וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בגבעתי: סיורים ליד הגדר הפכו למלכודת אש

11.11.2012 / 18:35

לאחר שארבעה מחבריהם נפצעו מירי טיל נ"ט, השמיעו קצינים בחטיבה טענות קשות נגד הסכנות האורבות לרכבי הסיור לאורך הגבול. "אנחנו חשופים בפני מטעני חבלה וטילים"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף עריכה: טל רזניק

(צפו בהגעת החיילים הפצועים לבית החולים סורוקה)

יממה לאחר שג'יפ סיור צה"ל נפגע מירי טיל נ"ט סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, בתקרית שבה נפצעו ארבעה חיילי צה"ל, טוענים היום (ראשון) קצינים בחטיבת גבעתי כי הסיורים סביב גדר המערכת הפכו ל"מלכודת אש". מתחקיר ראשוני של האירוע אמש, עולה כי בתקיפה שאירעה סמוך לנחל עוז, ביצע הג'יהאד האיסלמי שימוש בטיל נ"ט חדש שמסוגל להגיע לטווח של עד 800 מטרים, אך זהותו טרם ברורה לצה"ל. שלושת כלי הרכב שהשתתפו בסיור לא הצליחו לזהות את ההתארגנות לשיגור הטיל מתוך הסבך של פאתי שכונת שג'אעיה, גם בסיוע תצפיתניות.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
נפצע בעזה וסימס: "אבא, היה בלגן, אבל אני בסדר"
מתכוננים להמשך ההסלמה: "יש לנו עוד הפתעות לישראל"
נתניהו: "לא נשב בחיבוק ידיים, ערוכים להחריף התגובה בעזה"
שלושה נפצעו מרסיסים בשדרות ושער הנגב
חייל צה"ל שנפצע קשה מירי הטיל נותח בעיניו

חילופי אש בדרום, נובמבר 2012. שי מכלוף
טענות קשות מפי קצינים על הסכנות בסיור. פינוי הפצועים בג'יפ הסיור, אמש/שי מכלוף

לדברי קצינים בגבעתי, מדובר בסיור שנועד "לסגור ציר", אך בשל התנאים הטופוגרפיים לא ניתן היה למנוע את שיגור הטיל מבלי סיוע מודיעיני מקדים. "כשאנחנו נעים לאורך הגדר אנו חשופים בפני מטעני חבלה רבי עוצמה", הסביר אחד הקצינים. "בשבועות האחרונים יש עלייה בכמות מטעני החבלה שמופנים נגדנו, וכשאנחנו מתרחקים מהגדר אנו חשופים לירי טילי נ"ט", הוסיף.

קצינים באוגדת עזה העריכו כי לא מדובר בטיל מסוג קורנט, שכן טווח הדריכה שלו הוא מעל 800 מטרים - הטווח שממנו נורה הטיל שגרם לפציעת החיילים. כמו כן הסיקו קציני האוגדה כי לא מדובר במטול נגד טנקים (RPG) מתקדם, שהטווח היעיל שלו מותאם למאות מטרים בודדות. על כן, ההערכה היא כי נכנס לרצועת עזה טיל נ"ט מסוג חדש, שכפי הנראה הוברח דרך המנהרות ממחסני הנשק בלוב.

אם לא יהיו נפגעים נוספים בדרום - תסתיים המערכה

בתוך כך, העריך גורם ביטחוני בכיר כי אם בשעות הקרובות לא ייפצעו אזרחים נוספים, סבב ההסלמה הנוכחי יסתיים. "הגענו למצב שבו חלים חוקים לא כתובים, כאשר אם אין מסה של נפגעים - לא תהיה תקיפה אווירית מתמשכת", הסביר. "ארגוני הטרור הפלסטינים יצברו שיגור של 70-80 רקטות בזמן שהם מדווחים על חמישה הרוגים, וצה"ל יגיב בתקיפות נקודתיות", תיאר את המטרה.

מתחקיר נוסף שנעשה, בעקבות פציעתו של סרן זיו שילון, גם כן סמוך לגדר המערכת, נמצאו באוגדת עזה קשיים בהפעלת הכוח עליו נמנה סרן שילון, מפקד פלוגה בגבעתי. "התחקיר נלמד ומסקנותיו הוטמעו בקרב הכוחות בשטח", סיפר קצין באוגדה. "צה"ל הוא ארגון לומד שיודע להפיק לקחים מהר מאוד, במקרה הזה נתגלו פערים בין הנהלים הקבועים לבין הפעלת הכוח בשטח", הוסיף. הקצין הבהיר כי חודדו הנהלים לגבי הפעלת הגששים ויחידת עוקץ, שנמצאת דרך קבע באוגדת עזה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא מתקיים תחקיר מעמיק שטרם הסתיים, ועל כן מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לפרטים מתוכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully