וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט: "ממשלת נתניהו רעה לישראל"

טל שלו

11.11.2012 / 17:50

אביו של החייל המשוחרר, המתמודד על מקום ברשימת העבודה, דוחה את הטענות על "כפיות טובה", בשל הביקורת שהפנה לנתניהו. "המאבק שלי לא היה פרטי. דעותיי הפוליטיות שונות"

קצת יותר משנה אחרי העסקה לשחרורו של גלעד שליט משבי החמאס, אביו, נועם שליט, המתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19, תוקף בחריפות את ממשלת נתניהו, אותה הוא מכנה "ממשלה רעה לישראל". בגלויות ומכתבים שמשגר שליט בשבועות האחרונים למתפקדים במפלגה, מבקש שליט את תמיכתם. "בחמש שנות המאבק לשחרור בני מהשבי, נחשפתי לכוחה של המערכת הפוליטית כגורם המשפיע ביותר על חיינו וחוויתי מה שלוקח לאחרים חיים שלמים", כתב שליט למתפקדי העבודה. "אני מביא אתי את הניסיון הרב שצברתי בניהול מאבק ציבורי, מול מערכות פוליטיות וציבוריות, ומול גורמי ממשל בארץ ובחו"ל, כדי לסייע להשיג את המטרה: להחליף את הממשלה הרעה הזאת בממשלה בראשות העבודה".

נועם שליט ושלי חיימוביץ, בבית מפלגת העבודה, אחרי ששליט הודיע על התמודדותו על כסא ברשימת העבודה, ינואר 2012. דרור עינב
"מביא אתי את הניסיון הרב שצברתי בניהול מאבק ציבורי". שליט/דרור עינב

דבריו של שליט עוררו ביקורת חריפה בקרב חוגים בימין, שטענו כי עמדתו כלפי הממשלה - שהביאה לשחרור בנו - היא בגדר "כפיות טובה". אך בשיחה עם וואלה! חדשות, דחה שליט את הטענות. "ממשלת נתניהו רעה לישראל. זה לא אומר שנתניהו או חברי הממשלה רעים בעצמם. אין בזה שום דבר אישי, אלא הדרך בה הממשלה צועדת, וזו שממשלת ליברמן-נתניהו הבאה צפויה לצעוד".

"הודינו לראש הממשלה גם בפומבי וגם בארבע עיניים על חלקו בהשבתו של גלעד והצלתו מגורל לא ידוע מספר רב של פעמים", הוסיף. "ראש הממשלה מילא את חובתו כלפי צה"ל, והחזיר חייל צה"ל שנשלח לקרב. המאבק שלי לא היה פרטי או אישי אלא מאבק של כל הציבור, ודעותיי הפוליטיות הן שונות", אמר.

"ממשלה שלא מהססת לשלוח יד לכיס של חלשים"

שליט, חבר במפלגת עבודה מאז רצח רבין ב-1995, הודיע על הצטרפותו למירוץ הפוליטי בחודש ינואר האחרון. בימים אלה הוא עוסק בגיוס תמיכה לקראת הפריימריז במפלגה, שייערכו ב-29 בנובמבר. לפי ההערכה, פרישתו של האלוף (במיל') אורי שגיא מהמרוץ בעבודה משפרת את סיכוייו של שליט להשתבץ במקום ריאלי, במסגרת הבטחת הייצוג למחוז המושבים.

הביקורת של שליט על ממשלת נתניהו מתמקדת בנושא הכלכלי-חברתי, כמו גם המדיני. "אני סבור שדרכה של הממשלה הזו תוביל לרוע נוסף - בעיקר בנושא של הפגיעה במעמד הביניים והחלשים. זו ממשלה שלא מהססת לשלוח יד לכיס של חלשים ולא מתנהגת בצורה דומה כלפי מי שיש לו", אמר היום שליט. כמו כן, הוא תוקף בחריפות את התנהלותה של ממשלת נתניהו מול הפלסטינים. "הממשלה הקפיאה הקפאה עמוקה את התהליך המדיני, והיא מרדימה את הציבור באשליה שיש שקט מדומה". גם על רקע ההסלמה בדרום אמר שליט כי "זוהי אשליה מדומה. למיליון תושבי הדרום אין אפילו אשליה כזו. השקט המדומה, הטענה שאין פרטנר והמחשבה שהפלסטינים יסתפקו במצב הנוכחי זו אשליה שתתפוצץ בפרצוף של כולנו. והנה - גם היום אנו רואים שהטרור לא פסק, אלא התחלף, ובמקום מחבלים מתאבדים - יש רקטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
  • עוד באותו נושא:
  • העבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully