וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים באשקלון: "הילדים פוחדים, אנחנו חסרי אונים"

שי מכלוף

11.11.2012 / 16:16

האזעקות מבהילות את ילדי הדרום, שחוששים לצאת מהבית לבית הספר, שלא בהכרח מוגן יותר. "אם הילד נשאר בבית, החינוך נפגע. אם תיקח אותו לבית הספר - אתה פוחד עליו כל היום"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

ביישובי הדרום התעוררו היום (ראשון) לבוקר נוסף של ירי רקטות מעזה, והורים רבים הניחו בצד את החשש לביטחונים והעדיפו להתמקד באופן בו ההסלמה פוגעת בילדיהם. "בית הספר לא ממוגן והילדים חוששים", סיפרה גליה דהן, תושבת אשקלון ואם לילד. "רבתי עם הבן שלי, הוא לא רצה להגיע לבית הספר כי הוא חושש. אי אפשר לחיות ככה, די, נמאס לו. במקום בכיכרות שישימו מיגוניות מול הכיתות".

"מפחדים לשלוח את הילדים לבית הספר". שי מכלוף
"התחושה מפחידה". ילדים בדרכם לבית הספר, הבוקר באשקלון/שי מכלוף

דהן מספרת כי התושבים אובדי עצות נוכח הפתרונות הלא יעילים לטענתה, אשר מוצעים בעת שעירה מאוימת מפני ירי טילים. "אנחנו חסרי אונים, אני מאוד לא שקטה. אני לא יכולה להשאיר את הילד בבית, אני מקווה שהיום הזה יעבור בשקט", הוסיפה. "התחושה מפחידה", מצטרף לדהן אלי אלונו, אב לילדה. "התחושה מסריחה, אתה קם בבוקר לאי-ודאות ולא יודע אם להשאיר את הילד בבית או להביא אותו לבית הספר. אם תשאיר אותו בבית, החינוך נפגע. אם תיקח אותו לבית הספר - אתה מפחד. אי אפשר לדעת מה לעשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ביטחון הילדים חשוב יותר מניסיון לחזור לשגרה"

עם זאת, ישנם גם קולות אחרים, אופטימיים יותר, שניסו למצוא נחמה גם ביום קשה כזה. "אני סומכת על הקדוש ברוך הוא ומקווה שצה"ל עושה את העבודה. יש לנו גם ראש עיר שעושה את העבודה ודואג לנו", שיבחה מרסל צרפתי, אם לילד, שהסבירה כי למרות זאת, הלילה האחרון היה קשה מאוד וגם במקרה שלה, בנה ביקש להישאר בבית ופחד ללכת לבית הספר. "אני קצת פוחדת אבל לא רוצה להקרין זאת, אני מקווה שיש פה הגנה ומשגיחים עלינו", הוסיפה. לדבריה, העדיפות היא דווקא לשלוח את הילד לבית הספר, כיוון שבבית, כשהוא לבד, אין ביכולתה לדעת מה שלומו ואין מי שידאג לו.

"אם לא הייתי עובדת הייתי נשארת איתם בבית, ולא לוקחת אותם בכלל לבית הספר", הכריעה אתי ג'נח, גם היא אם לילד. "אין הנחיות, ההנחיות של ההנהלה זה להתכופף מתחת לשולחן או לצאת מהכיתה, ולדעתי זו שטות". כשנשאלה האם לדעתה צריך היה לקיים את הלימודים כסדרם, השיבה: "לדעתי לא, לא צריך היום כי גם אם כולם רוצים סדר יום שגרתי, ביטחון הילדים חשוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully