וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשיא צרפת: נתניהו ניצל הטקס בטולוז לתעמולה"

השבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה" מדווח כי נשיא צרפת התלונן על התנהגותו של נתניהו בביקורו במדינה, וכי רק בזכותו נאלץ רה"מ לעדן את תוכן נאומו באזכרה לנרצחים בטולוז

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בסרטון: מסיבת העיתונאים של נתניהו והולנד מהשבוע שעבר)

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, סבור שבנימין נתניהו אחוז דיבוק בנושא האירני, ואמר שראש הממשלה בא לצרפת כדי לערוך בה קמפיין בחירות פנימי - כך מדווח הבוקר (חמישי) השבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה".

השבועון הוותיק ידוע בטון הסאטירי שלו, ונודע בדיווחיו הבלעדיים ובתחקירים הנוקבים שלו, העוסקים ברובם בפוליטיקה הצרפתית. בדיווח המתפרסם בגיליונו החדש, נכתב כי הולנד התלונן על נתניהו, בזמן שהיה במטוס ללבנון בתחילת השבוע, כמה ימים אחרי שראש הממשלה התלווה אליו לטולוז.

תזכורת:
הנשיא הקודם, סרקוזי, הוקלט בשיחה עם אובמה: "נתניהו שקרן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. רויטרס
ראש הממשלה נתניהו והנשיא פרנסואה הולנד, בשבוע שעבר בפריז/רויטרס

לפי הדיווח, הולנד אמר כי הוא חש צער שנתניהו הגיע לצרפת כדי לערוך בה "קמפיין בחירות בשני שלבים" - תחילה באזכרה למען הנרצחים בבית הספר "אוצר תורה" בטולוז, ולאחר מכן בנאומו בטקס באותו המקום. הנשיא הצרפתי אמר כי רק בגלל שהוא הגיע עם נתניהו בטקס, נאלץ ראש הממשלה הישראלי לעדן את תוכן דבריו. כמו כן, אמר נתניהו כי בסעודת צהריים עם נתניהו, ראש הממשלה שוחח איתו רבות על הנושא האירני, והותיר רושם של אדם שיש לו "אובססיה" לנושא.

בארמון האליזה טרם הגיבו לדיווח.

אחרי פגישתו עם הולנד בשבוע שעבר בפריז, נתניהו הודה לנשיא צרפת על מאמציה של פריז להחריף את הסנקציות נגד אירן, וציין כי השניים דנו גם במתרחש בסוריה. במסיבת העיתונאים שערך עם הולנד, נתניהו התייחס גם למערכת הבחירות בישראל, והשיב לשאלות לגבי פרישתו של השר משה כחלון מהליכוד.

גורם מדיני בכיר, אחרי פגישת נתניהו-הולנד: לישראל יש ידיד חדש בארמון האליזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully