וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סנדי: בניו יורק חסר דלק, בג'רזי יצביעו בפקס

מושל ניו יורק הרגיע את התושבים: משלוח גדול של בנזין בדרכו לעיר. תושבי סטטן איילנד מתלוננים שהוזנחו לטובת מנהטן העשירה, וניו ג'רזי המשתקמת מצאה פתרון ליום הבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כשבוע חלף מאז שהכתה הסופה סנדי בערי החוף המזרחי של ארצות הברית, אך המצב בערים רבות עדיין קשה, וכשני מיליון תושבים נותרו ללא חשמל או מים בבתים. ממדי ההרס ניכרים בסטטן איילנד בניו יורק, שתושביו טוענים כי הוזנחו לטובת שכניהם מהאי הסמוך מנהטן.

רק אחרי מחאה עיקשת, הצליחו תושבי האי לבטל את ריצת המרתון של ניו יורק, שנקודת ההזנקה שלו הייתה אמורה לצאת בצהריים (ראשון) מחופיו. בסוף השבוע ביקרה בסטטן השרה לביטחון פנים, ג'נט נפוליטנו, שהייתה בכירת הממשל הראשונה לסקור את הנזק הרב שנגרם למקום.

מרבית תושבי האי משתייכים למעמד הפועלים, ורבים מהם שוטרים, שנאלצו לצאת ולהשליט סדר בחלקים אחרים של העיר ניו יורק, וכששבו, גילו ששכונות שלמות נחרבו ברוחות העזות ובהצפות. סירות שנסחפו מהמים החריבו חצרות בתים, והתושבים הביעו זעם כבד על הרשויות, שהפנו את המשאבים לטיפול באזורים העשירים יותר.

לקריאה נוספת
בשוך הסערה: בהלה לדלק, פקקי ענק בכביש - ומעשי ביזה
מניין ההרוגים של "סנדי" עלה לכמאה, וסופה חדשה בפתח
יומיים בשתי דקות: צפו בסופה שכיסתה את החוף המזרחי

חלוקת אספקה לנפגעי הסופה סנדי בסטטן איילנד, ניו יורק. 3 בנובמבר 2012. רויטרס
מסוק משטרתי משליך שקי אספקה בסטטן איילנד, בסוף השבוע/רויטרס

בחלקים אחרים של ניו יורק עדיין משתרכים תורי ענק מחוץ לתחנות הדלק, עדות למחסור הגדול בבנזין שנגרם מן הסופה. תושבים רבים סיפרו כי הם נאלצים לבלות את הלילה סמוך לתחנות, ולהמתין שעות ארוכות במכוניות. בחלק מהתחנות הבנזין אזל לגמרי. אחד התושבים סיפר כי המתין 14 שעות כדי לתדלק את מכוניתו.

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, הבטיח כי מכיוון שנמל ניו יורק שב לפעילות, ניתן יהיה להביא עוד מיליוני גלונים של בנזין לתחנות הדלק, וקרא לתושבים לשמור על איפוק. לדבריו, "לא צריך להיכנס לפניקה - אנחנו לא צריכים את החרדה, הדלק בדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מסוק של הצי מעל הובוקן, ניו ג'רזי. רויטרס
מסוק של הצי בדרכו ממנהטן לניו ג'רזי, אמש/רויטרס

בניו ג'רזי ממשיכות הרשויות לבחון דרכים לשקם את נזקי הסופה. המושל, כריס כריסטי, סייר בסוף השבוע בהובוקן, אחת מהערים שנותקה מחשמל בשל מזג האוויר. תושבים רבים שם התקבצו באוהלים משותפים, בהם חולק להם מזון ושתיה. הנשיא ברק אובמה שב על הבטחתו לפיה יעשה כל מאמץ לסייע לאזורים הפגועים, ואמר כי הבירוקרטיה לא תהווה מכשול לאספקה מהירה של סיוע.

במקביל, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה תקנה זמנית, לפיה מי שנעקר מביתו בשל הסופה יוכל להצביע בבחירות לנשיאות ארה"ב באמצעות הפקס או בדואר האלקטרוני. נציגי המושל הודיעו כי התושבים העקורים ייחשבו השנה כמי שמתגוררים זמנית מחוץ לארה"ב, והם יוכלו להירשם להצבעה באמצעות טפסים מיוחדים.

מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, בעיר בייהד. 2 בנובמבר 2012. רויטרס
מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, סוקר את נזקי הסופה בעיר הובוקן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully