וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל קולורדו על חוק הגראס: "חכו עם המנצ'יז"

השבוע אישרו תושבי המדינה תיקון לחוק שיאפשר שימוש במריחואנה לצרכי הנאה, אולם ההתנגדות מצד הממשל הפדרלי עלולה לסכל את המהלך. המושל: "ננסה לכבד את רצון המצביעים"

"חכו עם המנצ'יז" – זהו המסר שהעביר ביום רביעי לאזרחיו מושל מדינת קולורדו, ג'ון היקנלופר, בעקבות אישור תיקון לחוק שיאפשר שימוש חופשי במריחואנה לצורכי הנאה. התיקון לחוק, שהתקבל גם במדינת וושינגטון, אושר במשאל עם שנערך השבוע לצד הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

עם זאת, על אף השינוי הצפוי בחקיקה בתוך המדינות, מריחואנה עדיין מוגדרת כסם בלתי חוקי במסגרת החוק הפדרלי החל על כלל המדינות בארצות הברית. סתירה זו, אגב, גרמה לכך שבשנים האחרונות המשיכה הרשות הפדרלית למלחמה בסמים לרדוף גם אחר מגדלי ומשווקי מריחואנה רפואית, המוגדרת כחוקית במדינות רבות.

"המצביעים אמרו את דברם ואנו מתכוונים לכבד את רצונם", אמר מושל קולורדו וציין: "זה יהיה תהליך מורכב, אך אנו מתכוונים להתמיד בו. עם זאת, החוק הפדרלי עדיין קובע שמריחואנה היא סם בלתי חוקי, אז אל תפתחו את שקיות הצ'יטוס והבייגלה כל כך מהר".

תומכי התיקון לחוק המריחואנה בקולורדו חוגגים אחרי אישורו במשאל-עם. דנבר, 6 בנובמבר 2012. Brennan Linsley, AP
חגיגות בעקבות אישור החוק בקולורדו, השבוע/AP, Brennan Linsley

אם החקיקה תצא לפועל, מדובר במהלך שיאפשר שימוש במריחואנה לא רק לצרכים רפואיים אישיים – אלא יביא לפיתוח תעשייה שלמה של גידול ומכירת מריחואנה באופן מסחרי תחת פיקוח ממשלתי. במסגרת החוק, יתאפשר לבני 21 ומעלה להחזיק ברשותם כמות מסוימת של מריחואנה, ובקולורדו אף יתאפשר להם לגדל בביתם מריחואנה לשימוש אישי. עם זאת, עישון בציבור עדיין אסור על פי חוק, ומכירת המריחואנה תורשה רק בחנויות מורשות מטעם הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully