וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חדש ברשימת חד"ש לכנסת: ברכה, סוויד וחנין

ניר יהב

10.11.2012 / 18:07

המפלגה היהודית-ערבית בחרה לכנסת ה-19 רשימה זהה לזו שהייתה לה בכנסת היוצאת. עם זאת, ברכה וסוויד הודיעו שיפרשו באמצע הקדנציה הבאה למען נציגים "צעירים וחדשים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

אין הרבה חדש בחד"ש: החזית הדמוקטית לשלום ולשוויון בחרה היום (שבת) את רשימתה לכנסת ה-19, ולא נרשמו שינויים בארבעת המקומות הראשונים, הנחשבים לריאליים. למקום הראשון נבחר ללא מתחרים יו"ר המפלגה, ח"כ מוחמד ברכה. גם למקומות השני, השלישי והרביעי נבחרו אותם נציגים שמאיישים את המקומות האלה בכנסת היוצאת: חנא סוויד (שני), דב חנין (שלישי) ועפו אגברייה (רביעי). למקום החמישי, שאינו נחשב לריאלי, נבחרה יו"ר עמותת מוסאווה, נבילה אספניולי. מספר שש ברשימה הוא המזכיר הכללי של חד"ש, איימן עודה.

נוכח הרכב הרשימה, חברי הכנסת ברכה וסוויד הודיעו, כי בכוונתם לפרוש באמצע הקדנציה הבאה שלהם בכנסת ה-19 ולפנות מקום לחברים "חדשים וצעירים", כלשונם. הודעה זו מצטרפת להחלטה של מועצת חד"ש, לפיה לא ישוריין ברשימה לכנסת מקום לאישה, אולם יובטח ייצוג נשי בסיעה. משמעות הדבר היא שאחד מחברי הכנסת של חד"ש יידרש לפרוש באמצע הקדנציה הבאה ולפנות מקום לנבילה אספניולי - האישה שנבחרה למקום הגבוה ביותר ברשימה לכנסת.

הגוף שבחר את נציגי המפלגה לכנסת הוא מועצת חד"ש, הכוללת כ-850 צירים. המועצה קיימה הצבעה חשאית נפרדת על כל מקום ברשימה. בין המתמודדים שלא התברגו בחמישייה הפותחת: הפעילה החברתית ד"ר יעלה רונן, חבר מועצת עיריית ת"א-יפו שרון לוזון, ואחד מראשי המחאה החברתית, אלון-לי גרין.

לפי נתונים שפרסם אתמול ארגון "המשמר החברתי", דב חנין הוא חבר הכנסת המצטיין ביותר מטעם חד"ש מבחינת תרומה ל"חקיקה חברתית-כלכלית צודקת". אחריו ברשימה: מוחמד ברכה, עפו אגבאריה וחנא סוויד.

לקריאה נוספת:
היום: חד"ש בוחרת את נציגיה לכנסת
המדד החברתי: מי הח"כים הכי חברתיים בחד"ש?
איומים על ברכה וטיבי: "פולסא דנורא כמו לרבין"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully