וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואטמלה: 48 הרוגים ברעידת אדמה בבירה

8.11.2012 / 1:38

ברעש האדמה החזק ביותר שהורגש במדינה זה 36 שנים, קרסו עשרות מבנים בגואטמלה סיטי הבירה. "אנו מתמקדים כעת בחילוץ לכודים וטיפול בנפגעים", אמר הנשיא, אוטו פרס-מולינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

48 בני אדם נהרגו אמש (רביעי) ברעידת אדמה בעוצמה 7.4 דרגות שפקדה את גואטמלה-סיטי, בירת גואטמלה שבמרכז אמריקה. גורמי הצלה מקומיים דיווחו כי עשרות בני אדם נלכדו תחת הריסות בניינים, וכי הרשויות נערכות לקראת פינוי תושבים למכסיקו השכנה. נשיא גואטמלה, אוטו פרס-מולינה, הודיע כי לפחות 100 בני אדם נעדרים. בעקבות רעש האדמה חסמו מפולות בוץ דרכים בעיר הבירה ולפי הערכה ראשונית כ-40 בתים ניזוקו.

מרכז התרעות הצונאמי של האוקיינוס השקט פרסם אזהרה מפני גל צונמי בדרגה נמוכה העלול לפגוע בחופי גואטמלה ולגרום נזקים ברדיוס 100 ק"מ מהחופים. מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את גואטמלה מאז 1976. ברעש האדמה שהורגש באותה שנה, בעוצמה 7.5 דרגות, נהרגו כ-20 אלף בני אדם.

רעידת אדמה חזקה פקדה את גואטמלה סיטי. רויטרס
אלפי תושבים פונו ממבנים בבירה/רויטרס

לואיס ריברה, מושל מדינת המחוז סן-מרקוס, שבה אירעה רעידת האדמה, הודיע כי מרבית מבני הממשל נהרסו ברעש האדמה. "מדובר בהערכות ראשוניות בלבד, והאומדנים לא מאומתים", אמר הנשיא פרס-מולינה. לדבריו, "אנו מתמקדים כעת בחילוץ לכודים וטיפול בנפגעים, זו העדיפות העליונה שלנו". הנשיא ציין כי באזור האסון הורגשו חמש רעידות משנה וכי הרשויות שלחו לאזור 16 אלף חבילות סיוע לתושבים וכן 2,000 חיילים, שיעזרו בפעולות החילוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רעידת אדמה חזקה פקדה את גואטמלה סיטי. רויטרס
2,000 חיילים נשלחו לסייע בחילוץ הלכודים. גואטמלה סיטי/רויטרס

ראש שירותי הכבאות המקומיים הודיע כי 18 גופות חולצו מההריסות בסן-מרקוס. בעקבות הרעש אלפי תושבים בעיר הבירה נמלטו לרחובות וניסו ליצור קשר עם קרוביהם. "זה היה ממש גדול, הרגשתי בחילה", סיפרה ונסה קסטילו, מזכירה בת 32, שפונתה מבניין משרדים בעיר הבירה. שרת בניין המשרדים הוסיף כי "הייתי בדיוק בשירותים, כשיצאתי משם, כל המשרדים היו ריקים, לא הבנתי מה קורה באותם רגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully