וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק תבטל את המס על שומן: "אזרחים קנו בחו"ל"

לפני כשנה הטילה הממשלה את המס הראשון מסוגו בעולם על שומן רווי, ותכננה להטיל מס דומה על שוקולד. הגזרה גרמה לדנים לנסוע לגרמניה - וכעת הממשלה נאלצה להתקפל

אפשר להשמין בנחת: ממשלת דנמרק הודיעה כי בכוונתה לבטל בקרוב את "מס השומן" שהטילה לפני כשנה. המס, שהיה הראשון מסוגו בעולם, יבוטל משום שאכיפתו הייתה יקרה מדי, ובגלל שלא הצליח לשנות את הרגלי האכילה של הדנים. המס יבוטל במסגרת התקציב המתוכנן לשנה הבאה, וכחלק משורת סיכומים שהושגו עם סיעת השמאל הקיצוני.

רשות המס של דנמרק פרסמה שלשום (שבת) הצהרה בה נאמר כי "המס על שומן, יחד עם התקנה שהרחיבה את המיסוי על שוקולד - מה שכונה כ'מס הסוכר' - זכו לביקורת בשל העלאת המחירים לצרכנים, העלאת המס לחברות, הוספת העמלות הכלליות והצבת משרות רבות בסיכון". כמו כן, נאמר בהצרה כי "אנו מאמינים שהמס תרם - במידה מסוימת - לכך שאזרחים יצאו לחו"ל כדי לרכוש מוצרים".

המס הוסיף 16 כתר דני (כ-3 דולרים) לכל קילוגרם של שומן רווי הנמצא במוצרי מזון. לדוגמה, עם הטלת המס, מחיר חפיסה של 250 גרם חמאה זינק ל-18 כתר - העלאה במחיר של כשקל וחצי.

לפי נתונים רשמיים שפרסמה הממשלה בדנמרק, כמעט חצי מהתושבים במדינה סובלים מעודף משקל, וכ-13% סובלים מעודף משקל קיצוני. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, כמה רשתות מזון בדנמרק הודיעו אמש כי יפחיתו את מחירי המוצרים כשהמס יבוטל סופית.

לקריאה נוספת:
שיכורי הולנד בלחץ בגלל התכנית להטיל מס על אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully