וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לקונגרס: הסנאט נשאר דמוקרטי, בקושי

המצב בקונגרס נשאר כשהיה: הרפובליקנים ישמרו על הרוב בבית הנבחרים, והדמוקרטים ישמרו על רוב קלוש בבית העליון, מצב שהביא לשיתוק ולסיכול מרבית יוזמות החקיקה מצד הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: גדי ויסנטוק

הרפובליקנים צפויים לשמור על אחיזתם בבית הנבחרים - כך עולה ממדגמים החוזים את תוצאות הבחירות לקונגרס, שפורסמו לפנות בוקר (רביעי). לפי המדגמים, הדמוקרטים צפויים לשמור על הרוב הקלוש שלהם בסנאט, וכך יישמר אותו איזון, שכפה על הבית שיתוק בשנתיים האחרונות ושלא אפשר כמעט חקיקה משמעותית, יהיה הנשיא הבא מי שיהיה.

בסנאט עמדו לבחירה 33 מושבים מתוך מאה, ובבית הנבחרים עמדו לבחירה חוזרת כל 435 המושבים. עד כה שמרו הדמוקרטים על רוב קטן של 53 מתוך מאה סנאטורים, יחד עם שני עצמאים נוספים נחשבים לתומכים בדמוקרטים. לפי המדגמים, הם צפויים לשמור על רוב דומה, בזכות כמה הישגים.

טוד אקין, חבר קונגרס רפובליקני ממדינת מיזורי, מאי 2011. Jeff Roberson, AP
כשל בגלל אמירה אומללה? המועמד ממיזורי, טוד אקין/AP, Jeff Roberson

הסנאטורית קלייר מקאסקיל הצליחה להביס את המתחרה ממיזורי, טוד אייקין - המועמד שאמר כי צריך להבדיל בין "אונס" רגיל למקרה של "אונס אמיתי". הדמוקרט ג'ו דונלי הביס את ריצ'רד מורדוק, פקיד בכיר מאינדיאנה, שאף הוא הסתבך באמירה בסגנון דומה, כשטען שאונס נובע מהכוונה אלוהית. בשני המקרים, מדובר היה במועמדות לא-פופולריות, שהצליחו להביס רפובליקנים שערכו מסע בחירות נרחב וממושך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

דמוקרטית נוספת שתיכנס לסנאט היה מועמדת המפלגה ממדינת מסצ'וסטס, אליזבת וורן. וורן, בת 63, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת הרווארד, שכיהנה כיועצת כלכלית בכירה בממשל אובמה, התמודדה על המושב שהיה של הסנאטור המנוח טד קנדי, והצליחה להדיח ממנו את הסנאטור הרפובליקני המכהן, סקוט בראון. בראון, שנחשב לרפובליקני מתון ואהוד, זכה במושב כשקנדי מת לפני כשנתיים.

הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, בהנהגתו של היו"ר ג'ון ביינר ושל מנהיג הרוב אריק קנטור, התנגד בתוקף לכל יוזמה שהעלה הנשיא אובמה בשנתיים האחרונות. רגע השפל של הקונגרס, שגרם להידרדרות משמעותית במעמדו הציבורי, היה בקיץ שעבר, כאשר בית הנבחרים הרפובליקני מנע מהממשל במשך שבועות להגדיל את תקרת החוב, והביא להורדת דירוג האשראי של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully