וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן טרקטורון לצעירה שרכבה בו ונהרגה - ונשלח לכלא

רמי שני

6.11.2012 / 18:47

10 חודשי מאסר נגזרו על עופר גור שהורשע בגרימת מוות ברשלנות כיוון שהתיר לליאור זילברמינץ לרכוב על טרקטורון לא תקין. הוא שכנע את חבריה לספר כי נפצעה ברכיבת אופניים

בית משפט השלום בבאר שבע גזר השבוע עשרה חודשי מאסר בפועל, על עופר גור, כבן 40 ממושב פארן שבערבה, בגין גרימת מוות ברשלנות של הצעירה ליאור זילברמינץ, שבשנת 2005 נפצעה בעת שרכבה על טרקטורון שבבעלותו, ומתה כעבור כמה ימים. חברתה נגה מורג, שנהגה בטרקטורון, נפצעה בתאונה.

מכתב האישום שהוגש נגד גור עלה כי בחודש יולי 2005 ביקרו זילברמינץ, מורג ושני חברים נוספים, במושב פארן, בעת שהיו בדרכם לנופש באילת. גור, קרוב משפחה של אחד החברים של זילברמינץ, העמיד לרשות הארבעה שני טרקטורונים שבבעלותו. לכלי הרכב לא היו פוליסות ביטוח בתוקף והבלמים בטרקטורון שעליו רכבו זילברמינץ ומורג לא היו תקינים. הם רכבו ללא קסדות וללא ניסיון ברכיבה.

במהלך הנסיעה זילברמינץ ומורג איבדו שליטה על הטרקטורון, והתהפכו. הן נפצעו באורח קל, ופונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. גור ביקש מחבריהן של השתיים שיספרו לצוות הרפואי כי הן נפגעו בעת שרכבו על אופניים ולא על הטרקטורון שלו. בשל כך, הן לא עברו בדיקות מקיפות ושוחררו לדרכן.

"לא התנהגות של אדם סביר"

"הצענו לה לנוח והזמנו לה טיסה ליום שבת. היא ירדה בשדה דב בתל אביב, ובזמן שנסעה באוטובוס למסוף הנוסעים, היא איבדה את ההכרה. אחרי שלושה ימים היא נפטרה", סיפר צביקה זילברמינץ, אביה של ליאור. רק כאשר אושפזה בבית החולים איכילוב בתל אביב, גילו בני משפחתה של זילברמינץ כיצד נפגעה. "אתה מצפה מבן אדם שיעשה מה שאדם צריך לעשות אחרי תאונה, שיזמין פינוי רפואי. הוא לא חשב להצטרף אליהם לבית חולים", אמר זילברמינץ. "גם כשהיא שכבה באיכילוב, אף אחד לא הסביר מה קרה, כי אולי זה היה עוזר לצוות הרפואי. זאת לא התנהגות של אדם סביר, לשקר בבית חולים", הוסיף האב הזועם.

בני המשפחה של זילברמינץ ניהלו מאבק ממושך כדי להעמיד לדין את גור על מחדליו. "אני חושב שלאור המגבלות שהיו לשופטת, היא גזרה עליו עשרה חודשי מאסר בפועל, למרות דרישת הפרקליטות לגזור עליו שנת מאסר", אמר זילברמינץ. "צריך לדאוג שרמת הענישה בגין עבירות מסוימות יהיו הולמות יותר. צריך להחמיר את הענישה כדי שאחרים לא יגיעו למצב הזה. אמנם הוא לא נהג בכלי הרכב, אבל הוא ביקש מהם למסור גרסה כוזבת למה שקרה באמת - זה מה שחמור. אם היו יודעים מה קרה לליאור, אולי היה אפשר לטפל בה", אמר האב. בעקבות נסיבות התאונה נותק הקשר בין משפחתה של זילברמינץ לבין בני משפחתה של חברתה מורג, אותה הכירה מגיל צעיר. השתיים שרו במקהלת "בת-קול" שניהלה אמה של זילברמינץ ולאחר מותה הוקם לזכרה אתר הנצחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully