וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות ללא גבולות: כך חוגג העולם

תושבי העיר אובמה ביפן נאמנים לנשיא המכהן, בפרו חוזים הכוכבים ארבע שנים נוספות ובצרפת בוחרים בעזרת הקיבה. כך נראים אירועי הבחירות מסביב לעולם

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

קדחת הבחירות בארצות הברית לא עוצרת בגבולות המעצמה הגדולה בעולם. בעיר אובמה שבמערב יפן, ממתינים שלושים ושניים אלף התושבים לתוצאות הבחירות אולי יותר מבכל מקום אחר על הגלובוס. העיר, שרק במקרה נושאת את שמו של נשיא ארצות הברית, תומכת בו עוד מהתקופה שהיה סנאטור בשנת אלפיים ושש. למרות שזו רק תחושתי האישית, כולם כאן תומכים באובמה כמו בחבר", אמר סייג'י פוג'יהרה תושב העיר. "כך שאני חושב שהרצון של כולנו כאן בעיר אובמה הוא שהוא ייבחר מחדש".

במסעדת "ארוחת בוקר באמריקה" שבניגוד לשמה שוכנת דווקא בעיר האורות פריז, מוזמנים הסועדים לבחור בין שתי מנות - צ'יזבורגר אובמה מצד אחד, או חביתת רומני מנגד. "הדרך שאני רואה את זה היא שהקלפיות רק נפתחו כאן במסעדה והן ייסגרו הלילה באחת עשרה. כך שכעת החישוב בין שתי המסעדות הוא שאובמה מוביל עם שבע, רומני עם אפס, והעצמאים עם חמש. כך שכעת אובמה מוביל די בגדול", אמר בעל המסעדה קרייג קרלסון.

ויש גם מי שלא מסתפק בתמיכה פסיבית, ומנסה לנחש בעצמו את התוצאות. בלימה בירת פרו ערכה קבוצה של כוהני דת טקס נבואי מיוחד, שקבע חד משמעית: הנשיא הנוכחי ימשיך לכהן עוד ארבע שנים. "ראינו שכוכב מאדים מצביע על כך שהבחירות הן של אובמה. רומני יפסיד, זה מה שראינו. הכוחות השומרים עליו וגם ההצבעה הלטינית בעד אובמה", אמר כוהן הדת חואן אוסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully