וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: מפלגת חד"ש בוחרת את נציגיה לכנסת

ניר יהב

10.11.2012 / 9:04

המפלגה היהודית-ערבית היא הראשונה שבוחרת את רשימתה לכנסת ה-19. כ-850 צירים יכריעו אם חנא סוויד, דב חנין ועפו אגבאריה יכהנו גם בכנסת הבאה, ואם נראה גם פנים חדשות

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

הבחירות המוקדמות יוצאות לדרך: מפלגת חד"ש - החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון - בוחרת היום (שבת) בשפרעם את רשימתה לכנסת ה-19. הגוף הבוחר הוא מועצת חד"ש, בה חברים כ-850 צירים המייצגים את סניפי המפלגה ברחבי הארץ. הם יקיימו הצבעה חשאית נפרדת על כל אחד מששת המקומות הראשונים ברשימה לכנסת. אם מועמד אינו נבחר למקום מסוים, הוא רשאי להציג את מועמדותו למקומות הבאים ברשימה. יו"ר המפלגה, חבר הכנסת מוחמד ברכה, הוא המועמד היחיד שמתמודד על המקום הראשון ברשימה, ולכן הוא צפוי להמשיך בתפקידו כיו"ר המפלגה.

יו"ר מפלגת חד"ש, מוחמד ברכה בבחירת הרשימה לכנסת בכינוס בשפרעם, נובמבר 2012. ערן גילווארג
ימשיך לשמש כיו"ר המפלגה. ברכה בשפרעם, היום/ערן גילווארג

נציגים של חד"ש שמכהנים בכנסת למעלה משתי קדנציות מלאות יזדקקו לתמיכה של לפחות שני שלישים מהצירים כדי שניתן יהיה להצביע על מועמדותם לרשימה. בראש המועמדים לרשימת חד"ש לכנסת ה-19 נמצאים כל חברי הכנסת המכהנים: מוחמד ברכה, חנא סוויד, דב חנין ועפו אגבאריה. על המקום השני ברשימה צפויים להתמודד חבר הכנסת חנא סוויד, מנכ"ל "נשים נגד אלימות", עאידה תומא-סלימאן, וחבר הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בחירת רשימת מפלגת חד"ש לכנסת ה-19 בכינוס בשפרעם, נובמבר 2012. ערן גילווארג
הגוף הבוחר הוא מועצת חד"ש, בה חברים כ-850 צירים המייצגים את סניפי המפלגה ברחבי הארץ/ערן גילווארג

על המקום השלישי יתמודדו חבר הכנסת דב חנין, חבר קיבוץ ניר יצחק פדרו גולדפרב ומנכ"ל הקשת הדמוקרטית המזרחית, יעל בן-יפת. על יתר המקומות יתמודדו, כאמור, אלה שנכשלו בבחירות על המקומות הגבוהים יותר וכן הפעילה החברתית ד"ר יעלה רונן, יו"ר הנהלת מרכז מוסאוא, ד"ר נביה אספניולי, מזכ"ל חד"ש, איימן עודה, חבר מועצת עיריית ת"א-יפו שרון לוזון, ואחד מראשי המחאה החברתית אלון-לי גרין.

בחירת רשימת מפלגת חד"ש לכנסת ה-19 בכינוס בשפרעם, נובמבר 2012. ערן גילווארג
בחירת רשימת מפלגת חד"ש לכנסת ה-19 בכינוס בשפרעם, נובמבר 2012/ערן גילווארג

בשבועות האחרונים, ניסו פעילים צעירים בחד"ש לקדם יוזמה שתבטיח שריון ברשימה לאישה. בסופו של דבר נכשל הניסיון. עם זאת, רבים מאמינים שהפעם תצליח עאידה תומא סלימאן, המוצבת כעת במקום החמישי ברשימה, להגיע למקום ריאלי ואף להיכנס לכנסת.

לקריאה נוספת:
המדד החברתי: מי הח"כים הכי חברתיים בחד"ש?
איומים על ברכה וטיבי: "פולסא דנורא כמו לרבין"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully