וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סיבה: "נערים קשרו, בעטו והשפילו בני 12"

יהושע בריינר

5.11.2012 / 16:40

השישה, כולם בני 16-17, נעצרו בחשד שביצעו מעשים אלימים והשפילו את שלושת הנערים הצעירים מהם. המשטרה: "לא היה מניע למעשים". עורך דינם של הנערים: "מעצר מיותר"

קשירות ברצועת כלב ובחבלים ולכלי רכב באמצע הרחוב, בעיטות לאשכים, אלימות והשפלות - אלו הם רק חלק ממסכת ההתעללות שעברו שלושה נערים בני 12 מההתנחלות אדם שבבנימין על ידי חבורת נערים, שעל פי החשד הטילה את אימתה על בני נוער ביישוב השקט מצפון לירושלים. שוטרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י עצרו הבוקר (שני) שישה נערים בני 16-17 החשודים כי בחודשים האחרונים התעללו בנערים אחרים ביישוב ללא שום התגרות, סתם כך ללא סיבה. השישה הובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, והמשטרה מאמינה כי החבורה פגעה בקטינים נוספים מהיישוב ומעריכה כי ייתכן ומעצרם יביא לתלונות נוספות נגדם.

על פי החשד, החבורה החלה לפני כמה חודשים להתעלל ולפגוע גופנית ומילולית בבני 12 המתגוררים ביישוב. מהחקירה עולה כי הנערים סבלו מאלימות קשה שכללה סטירות, בעיטות והשפלות. כך למשל קשרה החבורה את ידיהם ורגליהם של הקורבנות באמצעות חבלים והותירה אותם באמצע הרחוב. במקרה אחר ספג אחד מהם בעיטה לאשכים ואף נקשר באמצעות רצועת כלב. במקרה חמור במיוחד, נקשר אחד הקורבנות לגג של רכב, כאשר החבורה החלה לדרדר את הרכב ובן ה-12 נגרר למרחק של מספר מטרים עד שהרכב נעצר. מעבר לכך, החבורה אילצה את הנערים לקלל את עצמם ואת חבריהם והשפילה אותם.

"חקירת המשטרה לוותה בפגיעה קשה בזכויות הנערים"

הבוקר, כאמור, נעצרו השישה, וחלקם הודו במעשים ואף הביעו צער. מנגד, כמה מהם התייחסו לאירועים כאל משחק. לדברי המשטרה, חלק מההורים היו המומים ואילו אחרים דבקו בגרסת ילדיהם כי היה מדובר במשובת נעורים. "לא הייתה שום סיבה למעשים, זה היה פשוט כמו התפוז המכני", אומר ראש מחלק נוער במחוז ש"י רפ"ק יצחק שילה. "לא הייתה שום הקנטה או אירוע מכונן אלא אלימות לשם אלימות".

סדרת ההתעללויות נחשפה לאחר שאחד הקורבנות סיפר על כך למורה. "מכיוון שהתברר שמעשי האלימות נמשכים נאלצנו להיכנס כבר בשלב הזה למעצר החבורה על מנת לשים קץ באופן מידי לתופעה", אמר שילה. "המשטרה שמה לה ליעד לעקור מן השורש את התופעה של אלימות בני נוער וכל מקרה שכזה מטופל באופן מידי כפי שנעשה במקרה הזה. אין ספק שהטיפול בעבירות אלימות בקרב בני נוער אמור להיות טיפול מערכתי שכולל גם רשויות נוספות כמו רווחה וחינוך".

בא כוחם של השישה, עו"ד אריאל עטרי, מסר בתגובה כי "מדובר במעצר מיותר, חקירת המשטרה לוותה בפגיעה קשה מאוד בזכויות הבסיסיות ביותר של הנערים ואני מצפה שכבר בזמן הקרוב ישוחררו הנערים ממעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully