וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנים אחרי מלחמת לבנון: חיל הרפואה תרגל מלחמה

10.11.2012 / 14:00

ה"מלחמה" עם צבא סוריה ועם חיזבאללה כללה מאות פצועים והרוגים, הקמת חדרי ניתוח בשטח האויב ותקיפת מסוקים לפינוי פצועים. הקרפ"ר: "יותר אימונים – יותר מוכנות למלחמה"

במלחמת לבנון השנייה זעמו דרגי השטח, בעיקר על חוסר היכולת של צה"ל לפנות פצועים בזמן אמת, ובכך להציל חיים. הלחימה העזה, חוסר בצירים לוגיסטיים ואי-כשירות הכוחות לפינוי מהיר העצימו את תחושת חוסר האונים. כדי למנוע הישנות של הדברים במלחמה הבאה, אם תפרוץ כזו, התגייסו ביום שני האחרון פלוגות הרפואה של פיקוד הצפון לתרגיל הרפואה הגדול ביותר בשש השנים האחרונות, "סערה רפואית 3", שדימה מלחמה מול צבא סוריה וחיזבאללה בלבנון.

תרגיל "סערה רפואית 3" של חיל הרפואה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
"זה התחיל בעשרות פצועים ועלה למאות". פינוי פצועים בתרגיל, השבוע/דובר צה"ל

התרגיל החל ביום שלישי, וכלל פרישות בנקודות שונות בשטח מול גבול סוריה ברמת הגולן ומול גבול לבנון, במקומות הנחשבים מסובכים למעבר כלי רכב. בתרגיל לקחו חלק פלוגות הרפואה של פיקוד הצפון, יחידת שדה התעופה מחניים וטייסי הרקולסים ומסוקי יסעור. קצין הרפואה הראשי (הקרפ"ר), תת-אלוף איציק קרייס, הסביר בראיון לוואלה! חדשות את מטרות התרגיל. "המטרה הייתה להגיע לתרחישים קיצוניים כדי לאמן את הכוחות בסדיר ובמילואים", אמר קרייס. "זה התחיל בעשרות פצועים ועלה למאות. הכוחות תרגלו במקומות שבהם ייפרשו, אם תפרוץ מלחמה, תוך כדי יישום של תקלות שעלולות לפרוץ בזמן אמת. כל זאת תוך לחימה מתגברת ומתמשכת, כדי לדמות את המצב האמיתי בשטח".

"במלחמת לבנון השנייה זה לא קרה"

עיקר תרחישי האימון דימו פינוי פצועים משטח האויב אל חדרי ניתוח קדמיים, העברה למסוקים או לכלי רכב, ומשם לבתי החולים בישראל שלקחו חלק בתרגיל. "הטייסים היו צריכים לנווט ולאתר את מיקום הפצועים בלבנון או ברמת הגולן כמו במלחמה", סיפר קרייס. "הרופאים נאלצו לעבוד תחת אש, מסוקים לא יכלו לנחות בשל אש כבדה והמפקדים נאלצו לדמות שיטות פינוי אחרות, כולל פינוי בנגמ"שים ובטנקים או העמסה של פצוע כשהמסוק מרחף באוויר. המטרה שלנו זה להתחיל בנוהל פינוי מהיר. יהיו לנו חדרי ניתוח קדמיים שיוצבו בשטח האויב ויתקדמו ככל שהכוחות ייכנסו פנימה לשטח האויב. במלחמת לבנון השנייה זה לא קרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תרגיל "סערה רפואית 3" של חיל הרפואה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
תא"ל איציק קרייס/דובר צה"ל

תרחישי הקיצון של התרגיל דימו מאות פצועים בלחימה מסוגים שונים, שנאלצו להיות מנותחים בשטח האויב. לאחר הניתוח המדומה, הם פונו תחת אש ומתקפה נקודתית שסיכנה את כוחות הרפואה, ובשל כך, בלא מעט מקרים נאלצו כוחות הרפואה להעביר את ריכוזי הכוחות עקב הפצצות של האויב.

בשנה האחרונה, הוטמעו בחיל הרפואה אמצעים טכנולוגיים חדשים, שמטרתם לשפר את היכולות להציל חיים בשדה הקרב. שיטות הפינוי המתקדמות שולבו לאורך כל התרגיל והוקמו "לבנות פינוי" שלא היו במלחמת לבנון השנייה .

תרגיל "סערה רפואית 3" של חיל הרפואה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
תורגלו גם ניתוחים בשטח האויב/דובר צה"ל

קרייס ציין כי בקרוב יקבלו לוחמי צה"ל וצוותי הרפואה חוסם עורקים חדש, שמוגדר כיעיל יותר בעצירת דימומים בשטח. "אנחנו בוחנים גם שימוש בפלזמה ובתחליפי דם לרמת הגדוד, וכן אפשרות שפרמדיק יוכל להכריז על מוות של לוחם (כיום רק רופא מורשה למשימה זו - א.ב)". עם סיכום התרגיל ביום חמישי בלילה, אמר קרייס: "ככל שאתה מתאמן אתה מרגיש מוכן יותר למלחמה, אם תפרוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully