וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לבאר שבע

רמי שני

11.11.2012 / 14:33

אזעקה נשמעה ברחבי באר שבע בעת שמערכת כיפת ברזל יירטה רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה. הפלסטינים ירו חמש רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, אחת התפוצצה בחממה

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

סבב הלחימה בין צה"ל לבין ארגוני הטרור הפלסטינים נמשך גם בשעות הצהריים (ראשון), כאשר רקטת גראד נורתה מרצועת עזה לכיוון העיר באר שבע. ככל הנראה מערכת כיפת ברזל המוצבת באזור יירטה את הרקטה ואזעקה נשמעה ברחבי העיר בעקבות שיגורה. מוקדם יותר ירו הפלסטינים מטח של חמש רקטות לעבר המועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב. אחת הרקטות נפלה בחממות שבשטח חוף אשקלון, וגרמה נזק במקום. רקטה נוספת שהתפוצצה בשער הנגב פגעה במפעל באזור העיר שדרות ונזק נגרם למבנה. לא דווח על נפגעים מהירי.

תיעוד נדיר של כיפת ברזל: מהשיגור - עד הפגיעה. שי מכלוף
מערכת כיפת ברזל יירטה את השיגור/שי מכלוף

בתום הערכת מצב שהתקיימה לאור ההסלמה בלחימה בדרום הודיע ארגון מגן דוד אדום על העלאת הכוננות לרמה ג' – הגבוהה ביותר, במרחבים לכיש ונגב. בנוסף, הוחלט כי אנשי מרחב איילון יפעלו תחת רמת כוננות ב', על מנת להעניק סיוע נוסף ותגבור למרחבים הדרומיים אם יהיה צורך בכך. במקביל לפעילות צוותי מד"א באזור הדרום, קראו בהנהלת הארגון לציבור להגיע לנקודות מד"א הפזורות ברחבי המדינה, ולתרום דם. משעות הבוקר נורו יותר מ-40 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, באר שבע ואשדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארגוני הטרור הפלסטינים: נפתיע את ישראל

הבוקר נפצעו באורח קל שלושה בני אדם מפגיעת רסיסי רקטות שהתפוצצו בשדרות ושער הנגב. שניים מהפצועים נפגעו בעת שישבו במכונית. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הפצוע השלישי פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. אדם נוסף הוגדר נפגע חרדה. דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אבו עטאיא, טען היום כי אנשיו הקימו בשיתוף אנשי חמאס והג'יהאד העולמי ברצועת עזה הקימו חדר מבצעים שנועד לבחון דרכים להגיב "על המתקפה הישראלית על עזה". לדבריו, "יש תיאום מלא בינינו בכל הנוגע לאופי ודרך התגובה על ההסלמה הישראלית". הוא הוסיף כי "הכנו לישראל כמה הפתעות, אם זו תמשיך במתקפה. ככל שישראל תגביר את מתקפותיה על רצועת עזה – כך אנו נגביר את תגובתנו ונפתיע את ישראל בכוח ההרתעה שלנו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות הלחימה בדרום כי "העולם צריך להבין שישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול מי שרוצה לפגוע בה. אנו ערוכים להחריף את התגובה". נתניהו הוסיף כי הוא "מאחל החלמה מהירה לחיילים ולאזרחים הפצועים ומחזק את תושבי הדרום. צה"ל פועל ויפעל בתקיפות בעזה, שסופגת מכות קשות". בפתח ישיבת הממשלה טען המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, כי "ישראל תעשה הכל כדי להחזיר את השקט לדרום. לא נאפשר למצב הזה להימשך, אנו פועלים גם במדינות אחרות בעולם על מנת להבהיר שישראל לא תעבור לסדר היום". שר התחבורה, ישראל כץ, הוסיף: "ישראל חייבת לפעול בעזה, לחסל את הנהגת חמאס ולהתנתק מהם בדיוק כמו בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully