וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת הראשונה: מישל אובמה מול אן רומני

לירון בארי

7.11.2012 / 5:28

מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה? המאבק על הנשיאות בין אובמה לרומני מתנהל גם בין נשותיהם, מישל ואן. מבחינת אהדת הקהל, לראשונה יתרון על השנייה, וכך גם בקרב המבקרים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

המרוץ לנשיאות ארצות הברית כבר מזמן לא מתנהל אך ורק בין ברק אובמה למיט רומני, אלא גם בין הנשים שלהם. מאז ומתמיד היה השימוש בבני המשפחה דבר שגרתי בפוליטיקה האמריקאית, וגם היום לצד ערכים, דעות וחזון, המתחרים יודעים שעליהם להציג משפחה חמה ותומכת, אך בעיקר - כזו שמצטלמת טוב.

בחירות בארצות הברית - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

העימות השלישי לקראת הבחירות בארצות הברית בין הנשיא אובמה ומיט רומני, פלורידה, 22.10.2012. Joe Readle, GettyImages
המרוץ לא מתנהל רק בין הגברים. הזוג רומני והזוג אובמה/GettyImages, Joe Readle

מישל רובינסון, לימים מישל אובמה, גדלה בשכונת עוני בשיקגו. למרות הרקע הדל, היא סיימה תארים במשפטים באוניברסיטאות היוקרתיות פרינסטון והארוורד, ואת ברק פגשה כאשר התמחה במשרד עורכי דין בו עבדה. "ברק עמד באותו היום והוא אמר מילים שנשארו איתי מאז", סיפרה מישל. "הוא דיבר על העולם כפי שהוא, ועל העולם כפי שהוא צריך להיות". מישל מסרבת להסתפק בלהיות הגברת הראשונה של אמריקה, ומאז סיום לימודיה ועד היום היא פעילה במספר תחומים חברתיים, כמו למשל קמפיין למלחמה בהשמנת ילדים, שפתחה לפני שנתיים.

"אנחנו לא רוצים שיווצר מצב שבו הורים נוקטים את הצעדים הנכונים בבית, ואז הילדים מבטלים את העבודה הזו כשהם הולכים לבית הספר באמצעות מאכלים מלוחים ומשמינים בקפיטריה של בית הספר", הסבירה מישל על הפרויקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מישל אובמה: "ברק חי את החלום האמריקאי". רויטרס
"עבורי הוא עדיין הבחור שאסף אותי לדייט". מישל אובמה בוועידה הדמוקרטית/רויטרס

בצד הרפובליקני של המפה, המצב שונה לחלוטין. סיפור ההיכרות של אן ומיט רומני הוא למעשה החלום האמריקאי בגרסה הישנה. השניים התחתנו כשהייתה אן בת 19 בלבד,
כשהיא מצטרפת לכנסיה המורמונית בעקבות בעלה, ובוחרת בחיים הנוחים של עקרת בית. בין העיסוקים שלה, ניתן למצוא בעיקר רכיבה על סוסים ורפואה אלטרנטיבית, אך גם עידוד מודעות לסרטן השד עליו התגברה ומחלת הטרשת הנפוצה ממנה היא סובלת. למרות זאת, היא נתפסת כפעילה פחות ממישל אובמה ומצטיירת כאישה הקטנה והתומכת. "זה נהדר כשמיט מזכיר לי שמה שעשיתי חשוב יותר ממה שהוא עושה. שהעבודה שלי מחזיקה לאורך זמן רב יותר משלו", אמרה אן.

אן רומני: "מיט יעמיד את אמריקה על רגליה". רויטרס
"האיש הזה לא יאכזב אותנו". אן רומני בוועידה הרפובליקנית/רויטרס

מבחינת אהדת הקהל, למישל אובמה יתרון על אן רומני: בקרב הציבור האמריקאי, מצטיירת אובמה כחברותית, רגישה ובעלת חוש הומור מפותח, ממש כמו בעלה. אך בניגוד לאובמה החיננית והמחושבת, אשתו של המועמד הרפובליקני מצאה עצמה לא פעם מנסה להדוף ביקורות כלפי בעלה. בקרב המבקרים, קיימת העדפה ברורה לגברת הראשונה על פני הטוענת לכתר.

אשתו של המועמד הרפובליקני נחשבת אמנם למרואיינת חביבה, אך כזו שאינה מתמצאת בהרבה נושאים. גם בוועידות המפלגות שנערכו לפני כחודשיים, ניכר ההבדל בין השתיים. כך למשל, נאומה של אן רומני הורכב בעיקר מהבטחות כלליות - "האיש הזה לא ייכשל, האיש הזה לא יאכזב אותנו", בעוד שמישל אובמה בחרה דווקא לספר על אהוב לבה שלימים הפך לנשיא ארצות הברית - "עבורי הוא עדיין הבחור שאסף אותי לדייטים שלנו".

בסופו של יום, זהותה של הגברת הראשונה היא קריטית: אחרי הכל, מדובר באדם הקרוב ביותר לנשיא ארצות הברית ואולי אף האדם המשפיע מכל, על החלטותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully