וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרום הפרוע": כך פעל הארגון שהטיל אימתו

רמי שני

8.11.2012 / 16:00

לאחר גל מעצרים בחודש שעבר, של יותר מ-70 חשודים בחברות בארגוני פשע בדרום, חושפים במשטרה את דפוס הפעולה של הארגון הבאר-שבעי: ניסיון רצח, עבירות נשק, הצתות ותקיפות

צילום: שי מכלוף, דוברות משטרת ישראל, עריכה: טל רזניק

השלכת רימוני יד לעבר בתים של בעלי חוב, פציעת קורבנות, הצתת רכוש וביצוע עבירות תנועה במהלך ניסיונות הימלטות - אלה הם רק חלק משורת החשדות שממלאים את בקשת הארכת המעצר של יוסי (זאזא) צדיק, החשוד העומד בראש ארגון הפשיעה, ש-32 מחבריו נעצרו לפני כחודש בבאר שבע (בסך הכל נעצרו למעלה מ-70 חשודים בגל המעצרים באילת ובבאר שבע בחודש שעבר). על פי החשד, צדיק עמד בראש הארגון יחד עם שלומי זייתון ושמוליק גרינברג, ובמשטרה מייחסים להם, נוסף לעמידה בראש ארגון פשיעה, גם ניסיונות רצח, עבירות נשק, סחיטה באיומים, הצתות ותקיפות.

פרטי החקירה שהותרו היום (חמישי) לפרסום מראים כי טרם המעצרים, ביצעו חוקרי ימ"ר נגב חקירה ממושכת, שהתמקדה במאפייני פעילות הארגון ובבחינת הקשרים בין אנשיו. לחוקרים התברר כי מדובר בארגון מסודר שבו לכל אחד יש תפקיד ומעמד בארגון - חלקם אספו מידע ואחרים היו אחראים להכנת אמצעי לחימה שונים, מכלי נשק ועד דוקרנים וסכינים.

ארגון שנמצא בבאר שבע. חטיבת דובר המשטרה
ארגון שנמצא בבאר שבע/חטיבת דובר המשטרה

לדברי המשטרה, בכירי הארגון היו קשורים לארגון הפשיעה של איציק אברג'יל. הם צברו כמות גדולה של נשק ואמצעי לחימה שכללו מטעני נפץ ולבנות חבלה. אלו הוסתרו בין היתר בפירים של מעליות. התפוצצות מטען כזה, אומרים במשטרה, יכולה הייתה לגרום לאסון. בחלק מהמקרים, מוסיפים במשטרה, ניסו חברי הארגון לבצע פעולות חיסול תוך סיכון אזרחים חפים מפשע. את הלבנת הכסף, לדברי המשטרה, ערך הארגון דרך שני עסקים חוקיים עליהם השתלטו בבאר שבע: פיצוציה ופיצרייה. ככל הידוע, סחטו העבריינים לפחות שבעה בעלים של בתי עסק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

עד המדינה צילם את העבריינים בפעולה

אחת הקבוצות בארגון פעולה לגביית החובות ול"סימון" החייבים, אשר נגדם פעלה חוליה נוספת, ושתפקידה היה לשכנע את החייבים בתשלום להסדיר את החוב. עיקר העבירות שבוצעו נועדו לרווח כספי, אולם לא רק. לפי כתב בקשת המעצר, נהגו אנשי הארגון להעניק הלוואות בריבית קצוצה, המגדילה משמעותית את היקפי ההחזרים. בעלי חוב שלא עמדו בתנאי החזרתו כפי שהוכתב להם - חוו איומים ומעשי אלימות קשים, הם ובני משפחותיהם.

ארגון שנמצא בבאר שבע. חטיבת דובר המשטרה
ארגון שנמצא בבאר שבע/חטיבת דובר המשטרה

"כחלק מפעילות הארגון, נהגו חבריו להטיל סנקציות אלימות כלפי בעלי חוב", נכתב בכתב הבקשה להארכת מעצרו של צדיק. "בחלק מפעילות הארגון ולשם קידום מטרותיו, נהגו לבצע עבירות אלימות שונות וחמורות, ובהן סחיטה באיומים וניסיונות חיסול של אויביו", נכתב. ביחידת החקירות המרכזית בנגב מונים 11 עבירות שונות שחברי הארגון חשודים בביצוען.

באמצעות עד המדינה, צולמו עבריינים בתוך רכב שהועבר לשימושו והותקנו בו אמצעים לאיסוף ראיות, כמו מצלמות סמויות ומתקני הקלטה. האיש ששמש כעד היה בדרג הביניים של הארגון, והיה מקורב לשמוליק גרימברג.

לצד עבירות הסחיטה, פעלו אנשי הארגון לחיסול חברי ארגונים יריבים, מה שגרם למאבקי כנופיות בבאר שבע וסיכן חיי תושבים באופן ממשי. "הם חשודים בניסיונות לרצוח את חגי זגורי, יוני שבתייב, משה רובין ואמיר בן שימול", נכתב בבקשות המעצר. כדי ללמוד עוד על מאפייני הארגון ולסייע באיסוף ראיות, הפעילה המשטרה עד פנימי שעבד בשתי זירות - באר שבע ואילת. העד העביר מידע על שני ארגונים שעסקו בפשיעה דומה, ללא כל קשר ישיר ביניהם אך תוך סיוע הדדי לעתים. כאמור, לפני כחודש נעצרו רוב חברי הארגונים בבאר שבע ובאילת - למעלה מ-70 חשודים בסך הכל. בעקבות חשיפת הארגון, הוא פורק והפסיק לפעול בעיר, לרווחת התושבים ובעלי העסקים.

פרקליטות המחוז הדרומי הגישה היום הצהרת תובע בדבר כוונתה להגיש כתבי אישום נגד 17 מחשודים, בגין שורת עבירות בהן השתייכות לארגון פשיעה, ניסיונות רצח, סחיטה, איומים ועבירות אלימות שונות. החשודים מכחישים את החשדות נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully