וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תרגיל: תחנת כוח באשקלון קורסת ברעידת אדמה

22.10.2012 / 20:16

השר להגנת העורף אבי דיכטר נכח בתרגול באשקלון במסגרת תרגיל העורף הלאומי. "זה תרחיש לא מוכר בישראל", סיפר דיכטר, "גם אמי בת ה-90 שאלה אותי מה צריך לעשות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אמיר בוחבוט

"אם צריך לבחור בין רעידת אדמה לתרחישים אחרים אני מעדיף תרחישים אחרים," כך אומר הבוקר (שני) השר להגנת העורף, אבי דיכטר, שנכח באתר תחנת הכוח באשקלון במסגרת תרגיל העורף הלאומי, "נקודת מפנה 6". "מול רעידת אדמה אין לנו אמצעי מניעה, אנחנו יכולים לפעול רק לצמצום נפגעים. מול טילים ורקטות, יש לישראל לא מעט יכולות".

חברת החשמל והמשרד להגנת העורף תרגלו הבוקר רעידת אדמה קשה בתחנת הכוח רוטנברג הסמוכה לעיר אשקלון. התרגיל דימה אירוע בו 7,000 הרוגים ועשרות אלפים פצועים. במסגרת התרגיל, חברו יחד כוחות פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי האש וצוותי ההצלה של חברת החשמל לאיתור ניצולים וגופות תחת ההריסות. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר דיכטר כי אזרחי ישראל לא מכירים את נהלי הביטחות במהלך רעידת אדמה. "אין משרד שלא עבר תרגול גם אתמול וגם היום. אזרחים לפחות נחשפו להבדל בין רעידת אדמה לבין כל מה שאנחנו מכירים, פיגועים רקטות וכיוצא מזה", הסביר דיכטר.

השר דיכטר, תושב אשקלון, סיפר כי הוא כבר מתורגל בריצה למקלטים, אך בכל הנוגע לתרחיש של רעידת אדמה, אזרחי ישראל, כולל אימו של דיכטר בעצמה, לא יודעים כיצד לפעול. "יש דברים שלא צריך להסביר לי, כמו מה זה סירנה, צבע אדום, זמן התרעם", אמר השר. "גם אמא שלי, בת 90, שמעה על התרגיל ושאלה אותי מה אני צריכה לעשות? הסברתי לה שהיא צריכה לצאת החוצה. היא מצידה ענתה לי - עדיף שתשלח לי טילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully