וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על ההסלמה: "הבחירות לא צריכות להיות שיקול"

פנחס וולף וטל שלו

11.11.2012 / 9:13

לדברי שר הביטחון, מערכת הבחירות לכנסת אינה צריכה להשפיע על אופן התגובה של צה"ל לנעשה בדרום הארץ. יו"ר האופוזיציה מופז וח"כים מטעם הליכוד קראו להגיב בחריפות

"מערכת הבחירות לא צריכה להיות שיקול לאיך מגיבים. זה לא אמור להיות אזיקים על ידינו, אך גם לא לגרות אותו לצאת לתקוף". כך הצהיר הבוקר (ראשון) שר הביטחון אהוד ברק, על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ. מאז שארבעה חיילי צה"ל נפצעו אתמול מירי נ"ט לעבר רכבם בגבול רצועת עזה, ולאחר שצה"ל הגיב על הירי, שוגרו עשרות רקטות לעבר יישובים בדרום. ירי הרקטות נמשך גם הבוקר, וארבעה בני אדם נפגעו. בשדרות נפצע אדם באורח קל מרסיסים שנופצו בעקבות פגיעת רקטה. הוא פונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים ברזילי באשקלון. במועצה האזורית שער הנגב נפגעו שני בני אדם מרסיסים בשעה שישבו ברכב בצומת. אדם אחר בשטח המועצה הוגדר כנפגע חרדה.

בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר שר הביטחון: "פה זה לא צפון אמריקה ומערב אירופה. זו סביבה שאין בה חסד לחלשים. בעיניים פקוחות צריך לתת מכות כשצריך, ולפעמים אתה חוטף מכות, כי כך זה בזירת אגרוף. אנחנו לא מצפים שהשכנים שלנו ייעלמו מפה, והשכנים שלנו לא יהפכו להולנדים או בלגים בשבוע הבא". ברק הוסיף, כי "צה"ל הולם במחבלים קשה מאוד. ביממה האחרונה נהרגו בעזה ארבעה, בשבועות האחרונים נהרגו 15. ישראל לא תקבל את הניסיון שלהם לשנות את הכללים".

רקטות גראד יורטו מעל אשקלון. דייב בוימוביץ'
תושבים ממהרים למרחב מוגן באשקלון, אתמול/דייב בוימוביץ'

אף שצה"ל הגיב לירי, שרים וחברי כנסת דורשים תגובה חריפה יותר. שר ההסברה יולי אדלשטיין (ליכוד) אמר אתמול, כי "שעת השין הגיעה. מדינת ישראל חוטאת לעצמה כשהיא ממשיכה להפקיר את חייהם של מיליון תושבים". לדבריו, "הגיע הזמן לתת מכה ניצחת לקני הטרור ולהחזיר לאלתר את ההרתעה של ישראל ואת השקט לדרום".

גם יו"ר האופוזיציה ושר הביטחון לשעבר שאול מופז קרא ליזום "טיפול שורש עמוק ויסודי ברצועת עזה". לדברי מופז, "ארגוני הטרור צריכים להיות עסוקים בלהציל את חייהם במקום לתכנן פיגועים. הדרג המדיני צריך לאשר לצה"ל לפעול בעוצמה בכל מקום שיידרש. גמגום ישראלי ייענה בעוד פעולות טרור. ראשי ארגוני הטרור צריכים להיות המטרה הראשונה והמיידית. ידענו להגיע אליהם בעבר. צה"ל יודע לבצע. צריך לאפשר לו לבצע". יו"ר האופוזיציה הוסיף, כי הוא יעניק גיבוי לממשלה, מפני ש"ביטחון ישראל קודם לכל מערכת בחירות".

חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) התייחס אף הוא להסלמה ואמר כי "הפלסטינים מוכיחים שוב שאין מנוס מפעולה צבאית רחבה ברצועת עזה. עלינו לעשות את מה שנדרש כדי להחזיר את ההרתעה לרחובות עזה ואת השקט ליישובי הדרום". חבר מפלגתו דני דנון פנה אמש לראש הממשלה נתניהו בדרישה "לנתק את החשמל ברצועת עזה עד להפסקת הירי על תושבי הדרום. יש להכניס את חמאס בעזה לבונקרים ולהרעיד את אדמת הרצועה עד לעצירת האיום על תושבי הדרום".

לקריאה נוספת:
הסלמה בדרום: שלושה נפצעו מרסיסים בשדרות ושער הנגב
הירי נמשך בלילה, ברוב הדרום לומדים הבוקר
ג'יפ צה"ל נפגע מטיל בעזה; ארבעה חיילים נפצעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully