וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים עם הבטחת הכנסה תוכלנה לצאת לעבודה": השאלון

המתמודדת בפריימריז בבית היהודי, שולי מועלם, מחזיקה גם כרטיס אדי וגם כרטיס לבבי, רוצה להחיל את החוק הישראלי ביו"ש, וקונה מצרכים לשבעה ילדים. השאלון הזהה למועמד

שולי מועלם, 47, ילידת חיפה ותושבת היישוב נווה דניאל בגוש עציון. היא בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בהנדסת תעשייה וניהול. מועלם, אשר בעלה, סגן-אלוף משה מועלם נהרג באסון המסוקים בשנת 1997, הייתה ממקימי העמותה לזכר חללי אסון המסוקים וכיום מכהנת כסגנית יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. סיכוייה להתברג במקום ריאלי ברשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת בבחירות המקדימות המתקיימות היום (שלישי), נחשבים לטובים, במיוחד בשל שריון המקום הרביעי ברשימה לאישה. מועלם נשואה ואם לשבעה ילדים.

1. מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

ביום חמישי האחרון ערכתי קניות לשבת בסניף רמי לוי שבצומת גוש עציון. קניתי מצרכים קבועים של בית עם שבעה ילדים, מוצרים לשבת ולהמשך השבוע.

2. האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

לא אתמוך ביוזמת חקיקה לנישואים אזרחיים בישראל. אני מאמינה שעלינו לדבוק בנישואים הלכתיים של חופה וקידושין.

3. האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

יש ברשותי כרטיס של "אדי" וגם כרטיס "לבבי". זוהי יוזמה של עמותה שמעודדת תרומת איברים בעיקר בקרב הציבור הדתי ויש בה מעורבות של רבנים מלווים. המטרה היא שהציבור הדתי ירגיש שקיימת תמיכה בהחלטתם גם מצד הרבנים ושהם נותנים לגיטימציה ועידוד לצעד החשוב.

4. לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומרת לו?

הייתי מסבירה לו על מהותו של עם ישראל ועל הנצחיות שלו, על כך שאנחנו העם הנבחר ושיש לנו תפקיד להשרות שלום בעולם. מלבד זאת, הייתי מזמינה אותו להתחבר אלינו מתוך כבוד הדדי והכרה שבעולם כל אחד יכול לחיות את חייו בצורה המתאימה לו מבלי להרגיש נרדף או דחוי ובכך בעצם לאפשר לעם היהודי לחיות בארץ ישראל כמו שעמים אחרים יכולים לחיות במקומות אחרים, כל זאת בידיעה ברורה שאנחנו כאן לנצח. מלבד זאת, יש לנו משהו משותף והוא האמונה בקב"ה ובאל אחד.

5. מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

עשיתי חיפוש על תולדות חייה של שרה שנירר, אישה יהודיה שהקימה בקרקוב שבפולין את רשת החינוך "בית יעקב" ובעצם עשתה מהפך בעולם היהודי שהחל בצורה מסודרת לימוד של בנות בבתי ספר בהם שילבו לימודי קודש וחול.

6. מני שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

ראשית, שנשים שמקבלות הבטחת הכנסה מכל סיבה שבעולם תוכלנה לצאת לעבודה מבלי שהבטחת ההכנסה תפגע ותהפוך לסוג של תוספת. הנושא השני הוא קידום חקיקה לבניית יחידות דיור לזוגות צעירים במחירים שפויים והחוק השלישי הוא החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון.

7. מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

בקיץ האחרון יצאנו כל המשפחה לצימר בכפר ורדים, אבל אני הצטרפתי רק לחצי יום. טיילנו בעמק החולה, שטנו בקיאקים בבית הלל ואת היום סיימנו בביקור באתר ההנצחה לחללי אסון המסוקים.

8. באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

באופן מהותי וחד משמעי אני נגד לגליזציה של כל סם שהוא, כולל סמים קלים. בכלל, אני לא חושבת שצריך ליצור הפרדה בין סמים קלים לחמורים יותר שכן הנזק שנגרם משני הסוגים הוא משהו שאסור לנו לאפשר אותו. בעניין קנאביס לצרכי רפואה, צריך להכניס את הסוגיה למסגרות ברורות תחת מעקב רפואי ולאפשר צריכה של הסם רק במקרים שבהם הוא באמת מוכיח כיעיל ולא לאפשר זאת כלאחר יד.

9. האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתא?

יש בבעלותי דירה בעיר מודיעין אותו בניתי ביחד עם בעלי, בפרוייקט בנייה לאנשי קבע אותו רכשנו ב-97', זמן קצר לפני שנהרג. הבית לא משועבד במשכנתא וכיום אני מתגוררות בביתו של בעלי השני.

10. מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

כמובן שאני מתנגדת מכל וכל. אנחנו צריכים להפסיק ולעסוק ביוזמות שונות ולהחליט באופן חד משמעי שארץ ישראל כולה של העם היהודי ולאפשר התיישבות בכל חלקיה. צריך לסיים את השיח על שתי מדינות לשני עמים ולהכריז באופן חד משמעי על ירושלים השלמה והמאוחדת כבירתה הנצחית של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully