיים משמעותיים. אך יש שיקולים רבים לכאן ולכאן ואין להקל ראש באף אחד מהם. נדמה כי ראוי שהנושא יועלה לדיון ציבורי מבלי שנבוא עם דעה קדומה ונפסול מראש את העניין. לפני שאקבע דעתי, עליי ללמוד מעט יותר על הסוגיה וההשלכות.

9. האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

אין בבעלותי לא בית, ולא חצי בית.

10. מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

אני מבכה כל כך על שהחמצנו את היוזמה הסעודית. היוזמה הנועזת והמושכת ביותר שישראל קבלה אי פעם. אני מאוד מקווה שליבנו יפתח ונקרב את הפתרון הזה, למען שלום בין יהודים וערבים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully