וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נשב בחיבוק ידיים, ערוכים להחריף התגובה בעזה"

רמי שני וטל שלו

11.11.2012 / 10:45

ראש הממשלה שלח איחולי החלמה לחיילים ולאזרחים שנפגעו בהסלמה הנוכחית בגבול עזה. "אנחנו ערוכים להחריף את התגובה", הוסיף. שטייניץ: "גם בעופרת יצוקה פעלנו לפני הבחירות"

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להסלמה בדרום. "אני מאחל החלמה מהירה לחיילים ולאזרחים הפצועים ומחזק את תושבי הדרום. צה"ל פועל ויפעל בתקיפות בעזה, שסופגת מכות קשות", אמר. לדברי נתניהו, "העולם צריך להבין שישראל לא תשב בחיבוק ידיים אל מול מי שרוצה לפגוע בה". ראש הממשלה הוסיף כי ישראל "ערוכה להחריף את התגובה", ואף התייחס לזליגת הלחימה הפנים-סורית לשטח ישראל, באומרו כי "גם בגבול עם סוריה אנו ערוכים לכל התפתחות".

"ישראל תעשה הכל כדי להחזיר את השקט לדרום", הוסיף המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום. "לא נאפשר למצב הזה להימשך, אנו פועלים גם במדינות אחרות בעולם על מנת להבהיר שישראל לא תעבור לסדר היום", הוסיף. "ישראל חייבת לפעול בעזה, לחסל את הנהגת חמאס ולהתנתק מהם בדיוק כמו בלבנון", טען שר התחבורה, ישראל כץ.

התחממות בדרום , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"נפעל בתקיפות בעזה". נפגע מרסיסי רקטות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

שר האוצר, יובל שטייניץ, הסביר כי ישראל מצויה תחת מתקפה כפולה, בדמות "הטרדה טרוריסטית מבעזה והתקפה מדינית מרמאללה, שמנסה לקדם מדינה בלי שלום. נהיה חייבים לפעול כדי למגר את שלטון החמאס, הבחירות הן לא אפודת מגן לחמאס ואם יאלצו אותנו לפעול - נפעל. גם עופרת יצוקה היה חודש לפני הבחירות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הירי לעבר הדרום חודש: ארבעה אזרחים נפגעו

ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום חודש הבוקר, ואף גבה ארבעה נפגעים בקרב אזרחים. בשדרות נפצע אדם באורח קל מרסיסים שנופצו בעקבות פגיעת רקטה, ופונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים ברזילי באשקלון. במועצה האזורית שער הנגב נפצעו באורח קל שני בני אדם מפגיעת רסיסים בזמן שישבו במכונית. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אדם אחר בשטח המועצה הוגדר נפגע חרדה. רקטה נוספת שנפלה בשער הנגב פגעה במפעל באזור העיר שדרות ונזק נגרם למבנה, אך לא דווח על פצועים.

כעשר רקטות שנורו מכיוון רצועת עזה נפלו בשטח ישראל במהלך שעות הלילה והבוקר. לקראת השעה 8:00 נפלו שש רקטות באזור המועצה האזורית שער הנגב, שם נפלו ארבע רקטות נוספות כשעתיים לאחר מכן, וכן באזור העיר שדרות. במהלך הלילה נפלו ארבע רקטות נוספות, ליד אשדוד ובאזור המועצה האזורית אשכול – כולן לא גרמו לנפגעים או לנזק.

התחממות בדרום , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
אזרחים נפגעו, הלימודים בוטלו, ההסלמה נמשכת. שרידי רקטה שנורתה הבוקר/דייב בוימוביץ'

הירי אמש וחידושו הבוקר הביאו להנחיית פיקוד העורף לביטול הלימודים במכללית ספיר ובמועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, אשכול, וכן ביישובי עוטף עזה. בשדרות הופסקו הלימודים זמן קצר לאחר שהחלו, והתלמידים שבו לבתיהם.

הזרועות הצבאיות של חמאס, הג'יהאד האיסלמי, ועדות ההתנגדות, פתח והחזית הדמוקרטית נטלו אחריות לירי הרקטות. תושבי עוטף עזה הונחו להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים. בנוסף הוחלט כי מעבר כרם שלום לא ייפתח היום להעברת סחורות. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יאפשר סיכון חיי האנשים המפעילים את המעבר על אף הדאגה להעברת סחורות כלכליות והומניטריות לתושבי רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully